1
وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد:

ارائه زمین250 متری در برخی شهرها

  • کد خبر : 137863
  • 08 ژانویه 2023 - 17:24
ارائه زمین250 متری در برخی شهرها
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است.

دانستنی آنلاین:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصلی‌ترین تمرکز این وزارتخانه روی نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار است، گفت: در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری برای ساخت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی داده می‌شود که متراژ آن بسته به شرایط قابل تغییر است.

مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه مسکن و حمل و نقل دو حوزه اصلی برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است، افزود: این دو موضوع اگرچه اشتراکاتی دارند، اما تلاش‌های متفاوتی می‌طلبند و تا کنون برای آنها دو شورای حمل و نقل و مسکن تشکیل و به صورت هفتگی جلسه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش نوسازی بافت فرسوده طرح‌های انگیزشی و بسته‌های تشویقی طراحی شده که با استقبال مردم مواجه شده و نتیجه قابل قبول داشته است.

بذرپاش با اشاره به خودمالکی‌ها و ساخت و ساز از سوی مردم، تصریح کرد: فرایند ساخت و ساز شخصی در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده، اما با راهبرد طرح‌های تشویقی گوناگون که از سوی معاونت شهرسازی در حال اقدام است، روند ساخت مسکن سرعت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است.

وی افزود: از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت و ساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز افزایش یافته تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت و ساز داده شود

بذرپاش با اشاره به بخش مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز کارهای ستادی و پشتیبانی برای اجرای وعده ۴ساله دولت، انجام شده است. مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش‌رو به‌ویژه در بخش تأمین مالی و تورم، کار این بخش سخت‌تر شده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تأمین زمین و اراضی موردنیاز برای این هدف‌گذاری افزود: بخشی از زمین‌ها در مالکیت وزارتخانه و شهرهای جدید است؛ اما مطابق قانون جهش تولید مسکن سند بخش دیگر بایستی به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=137863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi