0

خواننده‌ای با سبک متفاوت

  • کد خبر : 52458
  • 21 آگوست 2019 - 18:29
خواننده‌ای با سبک متفاوت

دانستنی آنلاین/فرهنگ و هنر: او که برادرزاده ایرج خواننده قدیمی و محبوب ایران و پسرعموی احسان خواجه امیری است در سبکی متفاوت موسیقی خود را دنبال می کند. هر چند از مهرزاد آلبوم سایه سوم در سبک پاپ منتشر شده اما دلبستگی او را به موسیقی نیوایج را نمی توان کتمان کرد. پیش از آلبوم […]

دانستنی آنلاین/فرهنگ و هنر: او که برادرزاده ایرج خواننده قدیمی و محبوب ایران و پسرعموی احسان خواجه امیری است در سبکی متفاوت موسیقی خود را دنبال می کند. هر چند از مهرزاد آلبوم سایه سوم در سبک پاپ منتشر شده اما دلبستگی او را به موسیقی نیوایج را نمی توان کتمان کرد. پیش از آلبوم سایه سوم اولین آلبوم او در همین سبک و سیاق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، مهرزاد خواجه امیری (متولد ۲۹ شهریور ۱۳۶۶) خواننده و آهنگساز سبک نیوایج و ورلد موزیک٬ و تنظیم کننده و نوازنده پیانو ایرانی(پیانویی که کوک آن براساس دستگاه‌های ایرانی تنظیم شده) است. او موسیقی را از سن ۱۲ سالگی در نزد استاتید برجسته این رشته در ایران٬ ایتالیا و اوکراین آموخت.

او از همان ابتدا با انتخاب پیانو به عنوان ساز تخصصی خود، اولین اثرش را با عنوان «معبد شرقی» ساخت. این هنرمند جوان در ۱۷سالگی از موسیقی کلاسیک به ژانرهای World Music ,Instrumental و New Age گرایش یافت.

این خواننده جوان کشورمان در سال ۱۳۸۳ در کانون شهید مفتح گروه موسیقی جم را تشکیل داد و تا سال ۱۳۸۸ رهبری این گروه را بر عهده داشت.

از سال ۱۳۸۸ شروع به تدریس در آموزشگاه‌های مختلف به علاقه‌مندان موسیقی پرداخت.

وی آهنگسازی،تنظیم و نوازندگی پیانو نماهنگ خلیج فارس با بیش از ۳۵ بار پخش از شبکه‌های مختلف داخلی و جام جم را در کارنامه خود دارد.این اثر با استقبال رسانه ملی و مخاطبان داخلی و خارجی رسانه ملی روبروشد به صورتی که وزارت امور خارجه و پژوهشگاه صنعت نفت متعلق به شرکت نفت از آن حمایت ویژه کردند. این اولین اثر در سبک World Music بود که پس از انقلاب توسط یک آهنگساز ایرانی ساخته و مورد توجه عام و خاص قرار گرفته بود.

از دیگر آثار شاخص این هنرمند جوان کشورمان می‌توان به نماهنگ فصل پنجم که آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی پیانو برعهده مهرزاد خواجه امیری بود که با شعر استاد محمد علی بهمنی و خوانندگی مسعود خواجه امیری اشاره کرد که از شبکه اول سیما در روز قدس و تائید سازمان تبلیغات اسلامی و تقدیر ستاد برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی را در کارنامه خود دارد.

آهنگسازی برای فیلم‌های ” بازی  به کارگردانی سروش صحت و قطعه میانی فیلم سینمایی ” ما همه گناهکاریم به کارگردانی حسن ناظر را دارد.

خواجه امیری همچنین قطعه ” رویای زمستانی ” را به سفارش شبکه اول سیما ساخت و با همین شبکه در ساخت قطعه مناسبتی سفره آسمانی برای ویژه برنامه ماه مبارک رمضان با نام شهر باران همکاری داشته‌است.

از دیگر فعالیت‌های هنری او، هم چنین آهنگسازی آلبوم ” هوا هوایم نیست ” اثر حیدر مستخدمین حسینی که در قالب دکلمه منتشر شده‌است را به عهده داشته و با حامد قربانی نیز در ساخت قطعه باور به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده همکاری کرده‌است.

از جوایزهای او میتوان به کسب رتبه نخست آهنگسازی گروه سنی نوجوانان، برای قطعه معبد شرقی، سال ۱۳۸۰ اشاره کرد و مدال برنز بخش آهنگسازی جایزه جهانی موسیقی، برای قطعه قصه گوی شب، اشاره کرد.

همچنین او برگزیده هالیوود در سبک موسیقی نیوایچ در سال ۲۰۱۵ میلادی برای ساخت و تنظیم یکی از قطعات به نام کومیتس شد.

برنده مدال نقره و برنز جشنواره جهانی GLOBAL MUSIC AWARDS در سال‌ ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ شد.

برگزیده چهاردهمین جشنواره بین الملللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا در اردیبهشت سال ۹۸

مهرزاد خواجه‌امیری در سال ۱۳۹۰ با مطالعاتی که در خصوص بهترین ترانه‌های موفق دنیا انجام داد، درنهایت کتاب «نگاهی به برترین ترانه‌های دنیا» رامنتشر کرد.

او دراین کتاب، متن اصلی وترجمهٔ ترانه‌های هنرمندانی چون: متالیکا، ویتنی هیوستون، سلین دیون، اونسنس، جیمز بلانت را به‌همراه تحلیل‌هایی در مورد جنس ترانه و علت موفقیت آن و مقایسه‌اش باترانه‌های ایرانی را بیان کرده‌است.

اولین آلبوم بی کلام مهرزاد خواجه امیری خالق نام دارد که در سال ۱۳۸۹ از سوی شرکت گلچین آوای شرق و نوانگار روانه بازار شده‌است.

سپس آلبوم سایه سوم را در سال ۱۳۹۲ تولید و روانه بازار شد که در آن مهرزاد خواجه امیری، علاوه بر خوانندگی؛ آهنگسازی و تنظیم قطعات آن را نیز بر عهده دارد.

همچنین از سال۱۳۹۳ او عضو هیات مدیره و مدیریت پخش موسیقی فرهنگی هنری هنرآفرینان شد و از سال ۱۳۹۳ سرپرستی گروه موسیقی مهرزادکه با مجوز وزارت ارشاد جهت برگزاری کنسرت دائر شده است را برعهده دارد.

مهرزاد خواجه امیری سابقه برگزاری کنسرت برای رضاصادقی و علی عبدالمالکی دو خواننده محبوب کشورمان در استان بوشهر را نیز در کارنامه خود جای داده است.

به همت این خواننده جوان کشورمان اولین جشنواره بزرگ موسیقی خانواده برگزار شد که مراسم اختتامیه و اهدای جوایز آن در روز ۵شنبه ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ در سالن شماره ۲ دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=52458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi