5

اگر زمین به دور خورشید نچرخد، چه اتفاقی می افتد؟

  • کد خبر : 9601
  • 16 نوامبر 2016 - 12:59
اگر زمین به دور خورشید نچرخد، چه اتفاقی می افتد؟

میلیاردها سال است که زمین به دور خورشید می چرخد. فرض کنید گردش زمین به دور خورشید به طور ناگهانی متوقف شود. در این صورت نتایج فاجعه باری برجای خواهد ماند. در این حالت معجونی اسف بار از کوه ها، اقیانوس ها و جنگل ها شکل می گیرد.

#چرخش_زمین #دور_خورشید #بیشتر_بدانیم #دانستنی

میلیاردها سال است که زمین به دور خورشید می چرخد. اما اگر این چرخش متوقف شود چه اتفاقی روی می دهد.

فرض کنید گردش زمین به دور خورشید به طور ناگهانی متوقف شود. در این صورت نتایج فاجعه باری برجای خواهد ماند. در این حالت معجونی اسف بار از کوه ها، اقیانوس ها و جنگل ها شکل می گیرد.

اگر گردش زمین به دور خورشید به آرامی صورت گیرد باز هم شرایط ناخوشایندی بر این سیاره حاکم می شود. در این صورت دیگر خبری از چرخه طبیعی روز و شب نخواهد بود. اما در صورت توقف تدریجی زمین، شاهد نتایج مرگبار فوری آن نخواهد بود.

گردش زمین به دور خورشید با سرعت مداری ۳۰ کیلومتر بر ثانیه است. این سرعت دقیقاً همان میزان مورد نیاز برای غلبه بر نیروی جاذبه خورشید است. در واقع این ستاره همواره در حال وارد آوردن نیروهای کششی به زمین است و صرفاً حرکت این سیاره است که آن را حفظ کرده است.

حالا فرض کنید که خورشید به هر دلیلی ناپدید شود! در این صورت زمین در خط مستقیمی با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ثانیه به حرکت خود در فضای بیکران ادامه خواهد داد.

اما فرض عجیب دیگر! اگر زمین با سرعتی بیش از ۳۰ کیلومتر بر ثانیه به دور خورشید بگردد، بناچار به مدار بالاتری خواهد رفت تا افزایش سرعتش را جبران کرده و همچنان در گردش به دور این ستاره باقی بماند. پس با این حساب چندان عجیب نخواهد بود که بدانیم با کاسته شدن از سرعت گردش زمین به دور خورشید ، به مدار نزدیکتری نسبت به این ستاره خواهد رفت.

با فرض این که زمین ناگهان متوقف شود باید تصور کنیم که هرآنچه بر روی این سیاره وجود دارد، به فضا پرتاب خواهد شد تا همچنان به گردششان به دور خورشید با سرعت ۳۰ کیلومتر در ثانیه ادامه دهند، بی توجه به آن که زمین از حرکت ایستاده است.

کاسته شدن تدریجی از سرعت حرکت زمین به دور خورشید موجب کشیده شدن این سیاره به سمت خورشید و در نهایت نابودی هرآنچه که بر روی آن است می شود. در این صورت مردم روی زمین شاهد مرگ تدریجی همنوعان خود و از بین رفتن تمام آن چیزی خواهند بود که به طور طبیعی یا مصنوعی بر روی این سیاه قرار دارند.

اما خبر خوشحال کننده این است: تا وقتی خورشیدی وجود دارد زمین هم با همین سرعت فعلی به دور آن خواهد چرخید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آپارات

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi