1

نیمی از آموزشکده‌های تهران غیرمجاز هستند

  • کد خبر : 27551
  • 08 می 2018 - 12:49
نیمی از آموزشکده‌های تهران غیرمجاز هستند

نیمی از آموزشکده‌های تهران غیرمجاز هستند

دکتر شریعتی از شیوه پذیرش دانشجو با سیستم تستی در کشور انتقاد کرد و گفت: به طور کلی بیش از ۱۲ هزار دانشکده در سطح کشور وجود دارد که تمامی آن‌ها در زمینه کنکور فعالیت می‌کنند که این آمار در تهران به بیش از ۲۰۰۰ آموزشکده می‌رسد که نیمی از آن‌ها نیز غیر مجاز هستند. بنابراین معتقد هستیم نظام کنکور باید اصلاح شود که البته این امر برخلاف تصور در رسانه‌ها ظرف شش ماه تا یک سال عملیاتی نخواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت اصلاح نظام تخصیص اعتبار مراکز آموزش عالی تاکید کرد و گفت: در زمانی تخصیص اعتبار برای مراکز صرفا براساس شاخص‌های کمی یعنی تعداد دانشجو صورت می‌گرفت که این امر نوعی کمیت‌گرایی را افزایش می‌داد، اما خوشبختانه با اصلاح نظام تخصیص آموزش عالی امروز اعتبار دانشگاه‌ها براساس موارد کیفی صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم از پایین‌بودن سرانه دانشجو در دانشگاه‌های کشور انتقاد کرد و گفت: اگر بخواهیم یک مقایسه‌ای بین سرانه دانشجو در ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا داشته باشیم باید گفت که بالاترین سرانه دانشجو در بهترین دانشگاه‌های دنیا به ازای هر دانشجو ۲٫۵ میلیارد تومان است و این میزان در پایین‌ترین سطح خود برای هر دانشجو در این دانشگاه‌ها ۲۰ هزار دلار یعنی ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد، اما این در حالی است که سرانه دانشجو در بهترین دانشگاه‌های کشور ما در مطلوب‌ترین حالت خود به ۱۷ میلیون تومان می‌رسد.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi