1

یکصد جاذبه دیدنی در ایران (16)تالاب استیل عباس آباد

  • کد خبر : 2639
  • 07 مارس 2016 - 15:57
یکصد جاذبه دیدنی در ایران (16)تالاب استیل عباس آباد

« تالاب استیل عباس آباد » از نظر گردشگری یکی از جاذبه‌های مهم تلقی می‌شود و در بهار و تابستان استراحتگاه مسافران می باشد.

« تالاب استیل عباس آباد » از نظر گردشگری یکی از جاذبه‌های مهم تلقی می‌شود و در بهار و تابستان استراحتگاه مسافران می باشد.
این تالاب در 7 کیلومتری شهر آستارا در حاشیه جاده لوندویل به آستارا قرار دارد. اهمیت اکو توریستی آن از جهت نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل، مزارع و کشتزارهای اطراف دوچندان می‌شود.

ضلع‌غربی تالاب، پوشیده از جنگل و پوشش‌های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور منظره بسیار جالب توجهی را بوجود آورده است.

از ویژگی‌های مهم این تالاب وجود ماهیان مشهوری مانند کپور و اردک ماهی است همچنین این تالاب طبیعی جایگاه پرندگان کمیاب بوده که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند و مهم‌ترین آن ها چینگیر نوک‌سرخ است.

این تالاب 138 هکتار وسعت دارد و از مکان های گردشگرپذیر استان گیلان است. وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوه ای دیدنی به آن بخشیده است. از ویژگی های تالاب عباس آباد آستارا این است که درختان این تالاب به علت این که ریشه آن ها در آب قرار دارد، همواره در پهنای تالاب جا به جا می شوند و حرکت می کنند. به همین علت، تالاب آستارا به تالاب درختان شناور هم معروف است. در گویش محلی به این تالاب « هستل » به معنای آبگیر می گویند.

منبع مطالب:
https://www.karkan.ir

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=2639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi