این فرآیند شامل موارد زیر است:
انجام تحقیق بازاریابی درونی و بیرونی شرکت.
توجه به نقاط قوت و ضعف شرکت
فرضیه سازی
پیش بینی
تعیین اهداف بازاریابی
تعیین استراتژی های بازاریابی
تعریف برنامه ها
تعیین بودجه
بازنگری نتایج و تجدیدنظر در اهداف،استراتژیها،و برنامه ها
فرآیند برنامه ریزی باعث تحقق موارد زیر خواهد شد:
استفاده بهتر از منابع شرکت به منظور شناسایی فرصت های بازاریابی
تشویق روحیه کار تیمی و تثبیت هویت سازمانی
کمک به شرکت در دستیابی به اهداف سازمانی اش
به علاوه،تحقیقات بازاریابی به عنوان بخشی از فرآیند برنامه ریزی،پایگاه اطلاعاتی قابل اعتمادی را برای پروژه های حال و آینده فراهم می کند.
برنامه ریزی بازاریابی فرآیندی تکرارپذیر است و برنامه در حین اجرا،بازنگری و به روز خواهد شد.
گردآوریشده توسط پایگاه دانستنی آنلاین