0

بررسی ابعاد روان شناسی در کارآفرینی

  • کد خبر : 33676
  • 14 آذر 1397 - 10:15
بررسی ابعاد روان شناسی در کارآفرینی

بررسی ابعاد روان شناسی در کارآفرینی ، متأسفانه توسط کارآفرینان کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اکثر افرادی که به کارآفرینی روی می آورند، بیشتر به بعد فنی آن توجه دارند.

بررسی ابعاد روان شناسی در کارآفرینی ، متأسفانه توسط کارآفرینان کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اکثر افرادی که به کارآفرینی روی می آورند، بیشتر به بعد فنی آن توجه دارند. سازمان های عصرحاضر با تحولات و تهدیدات گسترده بین المللی روبرو هستند . تضمین و تداوم حیات و بقاء سازمان ها نیازمند راه حل ها و روش های جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری و ابداع, خلق محصولات, فرآیندها و روش های جدید بستگی زیادی دارد .

کارآفرینان موتورحرکت توسعه اقتصادی

یکی از نقش های اصلی فاصله زیاد مدیران با نوآوری و ابداع, است .کارآفرینان به عنوان موتورحرکت توسعه اقتصادی محسوب می شوند. درواقع کارآفرین عامل اصلی ایجادخلاقیت و نوآوری است .

بررسی ابعاد روان شناسی در کارآفرینی

ازآنجایی که خلاقیت و نوآوری و توان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگی های کارآفرینان است و از آنجا که اصولاً خصوصیات روانی و رفتاری این گونه افراد ( ازقبیل استقلال طلبی ، نیاز به پیشرفت , ریسک پذیری و … ) و ماهیت طبیعی نوآوری ، شرایط خاص و متفاوتی را می طلبد , لذا شناخت ویژگی ها بستری مناسب برای جذب و رشد کارآفرینان است که اولین قدم و اساسی ترین مساله است . باتوجه به ویژگی های کارآفرینان که شامل توفیق طلبی ، مرکزکنترل, ریسک پذیری ، نیازبه استقلال , خلاقیت و تحمل ابهام است بطور مختصربه تعریف هرکدام ازآنها می پردازیم :

ویژگی های کارآفرینان

۱- نیازبه توفیق عبارت است ازتمایل به انجام کاردراستانداردهای عالی جهت موفقیت درموقعیت های رقابتی .

۲- عقیده فرد نسبت به این که وی تحت کنترل وقایع خارجی می باشد را مرکزکنترل می نامند.

۳- ریسک پذیری عبارت است از مخاطره های معتدل که می توانندازطریق تلاش های شخصی مهارشوند .

۴- نیازبه استقلال ازویژگی هایی است که به عنوان یک نیروی بسیاربرانگیزاننده مورد تأکید واقع شده است . تمایل به استقلال ، یک نیروی انگیزشی برای کارآفرینان معاصراست ، لذا آزادی عمل ، پاداش دیگرکارآفرینی است . درواقع نیازبه استقلال ، عاملی است که سبب می شود تا کارآفرینان به اهداف و رویاهای خوددست یابند.

۵- خلاقیت همانا توانایی خلق ایده های جدید است که این ایده ها ممکن است به محصولات یاخدمات جدید نیزمنجرشوند . درواقع خلاقیت نیرویی است که درپس نوآوری نهفته است .

۶- قدرت تحمل ابهام عبارت است از پذیرفتن عدم قطعیت به عنوان بخشی اززندگی ، توانایی ادامه حیات با دانشی ناقص درباره محیط و تمایل به آغاز فعالیتی مستقل بی آنکه شخص بداند آیا موفق خواهدشد یاخیر.

منبع: سایت خانه کارآفرینان ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi