3
خبر فوری؛

استقرار نیروهای تروریستی طالبان با ادوات زرهی در مرز ایران/ویدئو

  • کد خبر : 142887
  • 31 می 2023 - 15:53
استقرار نیروهای تروریستی طالبان با ادوات زرهی در مرز ایران/ویدئو

دانستنی آنلاین: تصاویر منتشر شده از سوی منابع محلی حکایت از استقرار نیروهای تروریستی طالبان، با ادوات زرهی در نزدیک مرز ایران دارد. به گزارش دانستنی آنلاین؛ ساعاتی پیش بنابر گزارش رسانه های محلی، تروریست های طالبان، نیروهای زیادی از قول اردوی الفاروق هرات با تجهیزات پیشرفته نظامی جا مانده از ارتش آمریکا به مرز […]

دانستنی آنلاین: تصاویر منتشر شده از سوی منابع محلی حکایت از استقرار نیروهای تروریستی طالبان، با ادوات زرهی در نزدیک مرز ایران دارد.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ ساعاتی پیش بنابر گزارش رسانه های محلی، تروریست های طالبان، نیروهای زیادی از قول اردوی الفاروق هرات با تجهیزات پیشرفته نظامی جا مانده از ارتش آمریکا به مرز اسلام قلعه ارسال کرده است.

طی روزهای اخیر، همزمان با تنش آبی میان جمهوری اسلامی و گروه تروریستی طالبان بر سر حقآبه رود هیرمند و همچنین پس از حمله تروریستی طالبان به مرزهای شرقی ایران که منجر به شهادت مظلومانه چند تن از مرزبانان جوان کشورمان شد، برخی از مقامات مسئول  در ادامه حمایت های چند سال اخیرشان از  طالبان، با اظهارات خود تلاش کردند، چهره منفور این گروه تروریستی وهابی را تطهیر کرده، و تجاوزات متعدد آنان به مرزهای کشورمان را موضوعی کوچک قلمداد کنند.

اکنون در حالی که سرکردگان تروریست طالبان  با انتشار پیام های تهدیدآمیز  و گستاخانه، کشور و ملت ایران را مورد  توهین قرار داده اند، برخی از مقامات مسئول از جمله اسماعیل کوثری نماینده مجلس و رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح، در اظهاراتی ضمن آنکه کشورهای غربی را عامل تنش های اخیر را میان جمهوری اسلامی و طالبان بیان کردند، تجاوز اخیر به مرزهای ایران و  شهادت مرزبانان توسط تروریست های طالبان را نیز در سطح یک دعوای خانگی تنزل بخشیدند.

با اینحال با توجه به مماشات مقامات جمهوری اسلامی با تروریست های طالبان طی چند سال اخیر، این گروهک وهابی امروز اقدام به لشگرکسی به سمت مرزهای ایران کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده، ام اکنون  گروه طالبان در حال انتقال تانک و سلاح های سنگین به نزدیکی مرز ایران  در اسلام قلعه است. منابع نزدیک به طالبان همچنین از تدابیر شدید امنیتی در گمرک اسلام قلعه خبر می دهند. دلیل این کار اطمینان از تامین امنیت بیشتر در مرز عنوان شده است.

در همین حال شماری از نیروهای طالبان به حالت آماده باش درآمده‌اند و حضور این نیروها در گذرگاه اسلام‌قلعه افزایش یافته است.

بر اساس آنچه که در گزارش ها آمده است، بیشتر نیروهای مرزی طالبان دوره‌های آموزشی را سپری نکرده‌اند و به همین دلیل، براساس خواست‌ فرماندهان محلی‌شان وارد درگیری می‌شوند.

طی ماه‌های اخیر مرزبانان طالبان چندین مرتبه در گذرگاه‌های اسلام‌قلعه استان هرات و پل ابریشم استان نیمروز با نیروهای مرزی جمهوری اسلامی درگیر شدند. طالبان حتی حریم زمینی ایران را نقض کردند و برای چند ساعت هم یک نیروی مرزبانی ایران را به اسارت گرفتند.

در حالی که تنش طی هفته های اخیر در مرزهای شرقی بالا گرفته، اما منابع خبری  از لشگرکشی نیروهای سپاه به غرب کشور گزارش می دهند.

ویدیوها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای سپاه از شب گذشته در حال انتقال تسلیحات توپخانه‌ به غرب کشور هستند و این موضوع نشان دهنده قریب الوقوع بودن عملیات احتمالی نیروهای سپاه احزاب کرد مستقر در اقلیم کردستان عراق می‌باشد.

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi