2

بیمه آتش سوزی ساختمان چه خساراتی را پوشش می‌دهد ؟ + اینفوگرافیک

  • کد خبر : 22507
  • 21 ژانویه 2018 - 10:41
بیمه آتش سوزی ساختمان چه خساراتی را پوشش می‌دهد ؟ + اینفوگرافیک

بیمه آتش سوزی ساختمان چه خساراتی را پوشش می‌دهد ؟ + اینفوگرافیک

در زندگی روزمره امروز با توجه به گسترش صنعت، احتمال بروز حوادثی نظیر آتش سوزی بسیار محتمل است. ترس از آتش و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان و … که موجب برهم زدن آرامش و آسایش و به وجود آمدن خسارات مالی می‌شود انسان را بر این می‌دارد تا به فکر جبران خسارت و درنتیجه بازیابی آرامش خود بیفتد. حادثه دلخراش پلاسکو علاوه بر خسارات جانی متأثرکننده، خسارات مالی زیادی را به صاحبان واحدهای تجاری این مجموعه وارد کرد. این حادثه و حوادثی ازاین‌‌دست اهمیت بسیار زیاد بیمه آتش سوزی را یادآور می‌شود. بیمه آتش سوزی ساختمان به‌عنوان پشتوانه‌ای محکم برای صاحبان مشاغل در مراکز صنعتی و غیر صنعتی و حتی برای منازل مسکونی در معرض خطر محسوب می‌شود.

بیمه آتش سوزی ساختمان چیست؟

بیمه آتش سوزی ساختمان شامل جبران خسارات مالی ناشی از آتش سوزی می‌شود و این بدان معناست که تأمین خسارات جانی را در برنمی‌گیرد. در بیمه آتش سوزی ساختمان بیمه‌گر متعهد می‌شود که در قبال دریافت وجه از بیمه‌گزار، خسارات مالی ناشی از خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی را جبران کند. شایان ذکر است که این نوع بیمه علاوه بر تحت پوشش قرار دادن خطرات مستقیم ناشی از آتش سوزی، خسارات غیرمستقیم ناشی ازنشست دود، خاکستر، حرارت، آب و مواد شیمیایی آتش‌نشانی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی ساختمان

در بیمه آتش سوزی ساختمان خطرات تحت پوشش به دو بخش اصلی و تبعی تقسیم می‌شوند که بیمه‌گزار می‌تواند بعد از خرید بیمه آتش سوزی تحت پوشش خطرات اصلی، در صورت تمایل، با پرداخت هزینه، بیمه آتش سوزی تحت پوشش خطرات تبعی را نیز خریداری کند. در ادامه به توضیح این خطرات می‌پردازیم.


خطرات اصلی

خطرات اصلی بیمه آتش سوزی ساختمان شامل آتش، صاعقه و انفجار است که در صورت بروز این حوادث بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت طبق توافق‌نامه بیمه‌ای می‌باشد.


خطرات تبعی

در بیمه آتش سوزی ساختمان بیمه‌گر می‌تواند با دریافت هزینه اضافی از بیمه‌گزار بیمه او را تحت پوشش خطرات تبعی نیز قرار دهد که این خطرات عبارت‌اند از:

خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی

منبع: بیمیتو

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi