1

موانع استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک

  • کد خبر : 33061
  • 05 نوامبر 2018 - 10:50
موانع استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک

در این مقاله بر روی برخی از موانع استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک تمرکز می‌شود. همچنین انواع شبکه های اجتماعی و کاربرد آن ها بررسی می شود.

این مقاله  بر روی برخی از موانع استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک تمرکز می‌شود. همچنین انواع شبکه های اجتماعی و کاربرد آن ها بررسی می گردد. همچنین از موارد زیر نیز صحبت می شود:

  • تفاوت پیام و محتوا در شبکه های اجتماعی متفاوت
  • روش بهینه کردن تعامل با مشتریان بالقوه
  • معرفی شبکه های اجتماعی اصلی و محتوای مناسب هرکدام از آنها.

♦  چرا کسب و کارهای کوچک در استفاده از شبکه های اجتماعی دچار چالش می شوند؟

موانع استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب‌ وکار کوچک چیست ؟

شبکه های اجتماعی به عنوان بازاریابی و ارتباط با مشتریان بالقوه گزینه مناسبی هستند. با این تفاوت که سنجه های مخصوصی برای اندازه گیری موفقیت در آنها وجود دارد. به تجربه ثابت شده است که از دلایل چالشها تعیین و اندازه گیری ارزش استفاده از شبکه های اجتماعی است. در اغلب کسب و کارها میزان اثربخشی شبکه های اجتماعی با بودجه بازاریابی اندازه گیری می شود. افزایش فروش یک سنجه ی معمولی در بازاریابی به شمار می رود.

با این حال، در شبکه های اجتماعی حجم تعامل و اندازه دنبال کننده‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری است. بگذارید بیشتر توضیح دهم:

به منظور تولید نتایج ملموس، شبکه های اجتماعی به میزان زیادی از تلاش در مدت‌زمان طولانی نیاز دارند. شبکه های اجتماعی با ماهیت اجتماعی بودن، یک جامعه ارتباطی است نه یک فروشنده!

من دوست دارم شبکه های اجتماعی را به عنوان یک حزب توضیح دهم، یا حتی یک ابزار شبکه سازی . چند بار وارد یک جمع شده اید و خود را معرفی کرده اید، وگفته اید این چیزی است که باید بخرین؟شرط می بندم هیچوقت.

اما اگر شما به جمعی ملحق شوید، شاید برای مدتی گوش دهید، سپس نظر مفید در آن جمع بدهید. سپس بیشتر به جمع توجه کنید، باز هم گوش دهید. به این فکر کنید با توجه به این جمع چه کار مناسبی می توانید انجام دهید.

این روش مناسبی است که شما باید از آن در شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید.

همانطور که درقبل گفته شد اندازه‌گیری در رسانه های اجتماعی در مورد میزان فروش نیست، بلکه در مورد رشد در شبکه اجتماعی و تعامل در آن است.

پس چرا کسب و کارهای کوچک در ورود به شبکه های اجتماعی دچار چالش می شوند؟ آن‌ ها به دنبال نتایج کوتاه ‌مدت هستند و شاخص های اشتباهی را اندازه‌گیری می‌کنند.

♦  حضور شخصی یا کسب و کاری در شبکه های اجتماعی

اول از همه، مهم‌ترین چیز حفظ حضور در شبکه اجتماعی شخصی تان است ،اگر شما محصول یا سرویسی ارائه می‌دهید که نتیجه مربوط به تجربیات شخصی شما باشد. دو دلیل اصلی برای جدا نگه داشتن حضور شخصی و کسب و کاری وجود دارد:

  • لحن شخصی شما و برند کسب وکار شما یکسان نیست، بنابراین اختلاط آن باعث ایجاد سردرگمی برای مشتریان احتمالی خواهدشد.
  • اگر نظرات و افکار شخصی خود را در شبکه های اجتماعی کسب‌وکار با هم مخلوط کنید، اساسا به این معنی است که کسب و کارتان با شما مطابقت دارد و این می‌تواند خطرناک باشد!!!

♦  موقعیت شبکه های اجتماعی – محتوا و پیام‌های مختلف

شبکه های اجتماعی مختلف پیام‌های متفاوتی را طلب می‌کنند. این مهم است که بدانید چه موقع باید از چه شبکه اجتماعی استفاده کنید. همه شبکه ها برابر خلق نشده‌اند. علت و روشی که مردم در آن وقت صرف می کنند متفاوت است. دانستن این به آن معنی است که ما نیاز داریم محتوای خود را برای هر شبکه آماده کنیم، تا اطمینان حاصل کنیم که ما به شیوه‌ای صحبت می‌کنیم که مخاطبان ما انتظار دارند و به دنبال آن هستند.

 

 

شبکه های اجتماعی که شما به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود انتخاب می‌کنید باید براساس موارد زیر باشد:

  • محتوایی که قبلا داشته اید و می‌خواهید ایجاد کنید.
  • چقدر وقت صرف مدیریت رسانه‌های اجتماعی می‌کنید.

♦  انتظارات محتوایی در چند شبکه اجتماعی اصلی:

LinkedIn:

لینکدین که به عنوان کانال اجتماعی B۲B شناخته می‌شود توانایی ارائه بسیاری از انواع واسطه‌ها را دارد. لحن لینکدین بر کسب‌وکار متمرکز است. بنابراین پیام‌رسانی در لینکدین باید کسب‌وکاری بیشتری داشته باشد و از ویژگی‌ها، رویدادهای شرکتی، اخبار صنعت و غیره صحبت کند.

Twitter: 

همه ما می‌دانیم که توییتر‌، شبکه اجتماعی متن های کوتاه است. با این حال، از آنجا که فرمت محتوای در آن گسترش می یابد، سطح پیام گذاری کمی عمیق‌تری را می طلبد. همانطور که گفته شد ، توییتر هنوز مکانی برای مطرح کردن نظر شما و به موقع با تحویل محتوای شما است. یک مکان عالی برای افزایش مخاطب، انتشار اخبار، تبلیغات حساس به زمان،توصیه ها، رویدادها و غیره.

Instagram:

مناسب برای کسب و کارها در همه اندازه‌ها. همانطور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی عکس محور است. اگر محصولی دارید که جذاب است، یا خدماتی که یک نتیجه شگفت‌انگیز را ارایه می‌دهد اینستاگرام می تواند گزینه مناسبی باشد.

Snapchat:

آخرین و بزرگ‌ترین برای بازاریابان. یک پلت فرم محتوایی کوتاه است. شما یک محدوده توجه کوتاه برای کار در اسنپ چت دارید.
بنابراین ارسال سریع محتوای داستانی، ویدئو و تصاویر مهم است. بااین حال ، مدیریت اسنپ چت چالش‌های خود را دارد. شما نیاز به صرف زمان زیادی برای فعال شدن در اسنپ چت دارید.

شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتری وجود دارند، اما به عنوان صاحب کسب‌وکار کوچکی که در حال کار بر روی شبکه اجتماعی است، به شبکه‌های اصلی اشاره کردم.

در آخرتوجه داشته باشید که

تضمین بازخورد مناسب:

  • زمان کافی بر تولید و ارسال محتوا
  • حفظ رویه‌ی مناسب پرسش و پاسخ در شبکه اجتماعی انتخابی

منبع: آی بازاریابی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi