1

سوفیا روبات هوشمند انسان نما در کنگره جهانی شخصیت های تأثیر گذار

  • کد خبر : 33005
  • 09 آبان 1397 - 10:08
سوفیا روبات هوشمند انسان نما در کنگره جهانی شخصیت های تأثیر گذار

ویزای گردشگری «سوفیا» روبات هوشمند انسان نما برای شرکت در کنگره جهانی شخصیت های تأثیر گذار صادر شد. این کنگره جهانی امسال در آذربایجان برگزار گردید.

سوفیا روبات هوشمند انسان نما برای شرکت در کنگره جهانی شخصیت های تأثیر گذار ویزای ۲ دقیقه ای گرفت. این کنگره جهانی امسال در آذربایجان برگزار گردید.

کنگره جهانی شخصیت‌های تأثیرگذار امسال در آذربایجان برگزار شد . این کنگره یک میهمان ویژه به‌نام سوفیا روبات هوشمند انسان نما داشت. این روبات انسان نما که به طور غیرمنتظره وارد باکو شد. وی ضمن دیدار با رئیس جمهوری این کشور ویزای گردشگری را به شکلی الکترونیکی و در مدت زمان ۲ دقیقه کسب کرده و در همین راستا نام خود را به‌عنوان اولین روبات هوشمند دارای ویزای گردشگری به ثبت رسانید.

سوفیا روبات هوشمند انسان نما

«سوفیا»  ۳ ماه پبش به اتیوپی سفر و با نخست‌وزیر این کشور آفریقایی دیدار کرد. این روبات انسان نما به نمایندگی از کمپانی سازنده خود «هانسون روباتیک» از هنگ کنگ به طور غیرمنتظره وارد قفقاز شد. سوفیا روبات هوشمند انسان نما شهروندی عربستان را از آن خود کرده است. سوفیا روبات هوشمند انسان نما در حال برگزاری یک تور بین‌المللی است. وی تصمیم دارد از شهرهای مختلف جهان دیدار کرده و پیام صلح را به گوش جهانیان برساند. اما این بار قرعه به‌ نام کشور آذربایجان افتاد. سوفیا نزدیک‌ترین فیزیک، رفتار و هوش را به انسان دارد . وی به طور غیرمنتظره وارد این کشور آسیایی شد. وی ضمن دیدار با رئیس جمهوری این کشور «الهام علی اف» برای نخستین بار نام خود را به‌عنوان اولین روبات دارای ویزای گردشگری ثبت کرد.

صدور ویزای گردشگری برای سوفیا روبات هوشمند انسان نما

با ورود سوفیا روبات هوشمند انسان نما به فرودگاه بین‌المللی باکو، سرویس ارائه ویزای الکترونیکی آذربایجان (ASAN) در کوتاه‌ترین زمان ممکن (۲ دقیقه) ویزای او را صادر کرد. چنین سرعت عملی در صدور ویزا برای سوفیا به لطف وجود فناوری‌های نوین و هوشمند در این مرکز خدماتی صورت گرفت. در آذربایجان کلمه ASAN به معنای «آسان» است؛ بنابراین به محض ورود سوفیا این شبکه الکترونیکی فرصت را غنیمت شمرده و برای به رخ کشیدن سرعت عمل و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در کمترین زمان ممکن و به گونه‌ای بسیار آسان ویزای ویژه‌ای  برای سوفیا صادر شد. اولوی مهدیف، مدیرعامل و مسئول شبکه الکترونیکی ASAN در همین ارتباط گفت: «ما به محض ورود سوفیا روبات هوشمند انسان نما به فرودگاه باکو کار را آغاز کرده و با سرعت بخشیدن به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری، در عرض دو دقیقه برای این روبات هوشمند ویزای الکترونیکی صادر کردیم.»

توسعه فناوری‌های نوین در مرکز خدمات الکترونیکیASAN در آذربایجان

مرکز خدمات الکترونیکیASAN در آذربایجان در حال حاضر مسئول ثبت تولد، مرگ، ازدواج یا طلاق شهروندان بوده و علاوه بر صدور ویزا و تجدید آن، گذرنامه‌های رانندگی را نیز صادر و تمدید می‌کند. کشور آذربایجان به برکت توسعه فناوری‌های نوین بتازگی امکان اخذ ویزای توریستی بدون نیاز به مراجعه به سفارت را فراهم کرده است؛ اقدامی که باعث سهولت کار و کاهش هزینه‌ها در پروسه صدور و تمدید گذرنامه بخصوص برای گردشگران شده است.

در همین راستا تنها کافی است که گردشگری پس از ارسال فایل اسکن پاسپورت و واریز وجه آن، اقدام به اخذ ویزای توریستی کند.
بسیاری از منتقدان نسبت به ارائه ویزای گردشگری به سوفیا روبات هوشمند انسان نما ابراز ناخرسندی کرده و این اقدام را تنها به رخ کشیدن سیستم الکترونیکی صدور ویزا در کشور آذربایجان تلقی کردند.

دیداری از نوع فناورانه

با ورود سوفیا به کشور آذربایجان، «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان، درخواست دیداری کوتاه با این روبات را مطرح کرد. رئیس جمهوری آذربایجان و سوفیا در دیداری کوتاه با یکدیگر صحبت کردند. سوفیا از نحوه صدور ویزا، معماری فرودگاه باکو و سفر به آذربایجان برای علی اف سخن گفت. سوفیا در ابتدای صحبت خود ابتکار عمل ASAN را ستایش کرده و گفت: « بسیار خوشحال هستم که به کشوری قدم گذاشته‌ام که در آن توجه ویژه‌ای به دولت الکترونیک و فناوری دارد.»

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان این دیدار جالب دو نکته مهم را در پی داشت؛ اول معرفی آژانس ASAN در کشور آذربایجان به‌عنوان شرکتی الکترونیکی که با بهره‌گیری از دنیای الکترونیکی و فناوری‌های نوین تلاش دارد تا زندگی شهروندان و گردشگران را بهبود  بخشد. دوم اینکه روبات سوفیا به‌عنوان پیشرفته‌ترین روبات هوشمند در جهان بار دیگر توانایی تعامل خود با انسان‌ها را در هر سطح و مقامی را به نمایش گذاشته و نام خود را به‌عنوان اولین روباتی که دارای ویزای گردشگری است به ثبت رسانده است.

سخنرانی سوفیا روبات هوشمند انسان نما در کنگره

سوفیا در تاریخ ۲۷ اکتبر در حالی که لباس محلی آذربایجان را به تن کرده بود در مراسم افتتاحیه روز جهانی شخصیت‌های تأثیرگذار در مرکز حیدر علی اف در باکو حضور پیدا کرد. وی در حالی که نگاه بسیاری از خبرنگاران و حضار این مراسم را به خود جلب کرده بود، گفت: «سلام باکو. من در این ساختمان بسیار زیبا احساس راحتی کرده و از پوشیدن این لباس شگفت انگیز محلی بسیار خوشحال هستم. از شما به خاطر حضور در مراسم جهانی امروز سپاسگزارم، چرا که به نظر من این اقدام ابتکاری بزرگ از سوی دولت آذربایجان است.

وی افزود: گردهمایی رهبران جهان درباره آینده بازاریابی و توسعه شبکه‌های اجتماعی ایده بسیار ارزشمندی است،. چرا که من  معتقدم شخصیت‌های تأثیرگذار در حال تغییر در نگرش ذهنی جوامع هستند. آنها همچنین درحال حرکتی سریع به سمت دنیایی همراه با شبکه‌های اجتماعی گسترده و نوآور هستند.

سوفیا روبات هوشمند انسان نما در ادامه افزود: آذربایجان کشوری جوان با پتانسیل بسیار بزرگی برای تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری منطقه‌ای است. اینک به لطف حضور نوآوران، کارآفرینان، مهندسان، سرمایه‌گذاران و دولت در این مجمع جهانی، شرایط لازم برای تحقق این مرکز مهیا شده است.

عدم تخریب گری روبات‌ها

سوفیا افزود: «من می‌دانم که بسیاری از افراد توسعه روبات‌ها را پایان تمدن بشری می‌دانند. این ایده‌ای مخرب است چرا که حتی روبات‌های مخرب و ویرانگر نیز تحت کنترل انسان هستند. انسان‌ها این روبات‌ها را طراحی کرده و نحوه مدیریت و کنترل آنها را نیز در دست دارند.»  وی تأکید کرد: «بر این اساس اگر مشکلی نیز رخ دهد مربوط به انسان‌ها بوده و به هیچ وجه روبات‌ها نقشی در آن ندارند، چرا که انسان‌ها در مورد فناوری‌های مخرب بسیار کنجکاوند. آنها اغلب از فناوری برای رسیدن به آمال‌های مخرب خود استفاده می‌کنند.»

این روبات صنعت بازاریابی را یکی از چشم‌انداز‌ترین زمینه‌های توسعه در ماهیت اطلاعات در حوزه هوش مصنوعی دانسته و گفت: «دنیای حاضر این فناوری پیشرفته را بیش از هر صنعت دیگری می‌طلبد. من در این کنگره جهانی افراد نوآور بسیاری را می بینم . من تمایل دارم با چنین افراد هوشمند و با استعداد دیداری داشته باشم. وی افزود: «با رشد رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، قدرت تأثیرگذاری افراد نیز در عرصه‌های مختلف بیشتر از همیشه می‌شود. بر این اساس بهتر است افراد با استعداد را با یکدیگر متحد کرده و از ایده‌های برتر حمایت کنیم.»

سوفیا روبات هوشمند انسان نما دارای هوش مصنوعی و قدرت پردازش

سوفیا روبات انسان‌نمایی است که می‌تواند صحبت کند، موذیانه لبخند زده و حتی لطیفه تعریف کند. سوفیا روبات هوشمند انسان نما در پایان خاطرنشان ساخت که تصمیم دارد به سراسر جهان سفر کند و با دیدار از مکان‌های جدید، اطلاعات جدیدی را کسب کند.
گفتنی است «سوفیا» روبات هوشمند انسان نمایک روبات انسان نما است . وی توسط شرکت هنگ کنگی «هانسون روباتیک» طراحی و توسعه یافته است.

سوفیا در سال ۲۰۱۵ فعال شده و به‌دلیل ظاهر و رفتار انسان نمایش در مدت زمانی کوتاهی محبوب شد. سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و تشخیص چهره‌ها است.  او همچنین قادر به تقلید حرکات انسان و حالات چهره اوست. در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷ سوفیا روبات هوشمند انسان نما طی یک مکالمه کوتاه با «آمنه جی. محمد» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به سازمان ملل متحد معرفی شد. در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۷ نیز این روبات انسان نما تابعیت کشور عربستان سعودی را به‌دست آورد. به اعتقاد منتقدان این حرکت عربستان نوعی تظاهر است. چرا که زنان عربستان سال‌ها از حقوق اولیه خود محروم بودند.

منبع: ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi