2

اولین پیاده روی فضایی رو آنلاین ببینید

  • کد خبر : 138147
  • 16 ژانویه 2023 - 14:43
اولین پیاده روی فضایی رو آنلاین ببینید

دانستنی آنلاین:بزودی اولین پیاده روی دونفره در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌ شود. به گزارش دانستنی آنلاین: ۲۰ ژانویه مصادف با30 دی شاهد خروج دو فضانورد از ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهیم بود که از هوابند کوئست(Quest) عبور می‌کنند تا سخت‌افزار جدیدی را در نمای بیرونی ایستگاه نصب کنند. ناسا تمام این پیاده‌روی فضایی را به […]

دانستنی آنلاین:بزودی اولین پیاده روی دونفره در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌ شود.

به گزارش دانستنی آنلاین: ۲۰ ژانویه مصادف با30 دی شاهد خروج دو فضانورد از ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهیم بود که از هوابند کوئست(Quest) عبور می‌کنند تا سخت‌افزار جدیدی را در نمای بیرونی ایستگاه نصب کنند.

ناسا تمام این پیاده‌روی فضایی را به صورت زنده  در تارنمای خود پخش خواهد کرد.

دو فضانوردی که این راهپیمایی فضایی را انجام می‌دهند، «نیکول مان»(Nicole Mann)، فضانورد ناسا و «کویچی واکاتا»(Koichi Wakata) فضانورد آژانس فضایی ژاپن(JAXA) خواهند بود و این اولین راهپیمایی فضایی برای هر دوی آنها است.

این دو بر روی پروژه‌ی در حال ارتقای سیستم قدرت ایستگاه فضایی کار خواهند کرد که شامل نصب آرایه‌های خورشیدی جدید به نام iROSA می‌شود. تاکنون، چهار آرایه از مجموع شش آرایه iROSA از سال ۲۰۲۱ تاکنون نصب شده است.

البته مان و واکاتا این بار قرار نیست آرایه‌های خورشیدی نصب کنند، در عوض، آن‌ها دو سکو نصب خواهند کرد که در آینده برای استقرار آرایه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به نوشته ناسا: این دو فضانورد، استقرار یک پلتفرم بر روی کانال انرژی ۱B را که فرآیند نصب آن در پیاده‌روی فضایی قبلی آغاز شده بود، تکمیل می‌کنند و فرآیند نصب یک سکوی دیگر را روی کانال انرژی ۱A آغاز می‌کنند.

اگر به تماشای این پیاده‌روی فضایی نشستید و می‌خواستید بدانید که کدام فضانورد مان و کدام واتاکا است باید بدانید که مان یک لباس فضایی سفید بدون علامت می‌پوشد، در حالی که واکاتا یک لباس فضایی سفید با راه راه‌های قرمز خواهد پوشید.

پوشش این پیاده‌روی فضایی از ساعت هفت صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۵:۳۰ به وقت ایران) در روز جمعه ۲۰ ژانویه آغاز می‌شود و خود پیاده‌روی قرار است در ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت شرقی(۱۶:۴۵ به وقت ایران) آغاز شود. تخمین زده می‌شود که این فرآیند حدود شش ساعت و نیم زمان‌ ببرد.

پیاده روی در فضا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=138147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi