1

برگزاری همایش نکوداشت مسئولیت پذیران اجتماعی در کرمان

  • کد خبر : 131560
  • 10 نوامبر 2022 - 14:54
برگزاری همایش نکوداشت مسئولیت پذیران اجتماعی در کرمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: امروز مسئولیت اجتماعی تعریف شده، سه بعدی و شامل بنگاه، جامعه و محیط زیست است و سعی می کنیم در تدوین برنامه ها در راستای مسئولیت های اجتماعی این موارد را تبلیغ کنیم. دانستنی آنلاین / کرمان: سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۱۹ آبان ماه […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: امروز مسئولیت اجتماعی تعریف شده، سه بعدی و شامل بنگاه، جامعه و محیط زیست است و سعی می کنیم در تدوین برنامه ها در راستای مسئولیت های اجتماعی این موارد را تبلیغ کنیم.

مسئولیت پذیری اجتماعی

دانستنی آنلاین / کرمان: سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۱۹ آبان ماه در همایش نکوداشت مسئولیت پذیران اجتماعی گام اول توسعه در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: هر فرد و سازمانی نست به جامعه خود مسئولیت دارد و ستانده ای از جامعه و مردم دارد که باید پاسخ بدهد.

وی با اشاره به اینکه در اتاق بازرگانی سعی کردیم با آموزش ها، این مسئله را به خوبی تبیین کنیم، افزود: مسئولیت اجتماعی فراتر از موضوعاتی است که تاکنون مطرح شده و البته مرحله اول خوب است و باید گسترده شود اما مسئولیت های بیشتری باید احصاء و عملیاتی شود زیرا در قبال جامعه بسیار مسئول هستیم.

طبیب زاده بیان کرد: امروز مسئولیت اجتماعی تعریف شده، سه بعدی و شامل بنگاه، جامعه و محیط زیست است و سعی می کنیم در تدوین برنامه ها در راستای مسئولیت های اجتماعی این موارد را تبلیغ کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با تاکید بر اینکه ما مسئول حفظ محیط زیست هستیم، گفت: نه تنها در قبال نسل فعلی مسئولیت داریم، بلکه در قبال نسل های آینده هم مسئول هستیم. ما داریم منابع بین نسلی را مصرف می کنیم و اگر به منابع، محیط زیست و … توجه نکنیم بدهی های زیادی به دوش ما می ماند.

وی افزود: ما در قبال نسل آینده بسیار مسئول هستیم که اینگونه به جان معادن افتاده و با هر روشی استخراج می کنیم و آب و محیط زیست را از بین می بریم و جنگل های نداشته را تخریب می کنیم.

طبیب زاده تصریح کرد: باید متوجه این باشیم با شتابی که به سمت برداشت منابع می رویم، آینده ممکن است آینده ای مبهم باشد و در اینجا مسئولیت تعریف می شود که ۲۰ سال آینده که آب کنونی و معدن را نداریم، باید برای اقتصاد چه کنیم؟

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به رسالت رسانه ها در پرداختن به مسئولیت اجتماعی گفت: به نظر می آید کمتر شناخت روشنی از مسئولیت اجتماعی در جامعه وجود داشته و کمتر کسی به آن پرداخته باشد و ان وضعیت مطلوب نیست و باید به طور عموم به این موضوع پرداخته شود.

در این همایش همچنین، محمود اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق ایران گفت: استان کرمان در همه حوزه های اجتماعی و اقتصادی پیشتاز بوده و همکاران اتاق کرمان از موثرترین افراد در اتاق بازرگانی ایران هستند.

محمود اولیایی

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: حکمرانی مطلوب دارای سه رکن حاکمیت، مردم و بنگاه ها است که در نگاه نخست مسئولیت اجتماعی بنگاهی، موضوعات خیریه به نظر می آید اما موضوع وسیع تر است و از دهه ۹۰ این نگاه متفاوت تر شده و مفهوم جدیدی در حوزه بنگاه داری و مسئولیت اجتماعی پدیدار شده است.

اولیایی تصریح کرد: پائین ترین سطح مسئولیت اجتماعی بنگاه ها، ایجاد اشتغال و ارائه خدمت موردنیاز جامعه است و سطح بالاتر رعایت الزامات قانونی است؛ لایه بالاتر در هرم مسئولیت اجتماعی، رعایت موضوعات اخلاقی است و بنگاه ها علاوه بر کسب و کار اقتصادی و رعایت قانون، باید اخلاق مدار باشند و برترین سطح مسئولیت های اجتماعی امور بشردوستانه در سطح جامعه، ملی و بین المللی است.

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق ایران گفت: در نگاه امروز این است خدمت به جامعه جزو مسئولیت های بنگاه هاست و بنگاه هایی که به اجتماع توجه کرده و در حوزه های مدرسه سازی، محیط زیست و … خدمت کرده و حساس هستند تا آسیب های کاری که انجام می دهند به حداقل برسد، بیشتر مورد اقبال مردم قرار می گرند.

وی اظهار کرد: در هشت سال اخیر این رویکرد نیز در دنیا پیشتر رفته و می گوید بنگاهی که به انتخاب تکنولوژی دوست دار محیط زیست متعهد باشد، مورد اقبال است و اکنون نگاه، مطالبه گر است و بنگاه ها وظیفه دارند و در قبال جامعه محلی، ملی و حتی جهانی مسئول هستند و این نگاه را در کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی دنبال می کنیم.

اولیایی با اشاره به اینکه تلاش داریم فعالان اقتصادی را به همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی تشویق کنیم، گفت: اگر بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد همکاری موثر داشته باشند، دو بال حکمرانی را تقویت می کند؛ اینکه حاکمیت تمام حوزه ها را تحت کنترل بگیرد و وارد عمل شود، ندارد و در همه جا بنگاه ها و مردم پای کار هستند.

وی در پایان بیان کرد: کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق کرمان از کمیسیون های استانی موفق است. / ایسنا

مسئولیت اجتماعی

مسئولیت پذیری اجتماعی

مسئولیت اجتماعی

در این همایش همچنین از فعالان محیط زیست کهنوج تقدیر شد.

مسئولیت اجتماعی

در همین راستا کارگاهی آموزشی با موضوع “تبیین مدل ها و ساز و کار همکاری سازمان های مردم نهاد در پروژه های مسئولیت اجتماعی شرکتی” در تاریخ 18 آبان ماه در سالن شماره 2 اتاق کرمان برگزار شد.

مسئولیت اجتماعی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi