0

رژیم غذایی سرشار از فلاون‌ها به کاهش فشار خون کمک می‌کند

  • کد خبر : 126843
  • 03 تیر 1401 - 7:08
رژیم غذایی سرشار از فلاون‌ها به کاهش فشار خون کمک می‌کند

گنجاندن خوراکی‌های سرشار از فلاون‌ها در کاهش فشار خون به‌خصوص در سالمندان کمک می‌کند. به گزارش دانستنی انلاین ، فشار خون بالا یکی از بیماری‌های مزمن است که برآوردها نشان می‌دهد از هر سه بزرگسال یک نفر دچار این بیماری است. در اکثر موارد فشار خون بالا علامتی ندارد و به‌تدریج زمینه‌ساز آسیب‌ به اندام‌های […]

گنجاندن خوراکی‌های سرشار از فلاون‌ها در کاهش فشار خون به‌خصوص در سالمندان کمک می‌کند.

 رژیم غذایی سرشار از فلاون‌ها به کاهش فشار خون کمک می‌کند

به گزارش دانستنی انلاین ، فشار خون بالا یکی از بیماری‌های مزمن است که برآوردها نشان می‌دهد از هر سه بزرگسال یک نفر دچار این بیماری است. در اکثر موارد فشار خون بالا علامتی ندارد و به‌تدریج زمینه‌ساز آسیب‌ به اندام‌های مختلف مانند قلب، چشم، کلیه و… می‌شود.
مطالعات حاکی از آن است که در ۱۰ تا ۳۰% موارد ابتلا به فشار خون بالا، درمان‌های معمول مؤثر نیست. اما خوشبختانه فشار خون با اصلاح سبک زندگی از جمله عادات غذایی صحیح می‌تواند به‌خوبی کنترل شود.
محققان متوجه شدند که مصرف خوراکی‌های سرشار از فلاون‌ها در کاهش فشار خون تاثیر دارد. فلاون‌ها انواعی از آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در بعضی میوه‌ها و سبزیجات، چای و کاکائو هستند.
برای دستیابی به این نتایج، محققان انگلیسی نمونه ادرار بیش از ۲۵ بزرگسال را بررسی و به‌طور خاص وجود نشانگر فلاون-۳-اُل (flavan-3-ol ) را اندازه‌گیری کردند. این نشانگر مقدار فلاون موجود در موادغذایی که فرد مصرف می‌کند را نشان می‌دهد. همچنین اندازه‌گیری فشار خون نیز حاکی از آن بود که با افزایش مصرف فلاون‌ها، فشار خون سیستولی در مردان ۱/۹ و در زنان ۲/۵ میلی‌متر جیوه پایین‌تر است. البته به گفته محققان این تاثیر مثبت در سالمندان بارزتر است./به سایت ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۹۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126843

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi