6

آیا می دانید قورباغه چوبی چیست ؟

  • کد خبر : 8298
  • 10 مهر 1395 - 14:42
آیا می دانید قورباغه چوبی چیست ؟

در میان گونه های مختلف حیوانی نمونه هایی دیده می شوند که با الباقی جانوران و حیوانات متفاوت تر هستند و به همین دلیل محبوبیت بیشتری یافته اند و شاید بیشتر هم شناخته شده باشند. یکی از این حیوانات قورباغه چوبی است. این قورباغه تحمل قابل توجهی به سرما دارد

#قورباغه_چوبی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

قورباغه چوبی با رفتارهای عجیب خود به عنوان شگفت انگیزترین قورباغه معرفی شده است. این قورباغه در فصل زمستان همانند یک تکه چوب رفتار می کند.

در میان گونه های مختلف حیوانی نمونه هایی دیده می شوند که با الباقی جانوران و حیوانات متفاوت تر هستند و به همین دلیل محبوبیت بیشتری یافته اند و شاید بیشتر هم شناخته شده باشند. یکی از این حیوانات قورباغه چوبی است. قورباغه چوبی نوع خاصی از این حیوانات است که تحمل قابل توجهی نسبت به سرما دارد و در فصل زمستان به مانند یک تکه چوب رفتار می کند.

 این قورباغه در طول زمستان یخ می زند و می میرد و با رسیدن بهار یخش آب شده و دوباره زنده می شود.

قورباغه چوبی جانوری که در زمستان می میرد و در بهار زنده می شود.

درطول این مدت زمستان سرد نزدیک به 60 درصد از بدن این قورباغه ها یخ زده است. جالب است بدانید که وی نفس نمی کشد و حتی ضربان قلبش هم برای این مدت قطع می شود و به معنای واقعی می توان گفت که این قورباغه مرده است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است این قورباغه می تواند مدت زیادی را در دمای 9 تا 18 درجه سانتی گراد زیر صفر سپری کرده و بدون کمترین آسیب به بهار برسد. دانشمندان دلیل این حالت را پوست خاص این قورباغه اعلام کرده اند. همچنین دمای انجماد سلول های این حیوان بسیار پایین تر از سرمای محیط است.

دانشمندان دلیل این حالت را پوست خاص این قورباغه اعلام کرده اند؛ هم چنین دمای انجماد سلول های این حیوان بسیار پایین تر از سرمای محیط است. جالب است بدانید که این قورباغه در زمستان نفس نمی کشد و حتی ضربان قلبش هم برای این مدت قطع می شود و به معنای واقعی می توان گفت که این قورباغه مرده است.

منبع: تبیان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi