1

برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی

  • کد خبر : 5747
  • 18 جولای 2016 - 11:55
برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی

برنامه کمپین تبلیغاتی یکی از مهم ترین عناصر برنده شدن یک پروژه برندینگ است. یک برنامه قوی همچون یک نقشه راهنما برای رسیدن به اهداف نهایی سازمان کمک می کند و اجازه می دهد تا برای رسیدن به این اهداف و برنده شدن به طور مؤثرتر و بهتری از منابع کمیاب استفاده شود.

#کمپین_تبلیغاتی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

برنامه کمپین تبلیغاتی یکی از مهم ترین عناصر برنده شدن یک پروژه برندینگ است. یک برنامه قوی همچون یک نقشه راهنما برای رسیدن به اهداف نهایی سازمان کمک می کند و اجازه می دهد تا برای رسیدن به این اهداف به طور مؤثرتر و بهتری از منابع کمیاب استفاده شود.

  • این برنامه مواردی را که شما برای برنده شدن نیاز دارید تعریف می کند ، به عبارتی اهداف کمپین، چالش ها و فرصت ها را روشن می کند.
  • واقع بینانه است و به بررسی کمپین و اعتبار آن می پردازد.
  • این برنامه کمپین را در راستای اهداف و پیام تبلیغاتی حفظ می کند و در برای حفظ همبستگی میان سازمان دهندگان کمپین، حامیان، رهبران و دیگر افراد درگیر کمک می کند.
  • کمپین تبلیغاتی موجب تمرکز و هدایت عناصر تبلیغاتی در زمان بحرانها می شود و استفاده از منابع محدود (زمان، مردم و پول) را اثربخش می گرداند .

 قوانین کلیدی برای موفقیت برنامه ی ریزی کمپین:

قانون اول : مهم ترین قانون در مورد برنامه کمپین این است که حتماً باید نوشته شود. زمانی که می خواهید شروع به اجرا کنید باید برنامه نوشته شده باشد و با مشاوران قابل اعتمادتان و کسانی که ممکن است شما را در توسعه و اجرای برنامه کمک کنند، در میان گذاشته شود. گاهی ممکن است برنامه در سر یک فرد باشد، اما این در مواقع بحران کمک نمی کند، در عوض برنامه نوشته شده نه تنها به ساختن اعتبار کمک می کند بلکه ممکن است موجب حمایت و کمک گروه های اجتماعی و یا سرمایه گذاری برخی در منابع برنامه شما شود.

قانون دوم: ارزشمندترین منابع(زمان، مردم و پول) همیشه کمیاب ترین منابع هستند. زمان های کم و محدودی برای استفاده وجود دارد، همچنین به اندازه کافی افراد برای انجام کارها و یا پول کافی برای انجام دادن هر آنچه دوست داشتید انجام بدهید، وجود ندارد. برنامه ریزی کمپین کمک می کند تا این منابع محدود را به طور مؤثری هدف قرار دهید.

قانون سوم: برنامه خوب بر اساس دانستن عدد و رقمی برای اندازه گیری موفقیت و سازماندهی کمپین تان برای رسیدن به آن عدد، برنامه ریزی می شود. شما قبل از این که برنامه را شروع کنید باید بدانید می خواهید به کجا برسید.

قانون چهارم: مواردی که برای انجام و اجرا در نظر گرفته اید از آنچه شما فکر می کرده اید بیشتر زمان و هزینه می برند. باید در برنامه مقداری را برای هزینه های پیش بینی نشده نیز در نظر گرفته باشید.

قانون پنجم: پیش بینی موارد غیر منتظره. برنامه ریزان خوب بیشتر احتمالات را در نظر می گیرند و سعی می کنند ساختاری برای موارد غیرمنتظره در نظر بگیرند.

قانون ششم:برای کمپین شما داشتن یک کارمند یا کاندیدایی که از قوانین و مقررات حاکم برکمپینتان آگاهی داشته باشد، ضروری است. هر پیشامد جزئی ممکن است به دو دلیل رخ دهد. اول اینکه شما بخواهید هرفرصتی را از طریق قوانین و مقررات کمپینتان ماکزیمم کنید و در این صورت مزیت کاملی برای شما ایجاد می شود. دوم این که، اگر شما در حال اجرای  کمپینی هستید، یک اشتباه کوچک، فرقی ندارد عمدی یا غیر عمدی، می تواند به دیگران بهانه ای برای خاتمه دادن به کمپین بدهد.

 برای هر عنصر در برنامه کمپین تان، شما باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

    چه کارهایی نیاز است انجام شود؟

    چه کسی آن کار را انجام می دهد؟

    چه زمانی کار اتفاق افتاده و انجام شده است؟

    چه مقدار هزینه می برد؟

    چرا نیاز به انجام این کار است؟

منبع: صد و بیست و هشت

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=5747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi