1

رویداد ملی صنعتگران سرآمد برگزار می‌شود

  • کد خبر : 146867
  • 10 مرداد 1402 - 20:11
دانستنی آنلاین:بزرگداشت نخبگان و انتقال دانش این سرآمدان به نسل جوان و معرفی الگوهای که در تعاملات بین المللی و اقتصاد کشور  تاثیر گذار هستند از اولویت‌های سازمان مدیریت صنعتی و برگزاری رویداد صنعتگران سرآمد است.

دانستنی آنلاین:بزرگداشت نخبگان و انتقال دانش این سرآمدان به نسل جوان و معرفی الگوهای که در تعاملات بین المللی و اقتصاد کشور  تاثیر گذار هستند از اولویت‌های سازمان مدیریت صنعتی و برگزاری رویداد صنعتگران سرآمد است.

به گزارش دانستنی آنلاین؛اولین رویداد ملی صنعتگران سرآمد به ابتکار بنیاد ملی نخبگان و با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی برگزار میشود؛ ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیر عامل سازمان مدیریت صنعت با بیان این مطلب افزود: این همایش ۲۸ شهریور ماه در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

کیانی در خصوص چرایی ورود سازمان مدیریت صنعتی به همایش ملی صنعتگران سرآمد گفت: این سازمان دارای قدمت ۶۰ ساله است و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مدیریت و پرورش مدیر در کشور دارد؛ سازمان مدیریت صنعتی اولین و معتبر‌ترین کلنیک صنعت در کشور است که بیش از ۵ هزار پروژه‌ مشاوره‌ ملی در زمینه آموزش‌های کاربردی را به سرانجام رسانده‌است؛ همچنین ۳۱۰ هزار فارغ‌التحصیل علمی در زمینه آموزش‌های کاربردی از دیگر افتخارات این سازمان است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت صنعتی، اولین مرکز تایید صلاحیت حرفه‌ای یا کانون تایید صلاحیت  را در کشور ایجاد کرده‌است؛ همچنین ۵۰ سال است که این سازمان به عنوان اولین سازمانی که دوره‌های   MBA   برگزار می‌کند.

کیانی در خصوص مشارکت‌های بین‌المللی و همکاری با مدارس کسب و کار جهان، اظهار داشت: این سازمان جزاولین سازمان‌های است که همکاری با مدارس بین‌المللی را آغاز کرد؛ ۶۰ سال پیش دانشگاه مدیریت صنعتی با دانشگاه وارتون کار خود را شروع کرد و در ادامه با دانشگاه‌های بوردو، نیس، برنو و لیون فرانسه ۲۵ سال است که دوره‌های مشترک برگزار می‌کند. همکاری با کشورهای آلمان، هلند، ایتالیا و چندین برند بزرگ دنیا در برگزاری دوره‌های از دیگر اقدامات این سازمان است.

از دستاوردهای دیگر این سازمان، برگزاری پروژه با سازمان تجارت جهانی است که پرورش ۲۰۰ کارآفرین جهان را هدف‌گذاری کرده‌است که یک دوره آن برگزار شده و دوره بعدی آن در مهرماه سال آینده برگزار می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعت از برگزاری المپیاد مدیریت و اقتصاد خبرداد و افزود: اولین دوره المپیاد مدیریت و اقتصاد توسط این سازمان و با همکاری سازمان استعدادهای درخشان برگزار شد  و تا کنون ۳ دوره این المپیاد برگزار شده است و این سازمان ۱۲۰ نفر المپیادی تحت پوشش دارد.

کیانی رتبه بندی را ازدیگر وظایف مهم سازمان دانست و عنوان کرد: رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی را به مرجع تبدیل کرده است؛ بیش از ۲۵ سال است که این سازمان رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر را انجام می‌دهد و در ۲۰ سال گذشته انجام رتبه بندی تعالی سازمانی برعهده این سازمان بوده است، همچنین بیش از ۸ سال است که سازمان مدیریت صنعتی رتبه بندی انرژی را نیز انجام می‌دهد؛ رتبه بندی مونتاژکاران آسانسور، سندیکای برق، صنایع غذایی و … همگی به دلیل اعتبار و مرجعیتی که توسط این سازمان کسب شده است از وظایف سازمان مدیریت صنعتی است.

بنیاد ملی نخبگان مرجعیت سازمان مدیریت صنعتی را به عنوان یک سازمان دولتی در بحث رتبه بندی به رسمیت شناخته و رتبه بندی صنعتگران سرآمد را به این سازمان محول کرده است و ما امیدواریم این رتبه بندی به بهترین صورت انجام پذیرد.

در گذشته توجه سازمان مدیریت صنعتی بر صنعتگران آکادمیک بود و صنعتگران برجسته‌ای که تحصیلات آکادمیک نداشتند جای در میان سرآمدان عرصه صنعت نداشتند اما رویداد ملی صنعتگران سرآمد به دنبال گسترش طیف این رتبه بندی است و به دنبال شناسایی و معرفی صنعتگران ماهر و باتجربه ای است که ناشناخته مانده‌اند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعت ادامه داد: بدون تردید برگزاری رتبه بندی صنعتگران سرآمد از افتخاراتی است که توسط این سازمان به دست آمده است و امید داریم این سازمان به بهترین شیوه، صنعتگران را رتبه بندی کند.

بزرگداشت نخبگان و انتقال دانش این سرآمدان به نسل جوان و معرفی الگوهای که در تعاملات بین المللی و اقتصاد کشور  تاثیر گذار هستند از اولویت‌های سازمان مدیریت صنعتی و برگزاری رویداد صنعتگران سرآمد است.

معاون بنیاد ملی نخبگان  نیز با اشاره به مسیر بیش از یک دهه  بلوغ و ارتقا این بنیاد گفت:  در گذشته بیشتر توجه بنیاد ملی نخبگان به حوزه‌های علمی بود اما در حال حاضر  حوزه‌های دیگری مانند حوزه فناوری، کارآفرینی، صنعتی و کار و تولید را پوشش می‌دهد؛ در این حوزه‌ها هدف‌گذاری، پرداختن به مسائل کلیدی و روز کشور و ارائه راهکار و پیشنهاد توسط جامعه هدف است.

عباس ابراهیمی گفت: همایش ملی صنعتگران سرآمد در نیمه اول سال و همایش سرآمدان کارآفرینی، فناوری و مار و تولید در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های صنعتی مورد نظررویداد صنعتگران سرآمد شامل، کلیه فعالیت های است که مورد نظر آیسیک، توسعه کالا، نرم افزار و تولید است.

بنیاد نخبگان با دعوت از سازمان مدیریت صنعت و ایجاد دبیرخانه دراین بنیاد برای سازمان، در جهت برگزاری رویداد، ارتباط با مخاطبین و تشکیل کارگروهای تخصصی،رتبه بندی نامزدها و انتخاب برگزیدگان را به این سازمان سپرده است.

ابراهیمی ۴ هدف را برای برگزاری همایش صنعتگران سرآمد برشمرد و ادامه داد: الگو سازی ، معرفی و پاسداشت خدمات صنعتگران به کشور، استفاده از ظرفیت برگزیدگان، کشف، شناسایی و شناخت استعدادها در حوزه صنعتی، همکاری با بنیاد علمی نخبگان و توانمند سازی این بنیاد همچنین حمایت از ایفای مسئولیت اجتماعی برگزیدگان و اثر بخشی بیشتر در اجتماعات تخصصی صنعت است؛ سازو کارهای انتخاب شده برای این برنامه شامل انتخاب دبیر همایش، پیگیری امور اجرایی توسط دبیرخانه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظرانی با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت صنعتی است.

مدیرکل دفتر پایش و شبکه سازی نخبگان بیان کرد: شاخص و معیار صنعتگران سرآمد باید جامعیت داشته باشد و بتواند افراد برجسته را شناسایی کند؛ بنیاد ملی نخبگان در یک بازده ۶ ماهه در میان استان‌های فعال با انجام بررسی های پژوهشی توانست معیارها و شاخص های انتخاب گردآوری شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعت گفت: ثبت نام به روش‌های مختلف انجام می‌شود؛ خوداظهاری، نظر خبرگان و شبکه‌های تخصصی، استفاده از شبکه ملی بنیاد نخبگان، استفاده از پایگاه داده‌‌ سازمان مدیریت صنعت و معرفی توسط همتایان روش‌های مختلفی هستند که برای ثبت‌نام صنعتگران استفاده می‌شود.

همچنین کلیه دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی نیز می‌توانند نامزد خود را معرفی کنند.

کیانی ادامه داد: شاخص‌ها برای انتخاب صنعتگران سرآمد، ۹ سرفصل دارد که این سرفصل‌ها نیز دارای ۷۰ شاخص هستند.

معاون بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: داشتن مهارت‌های رهبری و ارائه سبک ویژه مدیریت، تفکر استراتژیک و سیستمی، هوش نوآوری، مدیریت در شرایط سخت و پیچیده، ایجاد زنجیره تامین و ارزش،مسئولیت اجتماعی و توانمند سازی دانش بنیان سرفصل‌های این رویداد هستند.

در پایان مدیر عامل سازمان مدیریت صنعت گفت: داشتن تفکر اقتصاد مقاومتی، اشتغال پایدار، احیاگری صنعت ، پایبندی به اصول اخلاقی وتاثیر گذاری در عرصه ملی و بین‌المللی در رتبه بندی صنعتگران سرآمد داری اهمیت ویژه‌ای است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴.۹ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۳

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=146867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi