8

صرفه‌جویی در مصرف آب با نصب شیر آب اتوماتیک

  • کد خبر : 32874
  • 24 اکتبر 2018 - 9:23
صرفه‌جویی در مصرف آب با نصب شیر آب اتوماتیک

نصب شیر آب اتوماتیک در مکان های عمومی مثل ادارات، موسسات، بیمارستان ها و منازل موجب صرفه‌جویی در مصرف آب به مقدار بسیار زیاد می شود.

نصب شیر آب اتوماتیک در مکان های عمومی مثل ادارات، موسسات، بیمارستان ها و منازل موجب صرفه‌جویی در مصرف آب به مقدار بسیار زیاد می شود.

امروزه شیرهای آب در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. تکنولوژی در حوزه تولید شیرهای آب نیز واردشده است و در حال حاضر شاهد تولید و عرضه شیر آب اتوماتیک می‌باشیم. شیر آب اتوماتیک علاوه بر راحتی در هنگام استفاده ازنظر بهداشتی نیز در مقایسه با سایر انواع شیرهای آب در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. این نوع شیرها دارای مزایای بسیاری دیگر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با شیر آب اتوماتیک بیشتر آشنا شوید.

شیر آب اتوماتیک

شیر آب چشمی انواعی از شیرهای آب می‌باشند که در قسمت بدنه آن‌ها یک چشمی الکترونی تعبیه‌شده است. با نزدیک کردن دست‌ها به این چشمی، شیر جریان آب را باز می‌کند و پس از اتمام شست و شوی دست‌ها با دور کردن دست‌ها به‌صورت اتوماتیک شیر آب بسته می‌شود. اساس کار این چشم‌ها بر مبنای ارسال و دریافت نور مادون‌قرمز می‌باشد. یعنی این‌که بدون نیاز به دخالت دست‌تنها با نزدیک کردن دست‌ها به این چشمی حساسیت لازم ایجاد می‌شود و جریان آب برقرار می‌شود. حساسیت این چشمی‌ها قابلیت تنظیم دارند. می‌توان با قرار دادن حساسیت چشمی بر روی سطح خاصی، میزان فاصله لازم دست‌ها تا چشمی را تعیین کرد تا بتواند جریان آب باز کند. برق موردنیاز برای فعالیت این چشمی‌های شیر آب اتوماتیک می‌تواند به دو صورت تأمین شود. در بعضی از مدل‌های شیرهای آب خودکار این چشمی توسط باتری و در بعضی دیگر توسط آداپتور عمل می‌کنند.

شیر آب چشمی

کاربردهای شیر آب اتوماتیک

شیر آب اتوماتیک بیشتر در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، فرودگاه‌ها و هتل‌ها به دلیل عدم احتیاج به دخالت دست و کمتر شدن احتمال انتقال میکروب مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های پزشکی و دندان‌پزشکی‌ها بیشتر موردتوجه است. باتوجه به این که در مکان‌های عمومی افراد ممکن است به دلیل سهل‌انگاری یا عجله داشتن فراموش کنند که شیر آب را بعد از استفاده ببندند. بنابراین استفاده از شیرآب اتوماتیک این معضل را برطرف می‌نماید. امروزه دیگر شیرآب اتوماتیک به منازل نیز راه پیداکرده است و در آشپزخانه‌ها و دستشویی‌ها نصب می‌گردد. یکی دیگر از استفاده‌های شیر آب اتوماتیک استفاده از این نوع شیرها برای تأمین آب آشامیدنی حیوانات اهلی در منازل یا در محل‌های پرورش گاو یا گوسفند می‌باشد.

مدل‌های مختلف شیر آب اتوماتیک

شیر آب‌خوری اتوماتیک از انواع دیگر شیر آب هوشمند هستند. در این شیرهای آب‌خوری نیز مانند شیر آب اتوماتیک از تکنولوژی چشم الکترونی استفاده‌شده است و پس از استفاده بعد از گذشت یک زمان کوتاه جریان آب به‌صورت خودکار قطع می‌شود.

از مزایای این نوع شیرها نصب و راه انداری آسان، نگهداری و استفاده آسان می‌باشد. شیر آب اتوماتیک در کنار داشتن ظاهر زیبا و ظریف از مقاومت و دوام بالایی برخوردار می‌باشند. شیرهای آب‌خوری نیز شامل تمام این مزایا نیز می‌باشند. بنابراین بدون توجه به تعداد افرادی که در طول روز از شیر آب‌خوری استفاده می‌کنند می‌توان از این شیرهای آب‌خوری اتوماتیک استفاده نمود. شیر آب اتوماتیک

شیر آب اتوماتیک یک نوع دیگر از شیرهای آب الکترونیکی می‌باشند. دوش‌های خودکار میزان آب کافی برای استحمام را جاری می‌سازند و بدون اینکه نیاز به استفاده دست‌ها باشد تنها با ایستادن زیر دوش جریان آب به‌صورت خودکار برقرار می‌شود و هنگامی‌که از زیر دوش کنار می‌روید جریان قطع می‌شود. این نوع شیرآب اتوماتیک استحمام کردن را بسیار آسان خواهد کرد. در ساختمان‌هایی که در طبقات بالای آن‌ها افت فشار آب وجود دارد با نصب دوش‌های آب اتوماتیک می‌توان این مشکل را برطرف نمود زیرا فشار آب را کنترل می‌کنند و فرد به‌راحتی می‌تواند حمام کند.

صرفه‌جویی در مصرف آب با شیر آب اتوماتیک

آمار ها نشان‌دهنده بالا بودن مصرف آب مشترکین در بخش مصارف خانگی می‌باشد. بنابراین ضروری است که اقدامات لازم برای صرفه‌جویی و بهینه‌سازی این مصرف صورت گیرد. برای بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات گوناگونی موجود می‌باشند. مانند استفاده از پرلاتورها، رگلاتورها، استفاده از سردوشی‌ها، فلاش‌تانک کم‌مصرف یا استفاده از شیرآلات کم‌مصرف. یک نوع از این شیرآلات کم‌مصرف شیر آب اتوماتیک می‌باشد. استفاده از شیر آب اتوماتیک در منازل باعث کاهش مصرف ۷۰ درصدی آب و انرژی در مقایسه با سایر شیرآلات معمولی می‌شود.

منبع: tga-arsh.ir

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32874

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi