2

تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز

  • کد خبر : 127293
  • 10 آگوست 2022 - 9:40
تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز

سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز (چهارشنبه) و همچنین وزش باد و گرد و خاک تا روز جمعه در کشور خبر داد. به گزارش دانستنی انلاین ، سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز خبر داد. بر این […]

سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز (چهارشنبه) و همچنین وزش باد و گرد و خاک تا روز جمعه در کشور خبر داد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز

به گزارش دانستنی انلاین ، سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان امروز خبر داد.

بر این اساس، بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ را برای امروز در استان گلستان، دامنه‌ها و ارتفاعات شمال غرب سمنان، مازندران و شمال شرق تهران، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب و نیمه جنوبی فارس، شمال شرق و شرق خوزستان پیش بینی کرده است.

اثر مخاطره نیز جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای، در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، لایروبی و پاک‌سازی نهرها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده توصیه کرد.

برپایه این گزارش، سامانه دوم نیز وزش باد و گرد و خاک است که تا روز جمعه باعث خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار، وزش باد شدید و در نواحی مستعد توفان گرد و خاک خواهد شد.

بر این اساس، امروز در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام، شمال شرق اصفهان، فردا (پنجشنبه) در شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و روز جمعه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی این شرایط حاکم است.

اثر مخاطره نیز خیزش گرد و خاک، کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال خسارت به تاسیسات حساس به گردوخاک و صنعت کشاورزی و تاخیر یا احتمال لغو پروازها است.

این سازمان به اجتناب از فعالیت در فضای باز، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در حین بروز گرد و خاک، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند نیروهای امدادی، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری‌ها و غیره، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و پرهیز از توقف خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه کرده است./ایرنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi