1

داروهای افسردگی ممکن است موج گرما را چالش برانگیز کنند

  • کد خبر : 127412
  • 23 جولای 2022 - 20:17
داروهای افسردگی ممکن است موج گرما را چالش برانگیز کنند

رئیس سابق کالج سلطنتی روانپزشکان در انگلیس گفت: برخی از داروهای افسردگی ممکن است تحمل موج گرما را چالش برانگیز کند. به گزارش دانستنی آنلاین ، دکتر وندی برن، رئیس سابق کالج سلطنتی روانپزشکان انگلیس تاکید کرد: افرادی که از برخی داروهای سلامت روان مصرف می کنند باید در طول موج گرما محتاط باشند. برخی […]

رئیس سابق کالج سلطنتی روانپزشکان در انگلیس گفت: برخی از داروهای افسردگی ممکن است تحمل موج گرما را چالش برانگیز کند.

داروهای افسردگی ممکن است موج گرما را چالش برانگیز کنند

به گزارش دانستنی آنلاین ، دکتر وندی برن، رئیس سابق کالج سلطنتی روانپزشکان انگلیس تاکید کرد: افرادی که از برخی داروهای سلامت روان مصرف می کنند باید در طول موج گرما محتاط باشند.

برخی از داروهای ضد روان پریشی و داروهای افسردگی ممکن است مانع از آن شوند که بدن به طور مناسب دمای خود را تنظیم کند. همچنین برخی داروها می توانند باعث تعریق بیش از حد افراد و حساس شدن پوست به آفتاب شوند.

دکتر وندی برن به افراد هشدار ‌داد که نباید یکباره مصرف داروهای خود را قطع کنند و باید با پزشک مشورت کنند.

طبق آمارهای اخیر سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS)، حدود ۸.۳ میلیون بزرگسال در این کشور داروهای افسردگی مصرف می کنند اما همه انواع داروهای افسردگی با حساسیت نسبت به گرما مرتبط نیستند.

مصرف داروهای ضد روان پریشی که برای درمان بیماری‌هایی مانند اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی تجویز می شود، بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ دو برابر شد. داده های این مرکز نشان می دهد که روند تجویز این نوع از داروها همچنان افزایشی است.

دکتر لورنس وین رایت، محقق دپارتمان روانپزشکی دانشگاه آکسفورد نیز گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بین داروهای افسردگی سه حلقه ای، داروهای ضد روان پریشی و بیماری های مربوط به گرما ارتباط وجود دارد.

وی افزود:‌ نحوه عملکرد داروها، با تاثیر بر هیپوتالاموس (بخشی از مغز که دمای بدن را کنترل می‌کند)، می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شود. در برخی موارد، بدن قادر به تنظیم دما نیست که در نتیجه آن مشکلاتی از جمله گرفتگی عضلات، غش، بثورات گرمایی و گرمازدگی ایجاد میشود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته این کارشناس، معمولا بدن میتواند تشنگی را به خوبی تشخیص دهد اما این داروها می توانند این موضوع را تحت تاثیر قرار دهند و همچنین می توانند فشار خون را اندکی کاهش داده که ممکن است منجر به غش کردن در گرما شود./ایسنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi