12

شرکت نفت پارس نخستین شرکت نفت خصوصی ایران

  • کد خبر : 27227
  • 01 می 2018 - 16:12
شرکت نفت پارس نخستین شرکت نفت خصوصی ایران

شرکت نفت پارس و پالایشگاه پارس نخستین پالایشگاه و شرکت نفت خصوصی ایران است. همچنین این پالایشگاه، قدیمی‌ترین پالایشگاه تولید روغن موتور و روانساز، در ایران و خاورمیانه است .این پالایشگاه در کیلومتر۱۹ بزرگراه شهید لشگری و همچنین در محدوده شهرستان قدس قرار دارد. این شرکت در اول آذرماه ۱۳۳۷ با سرمایه ۱۵۰ میلیون ریال […]

شرکت نفت پارس و پالایشگاه پارس نخستین پالایشگاه و شرکت نفت خصوصی ایران است. همچنین این پالایشگاه، قدیمی‌ترین پالایشگاه تولید روغن موتور و روانساز، در ایران و خاورمیانه است .این پالایشگاه در کیلومتر۱۹ بزرگراه شهید لشگری و همچنین در محدوده شهرستان قدس قرار دارد.

شرکت نفت پارس نخستین شرکت نفت خصوصی ایران

این شرکت در اول آذرماه ۱۳۳۷ با سرمایه ۱۵۰ میلیون ریال توسط عبدالعلی فرمانفرمائیان تأسیس شد. اعضای هیئت مدیره شرکت نیز همگی از خانواده فرمانفرمائیان بوده‌اند. شرکت بصورت سهامی عام ثبت شد و از سال ۱۳۴۱ سهام آن در بورس تهران عرضه شد. پالایشگاه آن در سال ۱۳۳۹ در کیلومتر ۱۹ بزرگراه شهید لشگری آغاز به کار نمود. در سال ۱۳۴۱ طی قراردادی محصولات شرکت تحت لیسانس شرکت نفت شل قرار گرفت.

این شرکت با ۱۵ سال سابقه درخشان در عرصه پخش محصولات شرکت ها و برند های خارجی شامل Shell – Total – Castrol – BP – kluber – Fouchs و گریس های خاص جهت مصارف صنایع و کارخانه جات مواد غذایی و ذوب آهن، فولاد سازی و کشتیرانی، حمل و نقل هوایی و راهسازی ها افتخار همکاری دارد.

منبع: وب سایت رسمی شرکت پارس

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi