3

رونمایی سامسونگ از حسگر ISOCELL HP3 با کوچک‌ترین پیکسل‌

  • کد خبر : 123904
  • 28 ژوئن 2022 - 11:19
رونمایی سامسونگ از حسگر ISOCELL HP3 با کوچک‌ترین پیکسل‌

 شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در حوزه فناوری‌های پیشرفته نیمه‌هادی، نسل جدید حسگر ISOCELL HP3 را با پیکسل‌های 0.56 میکرومتری معرفی کرد. به گزارش دانستنی آنلاین، جون‌سئو ییم، معاون ارشد بخش حسگرهای تجاری سامسونگ در مورد نسل جدید محصولات این شرکت می‌گوید: «سامسونگ بازار حسگرهای تصویر را از طریق برتری خود در فناوری سنسورهای با وضوح […]

 شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در حوزه فناوری‌های پیشرفته نیمه‌هادی، نسل جدید حسگر ISOCELL HP3 را با پیکسل‌های 0.56 میکرومتری معرفی کرد.

به گزارش دانستنی آنلاین، جون‌سئو ییم، معاون ارشد بخش حسگرهای تجاری سامسونگ در مورد نسل جدید محصولات این شرکت می‌گوید: «سامسونگ بازار حسگرهای تصویر را از طریق برتری خود در فناوری سنسورهای با وضوح بالا و پیکسل کوچک رهبری کرده است. سامسونگ با سنسور جدید و ارتقا یافته 0.56 میکرومتر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 خود، رزولوشنی بالاتر از سطح حرفه‌ای را برای کاربران دوربین گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند».

سامسونگ-حسگر تصویر-پیکسل

رزولوشنی فراتر از حرفه‌ای

سامسونگ از زمان عرضه اولین حسگر تصویر 108 مگاپیکسلی خود در سال 2019، در مسیر توسعه نسل بعدی دوربین‌های با وضوح فوق‌العاده بالا و پیشرو بوده است. عرضه حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 با پیکسل‌های 0.56 میکرومتری جدیدترین گام سامسونگ در این راستا است.

ISOCELL HP3 با 12 درصد اندازه پیکسل کوچک‌تر از حسگر 0.64 میکرومتر قبلی، 200 میلیون پیکسل را در فرمت اپتیکال 1/1.4 اینچی قرار می‌دهد که قطر ناحیه‌ای است که توسط لنز دوربین ثبت می‌شود. این یعنی ISOCELL HP3 می‌تواند تقریباً 20 درصد از سطح ماژول دوربین را کاهش دهد و به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد دستگاه‌های برتر خود را باریک نگه دارند.

ISOCELL HP3 با قابلیت فوکوس خودکار Super QPD عرضه می‌شود، به این معنی که تمام پیکسل‌های حسگر تصویر به قابلیت فوکوس خودکار مجهز است. علاوه بر این، Super QPD از یک لنز بر روی چهار پیکسل مجاور برای تشخیص تفاوت فاز در هر دو جهت افقی و عمودی استفاده می‌کند و این فوکوس خودکار دقیق‌تر و سریع‌تری را برای کاربران دوربین گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند.

این حسگر تصویر همچنین به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌هایی با کیفیت 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه (fps) یا 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه، با حداقل افت میدان دید هنگام فیلم‌برداری 8K، ثبت کنند. کاربران گوشی‌های موبایل می‌توانند به کمک قابلیت Super QPD، تصاویری با کیفیت مشابه فیلم‌های سینمایی بگیرند.

سامسونگ-حسگر تصویر-پیکسل

تجربه‌ای فوق العاده در نور کم با Tetra2pixel

حسگر تصویر ISOCELL HP3 با استفاده از فناوری Tetra2pixel که چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند تجربه فوق‌العاده‌ای را در نور کم ارائه می‌کند. این فناوری حسگر 0.56 میکرومتر 200 مگاپیکسلی را به یک حسگر 1.12 میکرومتر 50 مگاپیکسلی یا با ترکیب 16 پیکسل به یک حسگر 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2.24 میکرومتری تبدیل می‌کند. این فناوری حسگر را قادر می‌سازد تا یک سنسور پیکسلی با اندازه بزرگ را شبیه‌سازی کند و حتی در محیط‌های کم نور، مانند داخل خانه یا در طول شب، عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تری بگیرد.

برای به حداکثر رساندن دامنه دینامیکی حسگر تصویر موبایل، ISOCELL HP3 از ویژگی بهبود یافته Smart-ISO Pro استفاده می‌کند. این فناوری اطلاعات تصویری را که از دو نسبت سیگنال پایین و بالای حالت ISO گرفته، برای ایجاد تصاویر HDR ادغام می‌کند. نسخه ارتقا یافته این فناوری دارای حالت ISO سه گانه، کم، متوسط و زیاد است، که دامنه دینامیکی حسگر را بیشتر می‌کند. علاوه بر این، حالت بهبود یافته Smart-ISO Pro، این حسگر را قادر می‌سازد تا تصاویر را در بیش از 4 تریلیون رنگ (عمق رنگ 14 بیتی) نمایش دهد که 64 برابر بیشتر از 68 میلیارد (12 بیت) در نسخه‌های قبلی است. علاوه بر این، ISOCELL HP3 با پشتیبانی از HDR متناوب همراه با Smart-ISO Pro می‌تواند بسته به محیط فیلم‌برداری، بین دو حالت جابه‌جا شود تا تصاویر HDR با کیفیت بالا تولید کند.

نمونه‌هایی از ISOCELL HP3 سامسونگ در حال حاضر موجود است و تولید انبوه آن در سال جاری آغاز می‌شود./ ال کاایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=123904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi