4

خطر انتقال ویروس مرگبار از طریق برنج پخته شده

  • کد خبر : 127812
  • 01 شهریور 1401 - 9:43
خطر انتقال ویروس مرگبار از طریق برنج پخته شده

یک متخصص تغذیه ، نسبت به خطر انتقال ویروس مرگبار از طریق مصرف برنج پخته شده که در آن فضله موش بوده است، هشدار داد. به گزارش دانستنی آنلاین ، گلبن سهراب، با بیان اینکه فضله موش ممکن است حاوی ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زای متعددی باشد، افزود: اگر فضله موش در برنج پخته باشد، […]

یک متخصص تغذیه ، نسبت به خطر انتقال ویروس مرگبار از طریق مصرف برنج پخته شده که در آن فضله موش بوده است، هشدار داد.

خطر انتقال ویروس مرگبار از طریق برنج پخته شده

به گزارش دانستنی آنلاین ، گلبن سهراب، با بیان اینکه فضله موش ممکن است حاوی ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زای متعددی باشد، افزود: اگر فضله موش در برنج پخته باشد، بی‌تردید تمام برنج را باید دور بریزیم.

گلبن سهراب اظهار کرد: از مهم‌ترین ویروس‌هایی که از طریق مدفوع موش می‌توانند به انسان منتقل شوند «هانتاویروس ها» هستند که منجر به سندرم «رویس هانتاویروس» شده و همین طور انتقال ویروسی که منجر به بیماری Lymphocytic chorio-meningitis یاLCM می‌شوند که نوعی مننژیت بسیار خطرناک است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: از مهم‌ترین باکتری‌هایی که توسط فضله موش می‌تواند به انسان منتقل شود، LEPTOSPIRA است که منجر به بیماری Leptospirosis است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه استفاده اتفاقی از فضله موش و ابتلاء به بیماری‌های ناشی از آن می‌تواند منجر به آسیب‌های کلیوی، مننژیت، نارسایی کبدی، زجر تنفسی و حتی مرگ شود، خاطرنشان کرد: بیشتر این بیماری‌ها از طریق ادرار موش نیز منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فضله موش را در برنج خشک مشاهده کردیم باید، آن را از برنج جدا کنیم و به دقت برنج را شسته و دستان را ضدعفونی کنیم.

سهراب افزود: اگر فضله موش در برنج پخته باشد، بی تردید تمام برنج را باید دور بریزیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند از طریق ادرار یا بزاق موش آلوده منتقل شوند بنابراین، حتماً برنج خشک را قبل از پختن کاملاً بشویید./مهر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۹۳

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127812

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi