4

حادثه ای تلخ برای دانشمند ایرانی ناسا!

  • کد خبر : 142556
  • 26 می 2023 - 3:53
حادثه ای تلخ برای دانشمند ایرانی ناسا!

دانستنی آنلاین: فیروز نادری،‌ دانشمند ایرانی ناسا، در صفحه فیس‌بوک خود خبر داد که در پی یک حادثه ناگوار از گردن به پایین فلج شده است. به گزارش دانستنی آنلاین، بر اساس آنچه که در صفحه فیس بوک این دانشمند ایرانی منتشر شده، علت فلج شدن فيروز نادری ضربه محکمی است که به گردن او […]

دانستنی آنلاین: فیروز نادری،‌ دانشمند ایرانی ناسا، در صفحه فیس‌بوک خود خبر داد که در پی یک حادثه ناگوار از گردن به پایین فلج شده است.

به گزارش دانستنی آنلاین، بر اساس آنچه که در صفحه فیس بوک این دانشمند ایرانی منتشر شده، علت فلج شدن فيروز نادری ضربه محکمی است که به گردن او وارد شده است.

در شرح این حادثه آمده که این دانشمند ایرانی در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و سرش با دیوار برخورد کرده است. بر اثر این برخورد، مهره گردن وی جابجا شده و نخاع آسیب‌ دیده‌ که نتیجه آن فلج شدن این دانشمند از گردن‌ به پایین است.

فیروز نادری دو روز پیش تحت عمل جراحی‌ قرار عرفته و پزشکان به او اعلام کرده‌اند که دوران نقاهتش چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. این اطلاعات در صفحه فیس‌بوک او منتشر شده و ایشان‌ اعلام کرده که خانواده‌اش به نیابت‌ از او این خبر را منتشر کرده‌اند.

فیروز نادری فلج شد

فيروز نادری‌ کیست؟

فیروز نادری دانشمند فضایی متولد ۱۳۲۵ است که حدود سه دهه‌ در ناسا مشغول به کار بود. او در ناسا سمت‌های مختلفی بر عهده داشت از جمله مدیرکل اکتشافات منظومه شمسی.

وی فارغ التحصیل لیسانس مهندسی برق در دانشگاه آیالتی آیووا و فوق لیسانس و دکترای الکترونیک از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است او مدیریت بخش اکتشافات منظومه شمسی در ناسا را برعهده داشت.

نادری از سال ۲۰۱۶ از ناسا بازنشسته شد و هم‌اکنون در سمت مشاور مدیریت در ناسا و به عنوان یک سخنران عمومی فعالیت می‌کند. دلیل شهرت نادری‌ ماموریت‌های موفق او برای پرتاب کاوشگرهای مختلف به فضاست. وی فروردين ماه ۱۳۷۹ در شرايطی كه چندين ماموريت متوالی سازمان فضایی ناسا در پرتاب فضاپيما به سوی مريخ با شكست مواجه شده بود، به مديريت برنامه‌ های اكتشافات مريخ منصوب شد

او توانست در طی چهار سال، سه ماموريت مهم از جمله پرتاب دو كاوشگر مريخ‌ نورد روح و فرصت را با موفقيت به انجام رساند

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. جالبه این نابغه ایرانی چند روز قبل از این حادثه در مصاحبه با شبکه من و تو ابراز امیدواری می کرد که بشه سفینه ای ساخت و آخوند ها را فرستاد به سیاره زحل!!!!!! حالا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi