0

آیا داخل خانه کفش بپوشیم یا نه؟

  • کد خبر : 4087
  • 27 اردیبهشت 1395 - 15:47
آیا داخل خانه کفش بپوشیم یا نه؟

در برخی از تمدن ها، مانند ژاپن با پوشیدن کشف در داخل خانه به شدت مخالفت شده است. گذشته از این، با پوشیدن کفش در داخل خانه کاملاً احساس در خانه بودن نمی کنیم.

 

ممکن است کفش شما تمیز به نظر برسد، اما محققین دانشگاه آریزونا یافته های جدیدی در این خصوص دارند. به نظر محققین این دانشگاه در داخل خانه نباید کفش پوشید.

در برخی از تمدن ها، مانند ژاپن با پوشیدن کشف در داخل خانه به شدت مخالفت شده است. گذشته از این، با پوشیدن کفش در داخل خانه کاملاً احساس در خانه بودن نمی کنیم. علاوه بر این افرادی هستند که ترجیح می دهند در خانه پابرهنه راه بروند. در عین حال شواهد علمی وجود دارد که بر نپوشیدن کفش در داخل خانه تأکید می کند.

روی کفش شما  ۴۲۱۰۰۰ باکتری متفاوت وجود دارد!

محققین دانشگاه آریزونا حقیقت تکان دهنده ای کشف کرده اند؛ ۴۲۱۰۰۰ باکتری متفاوت زیر ۹۶ درصد کفش ها وجود دارد. بنابراین حتی با وجود این که کفش شما به نظر تمیز می رسد، در حالت عادی بسیار آلوده است! از جمله باکتری های موجود بر روی کفش شما باکتری کلبسیلا پنمونیا (Klebsiella pneumonia) است که باعث عفونت دستگاه گوارشی می شود، باکتری دیگری به نام سراتیا فیکاریا (Serratia ficaria) بر روی کفش شما وجود دارد که باعث عفونت دستگاه تنفسی می شود و البته تعداد بسیار زیادی از باکتری بدنام « ای کولای (E. coli) »نیز در کفش شما وجود دارد.

تنها راه حل حفظ کردن خانه خود از آلودگی در آوردن کفش ها در مقابل درب خانه است.

اما چگونه باکتری ها وارد خانه می شوند؟ طبق یافته های محققین باکتری های موجود بر روی کفش در فضای اطراف کفش نیز پخش می شوند. محققین به این نتیجه رسیده اند که انتقال باکتری از کفش به کف خانه ۹۰ تا ۹۹ درصد است. بنابراین پوشیدن کفش در داخل خانه فضای خانه را به راحتی آلوده می کند!

چگونه خانه خود را از باکتری ها حفظ کنیم؟

می توانید مقدار باکتری های موجود بر روی کفش خود را با استفاده از مواد شوینده و ماشین لباسشویی کاهش دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم فرش و کف خانه خود را با بخار نظافت کنید.

اما این کار چندان راحتی نیست و تا حدودی عذاب آور است؛ راه حل ساده تر این است که کفش خود را مقابل درب ورودی در بیاورید و با خود به داخل خانه نبرید.

منبع: https://beta.mellishoeco.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi