64

دانستنی های جالب در مورد فلامینگوها

  • کد خبر : 8197
  • 03 مهر 1395 - 9:58
دانستنی های جالب در مورد فلامینگوها

فلامینگوها یکی از شناخته شده ترین پرندگان جهانند به دلیل رنگ پرهایشان مشهورند. فلامینگوها در دریاچه های کم عمق، باتلاق های جنگل های حرا و جزایر شنی آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا زندگی می کنند. در این مطلب واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره این پرندگان بیان می شود.ازجمله: در طول مهاجرت، آن ها با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند

#فلامینگوها#دانستنی #بیشتر_بدانیم

فلامینگوها یکی از شناخته شده ترین پرندگان جهانند. آن ها به دلیل رنگ پرهایشان مشهورند. فلامینگوها در دریاچه های کم عمق، باتلاق های جنگل های حرا و جزایر شنی آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا زندگی می کنند. در این مطلب واقعیت های حیرت آور و جالبی درباره این پرندگان بیان می شود.ازجمله:در طول مهاجرت، آن ها با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند.

دانستنی های جالب در مورد فلامینگوها

√ واژه «فلامینگو» از واژه اسپانیایی و لاتین «فلامنکو» به معنی آتش گرفته شده و به رنگ روشن پر این پرندگان اشاره دارد.

√ فلامینگوها پرندگانی آبی محسوب می شوند. آن ها از نظر ژنتیکی نزدیک ترین خویشاوند مرغابی شانه به سر (grebes) هستند.

√ فقط شش گونه فلامینگو وجود دارد اما آن ها در سراسر جهان از کارائیب و آمریکای جنوبی گرفته تا آفریقا، خاورمیانه و اروپا یافت می شوند.

√ طول بال فلامینگوها به یک تا 1.5 متر می رسد.

√ فلامینگوها هنگام غذا خوردن نفس شان را نگه می دارند.

√ وقتی که فلامینگوها می خواهند استراحت کنند روی یک پا می ایستند.

√ فلامینگوها هنگام تغذیه، منقارشان را چند ساعت در روز وارونه نگه می دارند. بنابراین می توانند غذایشان را هنگام شنا در آب فیلتر کنند.

√ با این که فلامینگوها اغلب پرندگان آبی در نظر گرفته می شوند اما درواقع پرواز کنندگانی قوی و شناگرانی قوی که به ندرت شنا می کنند، محسوب می شوند.

√ هنگامی که فلامینگوها در گله پرواز می کنند اوج سرعت آن ها می تواند به 56 کیلومتر در ساعت برسد.

√ منقار جوجه فلامینگوها کوچک و راست است، اما پس از چند ماه شکل منحنی مشخصی پیدا می کند.

√ فلامینگوی بزرگ، بزرگ ترین گونه فلامینگو است و قد آن می تواند به 1.5 متر بالغ شود، اما وزن آن حداکثر به 3.5 کیلوگرم می رسد. قد کوچک ترین فلامینگو 90 سانتی متر است.

√ طول عمر فلامینگوها در حیات وحش 20-30 سال است، اما در اسارت تا 50 سال و بیشتر هم ثبت شده است.

√ فلامینگوها پرندگانی تک همسری هستند که هر سال تنها یک تخم می گذارند. در صورتی که تخم از دست برود و یا آسیب ببیند، آنها معمولاً تخم جایگزینی نمی گذارند.

√ جوجه های فلامینگوها به رنگ خاکستری یا سفید متولد می شوند و سه سال به طول می انجامد تا پرهای تزیینی شان به رنگ نارنجی، صورتی یا قرمز بالغ ها در آید.

√ فلامینگوهای والد جوجه هایشان را در 5-12 روز پس از خروج از تخم به طور انحصاری با شیر تغذیه می کنند. این ماده که پروتئین و چربی بالایی دارد مانند شیر پستانداران نیست اما یک ماده مغذی بسیار عالی برای تغذیه جوجه در حال رشد است. جوجه فلامینگوها برای دریافت شیر منقارهایشان را به داخل دهان والدینشان می چسبانند.

√ رنگ صورتی، نارنجی و یا قرمز پرهای یک فلامینگو به خاطر رنگدانه کاروتنوئید موجود در غذایشان ایجاد می شود. رژیم غذایی فلامینگوها حاوی میگو، پلانکتون، جلبک و سخت پوستان است.

√ طول پای یک فلامینگوی بزرگسال به 75- 125سانتی متر بالغ می شود که طول آن بیش از تمام بدنش است.

√ زانوی خم شده به عقب پای یک فلامینگو در واقع مچ پای پرنده است. زانوی واقعی فلامینگو خیلی به بدنش نزدیک است و از میان پرهایش قابل مشاهده نیست.

√ فلامینگوها، پرندگانی اجتماعی هستند که وقتی در گله های خیلی کوچکند فعالیت شان را خوب انجام نمی دهند. بنابراین یک گله معمولی از چند ده پرنده تشکیل شده. گله هایی حاوی یک میلیون فلامینگو و یا بیشتر نیز ثبت شده است.

√ فلامینگوی آند بیشتر از همه گونه های فلامینگوی دیگر در معرض تهدید است و برآوردها نشان می دهد فقط 30،000 تا از این پرندگان در حیات وحش باقی مانده اند.

√ در طول مهاجرت، آن ها با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و فاصله ای به اندازه بیش از 480 کیلومتر را می پیمایند تا به زیستگاه جدیدشان برسند.

√ بزرگ ترین تهدیدها برای فلامینگوها ، شکارچیان و از دست رفتن زیستگاه ها است. شکارچیان این پرندگان را برای پرهای تزئینی شان به طور غیر قانونی شکار می کنند. همچنین انسان ها فلامینگوها را شکار می کنند تا تخم هایشان را جمع آوری کنند و به عنوان غذا از آن ها استفاده کنند و یا زبانشان را به عنوان گوشت مصرف کنند.

√ فلامینگوها 15-30 درصد از روز را صرف تمیز کردن پرهایشان می کنند: آن ها روغن تولید شده در غده ویژه شان را با کمک منقارشان روی پرها پخش می کنند.

√ بچه فلامینگوها در لانه ساخته شده از گل از تخم بیرون می آیند.

√ هم پدر و هم مادر، تخم را قبل از این که جوجه از آن بیرون بیاید گرم می کنند. چند روز پس از این که جوجه از تخم بیرون می آید والدین جوجه شان را با ماده ای شبیه به شیر که غنی از چربی و پروتئین است تغذیه می کنند.

منبع : بیتوته

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 5 / 5. تعداد امتیازات: 1

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi