1

راهنمای انتخاب و خرید کفش کوهنوردی

  • کد خبر : 9523
  • 14 نوامبر 2016 - 10:33
راهنمای انتخاب و خرید کفش کوهنوردی

کفش، مهم ترين وسيله يک کوهنورد است. در صورتی که قصد کوهنوردی داشته باشید، تهیه‌ی یک کفش کوهنوردی مناسب برای شما ضروری است. انتخاب، خرید و تنظیم اندازه کفش کوهنوردی دارای نکات ظریفی است که در این نوشتار مطالبی برای راهنمایی کوهنوردان گردآوری شده است

#راهنمای_انتخاب #خرید_کفش_کوهنوردی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

کفش، مهم ترين وسيله يک کوهنورد است. در صورتی که قصد کوهنوردی داشته باشید، تهیه‌ی یک کفش کوهنوردی مناسب برای شما ضروری است. انتخاب، خرید و تنظیم اندازه کفش کوهنوردی دارای نکات ظریفی است که در این نوشتار مطالبی برای راهنمایی کوهنوردان گردآوری شده است.

نکات لازم در انتخاب کفش کوهنوردی

۱- هنگام خرید و امتحان کردن کفش کوهنوردی، پیش از بستن بندها، پایتان را تا جایی که امکان دارد در داخل کفش به قسمت جلو برانید و پنجه‌ی پایتان را کاملاً در جلوی کفش قرار دهید. در این هنگام باید به اندازه حداقل قطر یک انگشت، پاشنه با انتهای کفش فاصله داشته باشد.

۲- پس از این مرحله یک بند کفش را محکم بسته و با آن راه بروید. اگر کفش مناسب پای شما باشد پایتان در داخل آن کاملاً راحت است. در این حالت کفش نباید هیچ ‌گونه فشاری بر انگشتان شست از لایه‌ی بیرونی و بر روی انگشت کوچکتان از لایه‌ی درونی و کناری و قوس استخوانی روی پایتان وارد نماید. با راه رفتن می‌توانید از راحت بودن آن مطمئن شوید.

۳- پس از پوشیدن کفش و بستن بند آن، روی یک پای خود ایستاده و با پای دیگر خود به دیوار ضربه وارد کنید. اگر کفش مناسب باشد در این حالت هیچ‌‌گونه ضربه‌ای به طور مستقیم به پایتان وارد نمی‌شود.

۴- بعد از پوشیدن کفش کوهنوردی و بستن بندهای آن، با ایستادن روی کناره‌ی خارجی پای خود، مطمئن شوید کفش از قوزک پایتان محافظت می‌کند.

توجه به نکات زیر در خریداری یک کفش کوهنوردی مناسب به شما کمک می‌کند.

1- کفش‌هایی را انتخاب کنید که مستحکم و با دوام باشند و نسبت به حرارت و رطوبت عایق بندی شده باشند.

2- مطمئن شوید کفی کفشی که می‌خرید در عین مستحکم و سفت بودن، انعطاف‌پذیر است.

3- کفش کوهنوردی باید ساق بلند (14تا 19سانتی متر) باشد تا مچ پا را محکم نگه داشته و خوب محافظت کند.

۴- کفش‌های مناسب یک لایه‌ی چرمی باریک به‌عنوان کفی دارند. این کفی به کوهنورد کمک می‌کند بدون دغدغه انواع سطوح سفت و صخره‌ای را بپیماید.

۵- پوتین‌های مناسب یک لایه‌ی چرمی باریک به‌عنوان کفی دارند. این کفی به کوهنورد کمک می‌کند بدون دغدغه انواع سطوح سفت و صخره‌ای را بپیماید. استحکام و منعطف بودن از ویژگی‌های ضروری کفی کفش کوهنوردی است.

۶- پای شما در کُؤ مناسب کاملاً راحت است. کُؤ نباید هیچ ‌گونه فشاری بر انگشتان شست از لایه‌ی بیرونی و بر روی انگشت کوچکتان از لایه‌ی درونی و کناری و قوس استخوانی روی پایتان وارد نماید. پیش از خرید کفش، با پوشیدن آن و بستن بندهایش و راه رفتن با آن می‌توانید از راحت بودن آن مطمئن شوید.

7- تخت ويبرام براي توليد اصطكاك روي مسيرهاي لغزنده برفي، گلي و پوشش‌هاي گياهي لازم و ضروري است.

8- وجود لايه‌اي عايق بين تخت و قسمت روكش ضروري است، اين لايه يك نوار لاستيكي و عايق است كه به ضد آب بودن آن كمك مي‌كند.

9- يك صفحه داخلي در قسمت پاشنه پا بايد وجود داشته باشد كه باعث افزايش ثبات و راحتي پاشنه هنگام فرود از شيب‌ها مي‌شود.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi