2

 رضایی: بلاتکلیفی ۹ هزار کانتینر کالا در بندر شهید رجایی/ معیشت مردم دچار تحریم داخلی است 

  • کد خبر : 108055
  • 25 نوامبر 2021 - 12:29
 رضایی: بلاتکلیفی ۹ هزار کانتینر کالا در بندر شهید رجایی/ معیشت مردم دچار تحریم داخلی است 

  معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ۹ هزار کانتینر کالا‌های متروکه در بندر شهید رجایی بلاتکلیف است و  زنجیزه تولید ثروت، درآمد و معیشت مردم بیش از آنچه گرفتار تحریم خارجی باشد دچار  تحریم داخلی است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،  محسن رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع […]

 

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ۹ هزار کانتینر کالا‌های متروکه در بندر شهید رجایی بلاتکلیف است و  زنجیزه تولید ثروت، درآمد و معیشت مردم بیش از آنچه گرفتار تحریم خارجی باشد دچار  تحریم داخلی است.

محسن رضایی

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،  محسن رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر شهید رجایی مهم‌ترین بندر کشورمان است که 81 درصد کل کالاهای کانتینری از این بندر وارد و صادر می‌شود و 50 درصد کالاهای غیرنفتی از این بندر واردات و صادرات می‌شود.

وی به برنامه‌ریزی برای توسعه این بندر اشاره و گفت: چیزی حدود 9 هزار کانتینر با حجم 100 هزار تن کالا یعنی به ازای هر خانوار ایرانی 5 کیلو کالا در این اموال تملیکی بندر شهید رجایی بلاتکلیف است و از این مسائل در کشورمان فراوان وجود دارد که زنجیره تولید ثروت یا تولید درآمد و زنجیره معیشت مردم بیش از آنچه که از خارج در محاصره باشد، در داخل تحت تحریم داخلی و اقتصادی است.

معاون اقتصادی رییس جمهور عنوان کرد: روابطی که بین ادارات وجود دارد سبب شده که کالایی که می‌آید بجای حمل یکسره و رسیدن به دست مردم برای مصرف، هفته‌ها و روزها و ماهها اینجا می‌ماند و اینها ربط به اقتصاد داخل و مدیریت اقتصادی داخلی دارد و ما باید این مشکلات و گره‌ها را به دست جوانان متخصص خوب، بگشاییم و زندگی مردم را بهتر کنیم.

رضایی افزود: ما در این زنجیزه تولید ثروت که سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت است، مشکل داریم و ما دنبال زدودن گره‌ها از این زنجیره هستیم که درآمد، رفاه و آسایش مردم بهبود یابد.

وی تأکید کرد: زدودن این موانع و سدهای داخلی از تهران امکان‌پذیر نیست و باید در میدان کار وارد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان داشت: سیاست ما بر تقویت حمل یکسره است و بسیاری از معطل‌های بندری از کانتینر تا کشتی هزینه‌زا است و گاهی هر روز توقف کالا در بنادر تا 1 درصد بر نرخ کالا اثر دارد و هزینه‌ انبارداری و دموراژ بر قیمت کالایی که بدست مردم می‌رسد اثر می‌گذارد و ما باید این شرایط را مدیریت کنیم تا هم دموراژ ندهیم و هم نرخ تمام شده کالا را برای مردم کاهش دهیم./ دانشجو

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=108055

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi