1

بی‌ اشتهایی عصبی بر ساختار مغز تاثیر می‌گذارد

  • کد خبر : 126798
  • 18 جولای 2022 - 11:30
بی‌ اشتهایی عصبی بر ساختار مغز تاثیر می‌گذارد

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بی‌اشتهایی عصبی می‌تواند عامل تغییرات قابل‌توجهی در مغز شود که در صورت درمان به‌موقع بهبود می‌یابد. به گزارش دانستنی انلاین ،بی‌اشتهایی عصبی اختلال رفتاری تغذیه است که بیشتر در دختران نوجوان دیده می‌شود و به‌دلیل امتناع از غذاخوردن برای کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام صورت می‌گیرد. یکی از […]

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بی‌اشتهایی عصبی می‌تواند عامل تغییرات قابل‌توجهی در مغز شود که در صورت درمان به‌موقع بهبود می‌یابد.

بی‌ اشتهایی عصبی بر ساختار مغز تاثیر می‌گذارد

به گزارش دانستنی انلاین ،بی‌اشتهایی عصبی اختلال رفتاری تغذیه است که بیشتر در دختران نوجوان دیده می‌شود و به‌دلیل امتناع از غذاخوردن برای کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام صورت می‌گیرد. یکی از باورهای رایج درباره بی‌اشتهایی عصبی این است که صرفا یک عادت غذایی است و فرد هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را کنار بگذارد.
اما به تازگی محققان دانشگاه باث انگلستان پژوهشی انجام دادند که نشان می‌دهد بی‌اشتهایی عصبی می‌تواند باعث تغییراتی در ساختار مغز شود.
محققان برای دستیابی به این نتایج اسکن مغزی دو هزار بیمار مبتلا یا بهبودیافته بی‌اشتهایی عصبی را بررسی کردند و دریافتند که بیماران دچار کاهش قابل توجه ضخامت قشر مغز، کاهش حجم سطح زیر قشر مغز و کاهش سطح نواحی مختلف مغز شدند. به‌گفته محققان این تغییرات می‌تواند ناشی از کاهش نمایه توده بدنی در این افراد باشد.
گرچه تشخیص این وضعیت نشان می‌دهد که فرد نمی تواند صرفا با کنارگذاشتن عادات غذایی به سطح متعادل تغذیه برسد اما خوشبختانه مغز قابلیت خودترمیمی دارد و درمان زودهنگام با بروز نخستین علائم بیماری برای پیشگیری از وخامت آن ضروری است./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi