4

خودکشی دسته جمعی کلاغ‌ها در قم

  • کد خبر : 48011
  • 09 مرداد 1398 - 19:38
خودکشی دسته جمعی کلاغ‌ها در قم

دانستنی آنلاین:صبح امروز چهارشنبه فیلمی در فضای مجازی از تلف شدن تعداد قابل توجهی از کلاغ‌ها در بوستان غدیر که چند کیلومتری از شهر قم فاصله دارد منتشر شد که نگران کننده به نظر می‌رسید. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،خبرهای زد و نقیضی از تعداد کلاغ هایی که در قم به صورت دسته جمعی […]

دانستنی آنلاین:صبح امروز چهارشنبه فیلمی در فضای مجازی از تلف شدن تعداد قابل توجهی از کلاغ‌ها در بوستان غدیر که چند کیلومتری از شهر قم فاصله دارد منتشر شد که نگران کننده به نظر می‌رسید.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،خبرهای زد و نقیضی از تعداد کلاغ هایی که در قم به صورت دسته جمعی مرده اند می شنویم اما هیچ کس این اتفاق را تکذیب نکرده است پس باید به دنبال علت این اتفاق بود!!

با حضور در محل این پارک و گفتگو با چند پارکبان، آنان این اتفاق را تکذیب نکردند اما می‌گفتند که حادثه برای روز سه‌شنبه ۸ مرداد است و تعدادشان هم طبق آنچه که گفته می‌شود ۲۰۰ عدد بوده صحیح نیست و به این تعداد نبوده است.

لاشه چند کلاغ در محوطه خاصی از پارک بر روی زمین افتاده بود و بیشتر آنها جمع آوری شده بودند، اما همین تعداد باقی مانده نیز بوی بسیار متعفنی داشتند.

واکنش مسئولین چه بود؟

عابدی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان گفت: به رغم گزارش‌های مردمی مبنی بر تلفات حدود ۲۰۰ زاغ در این بوستان بررسی‌های ما تلفات حدود ۳۰ کلاغ را تایید می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش کارشناسان محیط زیست نسبت به حضور در محل و بررسی دلایل این مسئله اقدام کردند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان، افزود: در دو سه سال اخیر چنین گزارشی در سطح استان بی سابقه است که از این جهت این موضوع نیازمند توجه و بررسی‌های دقیق‌تر است.

دکتر فاطمی متخصص بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان نیز که در محل حاضر شده بود، گفت: پس از نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم از جمله آزمایش ملکولی برای تشخیص احتمالی آنفلوانزا یا نیوکاسل، علت این حادثه تا دو روز آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تلفات و بیماری‌های دام و طیور است.

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قم بیان کرد: لاشه کلاغ‌های تلف شده پس از جمع آوری به آزمایشگاه منتقل شده است تا با انجام کالبد شکافی، علت اصلی این ماجرا بررسی شود.

دامپزشک اداره کل پزشکی استان قم نیز با حضور در محل پارک غدیر مبادرت به نمونه‌گیری از چند کلاغ مرده کرده و در گفتگو با مهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر چنین اتفاقی گزارش نشده بود و قرار شد پس از نمونه برداری و انجام آزمایش‌های تخصصی نتیجه مشخص شود.

وی عنوان کرد: این اتفاق صبح روز چهارشنبه رخ داد و تعداد این کلاغ‌ها ۳۰ عدد بوده و علت آن هنوز مشخص نیست.

هرگونه اظهارنظر مبنی بر مسموم شدن کلاغ ها و یا تلف شدن بر اثر گرمای شدید قابل استناد نبود و تا مشخص نشدن نتایج نمونه برداری از لاشه کلاغ‌ها دلیل اصلی این اتفاق مشخص نیست.

آئین عجیب کلاغ ها در طبیعیت

این نظریه که واکنش کلاغ‌ها یک نوع مراسم آئینی برای سوگواری است، بارها از سوی دانشمندان مطرح شده، اما از آن‌جایی که جز شواهد مبتنی بر روایات مدرک دیگری در اختیار نیست، این که این موجودات در آن لحظات دقیقا چه کاری انجام می‌دهند همچنان یک راز باقی مانده است.

این موضوع تا حدی کنجکاوی دانشمندان را برانگیخته که گروه‌هایی تا کنون مأمور مطالعه روی این مساله شده‌اند. هدف این است که بفهمیم چرا کلاغ‎ها به هم‌نوع مرده‌ خود تا این حد توجه نشان می‌دهند. آن‎ها البته به عکس کلاغ‎ها نسبت به مرگ گونه‌های دیگر پرندگان که هم اندازه خودشان هستند هم واکنش منفی نشان می‌دهند.

کلاغ‌ها جدیدترین گروه از حیواناتی هستند که مشخص شده با مرگ آشنایی دارند و حتی برای مرده خود عزاداری هم می‎کنند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=48011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi