2

نرخ بیمه آتش سوزی چگونه محاسبه می‌شود؟

  • کد خبر : 25185
  • 14 فروردین 1397 - 9:57
نرخ بیمه آتش سوزی چگونه محاسبه می‌شود؟

نرخ بیمه آتش سوزی چگونه محاسبه می‌شود؟

عوامل مؤثر بر نرخ بیمه آتش‌سوزی

عوامل متعددی بر حق بیمه آتش‌سوزی تاثیرگذارند که در این نوشتار به بررسی این موارد می‌پردازیم.

  1. نرخ پوشش اضافی بیمه آتش سوزیخطرات اضافی

بیمه آتش‌سوزی شامل یک سری خطرات اصلی و یک سری خطرات اضافی می‌شود که برای تهیه آن‌ها باید هزینه آن را به‌طور جداگانه پرداخت کرد. بعضی از این خطرات تأثیر زیادی بر افزایش حق بیمه دارند. برای مثال پوشش اضافی رانش زمین می‌تواند حق بیمه را به 5 برابر افزایش دهد. البته نحوه تاثیرگذاری این پوشش‌ها بر حق بیمه در شرکت‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی محاسبه می‌شود و در مجموع حق بیمه آتش‌سوزی به اندازه‌ای کم است که شاید این چندین برابر شدن نیز مبلغ قایل توجهی نشود.

  1. نرخ شرایط بیمه آتش سوزیشرایط بیمه‌نامه

شرایط بیمه‌نامه نیز با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر مطرح کردیم تاثیر به‌سزایی بر حق بیمه می‌گذارد؛ به‌ویژه در مقیاس صنعتی. برای مثال هزینه حق بیمه در شرایط جایگزینی و بازسازی بالاتر از شرایط ثابت است و آن هم به دلیل امتیازاتی است که بیمه‌گر به بیمه‌گزار اعطا می‌کند. برای مثال شرکت بیمه برای بیمه با شرایط فرست لاست تخفیفی در نظر می‌گیرد.

  1. تخفیف بیمه آتش سوزیتخفیفات بیمه‌ آتش‌سوزی

تخفیف بیمه آتش‌سوزی نیز مانند تخفیف بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه صورت‌های مختلفی دارد. هر شرکت بیمه ممکن است تعداد محدودی از این تخفیفات را ارائه دهد و یا حتی بر حسب شرایط تخفیفاتی خارج از لیست زیر را برای بیمه‌گزاران در نظر بگیرد.

  1. تخفیف مناسبتی بیمه آتش سوزیتخفیف‌های مناسبتی همانند هر بیمه دیگری برخی از شرکت‌های بیمه در روزهای خاصی از سال مانند دهه فجر، نوروز و … تخفیفات مناسبتی در نظر می‌گیرند که برای اطلاع داشتن از آن‌ها دو راه وجود دارد. یکی دنبال کردن اخبار هر یک از این شرکت‌های بیمه است و دیگری چک کردن سامانه آنلاین بیمیتو است که به محض اعلام ارائه تخفیف از جانب یک شرکت، آن را در محاسبات خود لحاظ می‌کند و امکان برخورداری متقاضیان از این تخفیف را از فراهم می‌کند.
  2. تخفیف بیمه عمر بیمه آتش سوزیتخفیف‌ بیمه عمر در برخی از شرکت‌های بیمه در صورت داشتن بیمه عمر همان شرکت هم تخفیف بیمه آتش‌سوزی داده می‌شود و هم تخفیف بیمه بدنه.
  3. تخفی حساب بلند مدت بیمه آتش سوزیتخفیف حساب بلند مدت در اکثر شرکت‌های بیمه برای متقاضی خرید بیمه آتش‌سوزی که در بانک متصل به شرکت بیمه حساب بلند مدت داشته باشد تخفیفی در نظر گرفته می‌شود.
  4. تخفیف گروهی بیمه آتش سوزیتخفیف گروهی: در برخی از شرایط بعضی از شرکت‌های بیمه برای گروهی از افراد تخفیفی در نظر می‌گیرند. برای مثال برای افرادی که عضو نظام مهندسی یا نظام پزشکی باشند تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته می شود.

منبع: بیمیتو

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi