2

طرز تهیه میگو به روش های مختلف

  • کد خبر : 159481
  • 19 مارس 2024 - 17:06
طرز تهیه میگو به روش های مختلف
دانستنی آنلاین، یگو یکی از پرطرفدارترین غذاهای دریایی در سراسر دنیا شناخته می‌شود که مصرف آن مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و به روش‌های مختلفی قابل طبخ است.

دانستنی آنلاین، یگو یکی از پرطرفدارترین غذاهای دریایی در سراسر دنیا شناخته می‌شود که مصرف آن مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و به روش‌های مختلفی قابل طبخ است.

به گزارش دانستنی آنلاین، طرز تهیه میگو در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و از این رو دستورهای پخت متنوعی برای تهیه این غذای خوش طعم و مغذی وجود دارد.

طرز تهیه میگو ساده

اولین و ساده‌ترین طرز تهیه میگو که بسیار سریع و راحت آماده می‌شود «میگوی ساده یا میگوی سرخ شده» است. آنچه که در طرز تهیه میگو ساده یا طرز تهیه میگو سرخ شده اهمیت دارد نحوه مزه دار کردن میگو است تا بوی بد آن گرفته شود.

پیش از مزه دار کردن میگو ابتدا آن را تمیز بشویید و سپس رگه‌های کمر میگو را کاملا خارج کنید. پس از آن میگو را به مدت 2 الی 3 ساعت در مخلوط پیاز، سیر، نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و مقداری ریحان قرار دهید تا بوی آن کاملا گرفته شود. بعد از گذشت چند ساعت، میگوی شما آماده سرخ شدن است و می‌توانید آنها را در مقداری روغن و بر روی شعله ملایم گاز سرخ کنید. برای جلوگیری از سفت شدن میگوها نیز می‌توانید ابتدا آنها را به مدت 2 دقیقه آبپز کرده و سپس در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه میگو در فر

طرز تهیه میگو در فر

طرز تهیه میگو در فر نیز بسیار راحت و آسان است و مراحل اولیه پخت آن تقریبا شبیه به طرز تهیه میگو سرخ شده است. مزه دار کردن میگو برای از بین بردن بوی زهم آن در این روش از پخت بسیار مهم است و باید با دقت انجام شود.

مواد لازم جهت تهیه میگو در فر

میگو: 1 کیلوگرم

سیر: 2 حبه

پیاز: 1 عدد متوسط

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

لیموترش: 1 عدد

کره: 40 گرم

نمک، فلفل سیاه و قرمز: به میزان کافی

طرز پخت میگو در فر

برای پخت میگو در فر ابتدا باید آنها را با آب بشویید و رگ گیری کنید تا کاملا تمیز شوند. پس از آن میگوها را در یک ظرف بزرگ با سیر و پیاز خرده شده، نمک، فلفل، آب لیموترش و روغن زیتون بریزید و آنها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

حال میگوها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار شوند. پس از گذشت یک ساعت می‌توانید میگوها را در سیخ‌های چوبی قرار دهید و سپس آنها را در سینی فر بگذارید تا پخته شوند و یا می‌توانید میگوها را به صورت یکجا در یک ظرف ریخته و آنها را به مدت 10 دقیقه در فر (با حرارات 180 درجه سانتی گراد) قرار دهید تا به آرامی پخته شوند. پس از آن میگوها را از فر خارج کرده و کره را به صورت قطعات کوچک به ظرف اضافه کنید و مجددا آن را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا به خورد میگوها برود. حال میگوی سوخاری و رژیمی شما آماده است و می‌توانید آن را با مخلفات دلخواه خود میل کنید.

 

طرز تهیه میگو پلو خوزستانی

میگو پلو خوزستانی یکی از روش‌های پرطرفدار پخت میگو است که به راحتی می‌توانید آن را در منزل بپزید و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه میگو پلو خوزستانی

میگو: 500 گرم

برنج: 5 پیمانه

پیاز: 1 عدد بزرگ

سیر: 5 حبه

سبزی پلویی (گشنیز و شنبلیله): 500 گرم

تمر هندی: 1 بسته

نمک، فلفل، زردچوبه و کاری: به میزان لازم

طرز پخت میگو پلو خوزستانی

برای پخت میگو پلو خوزستانی ابتدا پیاز و سیر را خرده کرده و آنها را در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. پس از آن میگوها را به همراه ادویه جات به سیر و پیاز اضافه کرده و چند دقیقه بر روی شعله زیاد گاز تفت دهید تا کمی سرخ شوند.سپس سبزی پلویی را به میگوها اضافه کنید و آنها را به خوبی سرخ کنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. در این مرحله تمر هندی آب شده و کشمش‌ها را به میگو و سبزی‌ خود اضافه کنید و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم گاز به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

حال باید برنج خود را آبکش کرده و مواد بالا را به صورت لایه لایه به برنج اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 20 الی 30 دقیقه به خوبی دم بکشد. میگو پلو خوزستانی شما آماده است و می‌توانید آن را به همراه سیب زمینی و انواع ترشی جات میل کنید.

 

طرز تهیه میگو سوخاری با سس مخصوص

میگو سوخاری نیز یکی دیگر از روش‌های پخت این غذای دریایی است که معمولا آن را در رستوران‌ها میل کرده‌اید. طرز تهیه میگو سوخاری بسیار راحت و آسان است و شما نیز می‌توانید میگوی سوخاری را به روش رستورانی در منزل بپزید و آن را با سس مخصوص سرو کنید.

مواد لازم جهت تهیه میگو سوخاری

میگو: 500 گرم

تخم مرغ: 2 عدد

آرد سفید: 1 پیمانه

آرد سوخاری: 1 پیمانه

آبلیمو: 3 قاشق غذاخوری

سیر: 4 حبه

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز پخت میگو سوخاری با سس مخصوص

ابتدا رگ‌های کمر میگو را خارج کرده و آنها را بشویید تا کاملا تمیز شوند. پس از آن میگوها را به همراه سیر رنده شده، آبلیمو، نمک و فلفل در یک ظرف با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار شود. پس از آن تخم مرغ‌های هم زده شده، آرد سفید و آرد سوخاری را در سه ظرف مجزا بریزید و میگوها را از یخچال خارج کنید.

ماهیتابه را با مقداری روغن بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا به خوبی داغ شود. حال هر میگو را ابتدا در داخل آرد سفید و سپس در تخم مرغ و در آخر نیز در آرد سوخاری بغلتانید تا سطح آن کاملا از آرد پوشش داده شود. حال میگوها آماده سرخ شدن هستند؛ آنها را بر روی شعله ملایم گاز سرخ کنید تا کمی طلایی شوند.

برای تهیه سس مخصوص میگو سوخاری نیز می‌توانید مقداری سس کچاپ، سس مایونز، سس فلفلی، شکر، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و مقداری آب را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شوند. این سس خوش طعم را می‌توانید به همراه سیب زمینی با میگو سوخاری میل کنید.

 

طرز تهیه میگو پفکی با دلستر

میگو پفکی با دلستر نیز یکی دیگر از روش‌های پخت پرطرفدار و البته خوش طعم میگو است که با استفاده از دلستر به راحتی می‌توانید این غذای خوشمزه را در منزل بپزید.

مواد لازم جهت تهیه میگو پفکی

میگو: 500 گرم

آرد سفید: 1 پیمانه

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

دلستر بدون طعم: 4 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زعفران و زردچوبه: به میزان کافی

طرز پخت میگو پفکی بادلستر

مراحل آماده سازی و طعم دار کردن میگو در این روش نیز مانند روش‌های قبلی است و باید میگوها را تمیز کرده و آنها را به همراه ادویه جات موردنیاز به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

برای آماده کردن خمیر پفکی میگو ابتدا آرد، بیکینگ پودر، نمک و دلستر را با یکدیگر ترکیب کنید تا به حالت خمیری دربیایند. گاز موجود در دلستر موجب ایجاد حباب در خمیر و در نهایت پف کردن میگوها می‌شود؛ البته توجه داشته باشید که خمیر شما نباید خیلی سفت و یا خیلی شل باشد. حال میگوها را از یخچال خارج کرده و آنها را به مدت 30 دقیقه در ظرف خمیر قرار دهید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. پس از آن میگوها را بر روی حرارت ملایم گاز سرخ کنید تا شکل پفکی به خود بگیرند. مدت زمان پخت میگو پفکی زیاد نیست و زمانی که میگوها طلایی شدند و به خوبی پف کردند، آماده سرو هستند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=159481

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi