0

بانوان طلایه داران «حمایت از کالای ایرانی» هستند

  • کد خبر : 28065
  • 30 اردیبهشت 1397 - 9:08
بانوان طلایه داران «حمایت از کالای ایرانی» هستند

بانوان طلایه داران «حمایت از کالای ایرانی» هستند

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص «حمایت از کالای ایرانی» بر لزوم فرهنگ سازی تاکید کرده و معتقد است، بانوان طلایه داران «حمایت از کالای ایرانی» هستند.

«حمایت از کالای ایرانی» شعاری است، که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود برای سال ۹۷ انتخاب کردند و از مردم خواستند، در راستای حمایت از اشتغال کارگر ایرانی، مقابله با بیکاری و نیز اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.

با حمایت از کالای ایرانی می توان برای فرزندان این مرز و بوم اشتغال زایی کرد، تا بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی در این راستا کاهش یابد.

یکی از اقشار بسیار مهم در حمایت از کالای ایرانی «اصناف» هستند، که خانواده بزرگ ارائه کالاها و خدمات مورد نیاز جامعه را تشکیل می دهند، در همین راستا با  غلامرضا حسن پور، رییس بسیج اصناف کشور به گفتگو نشستیم، تا از اقدامات بسیج اصناف در خصوص هیات های اندیشه ورز و نیز حمایت از کالای ایرانی بیشتر بدانیم، این گفتگو در ادامه می آید:

* راه اندازی هیات اندیشه ورز در بسیج در چه راستایی و با چه هدفی است؟

یکی از کارهای مهم بسیج راه اندازی هیات اندیشه ورز در کشور است، که در تمامی نیروهای بسیج به دستور مقام معظم رهبری این اتفاق در حال رقم خوردن است، در بسیج اصناف کشور نیز خوشبختانه هیات اندیشه ورز راه افتاده و در استان تهران شاهد آن هستیم که هیات اندیشه ورز در حال شکل گیری و برگزاری جلسات موثر است.

یکی از اهداف مهم هیات اندیشه ورز این است، که بزرگان اصناف و بازار به همراه اساتید دانشگاه، اساتید حوزه علمیه و فعالان اقتصادی در کنار یکدیگر هم فکری می کنند و به تولید ایده می پردازند و این ایده ها پس از کار کارشناسی برای اجرا به بدنه اصناف ابلاغ شده و برای اصناف ایجاد وظیفه می کند.

* در خصوص شعار سال چه اقداماتی در بسیج اصناف به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای درگیر با «حمایت از کالای ایرانی» انجام شده است؟

 از سال ۹۵ ستاد مربوط به شعار سال را تشکیل دادیم، امسال نیز با اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری، به سرعت قرار گاه «حمایت از کالای ایرانی» راه اندازی شد، بسیج اصناف دبیر این قرارگاه است که سهم همه اقشار و معاونت ها و وظایف را در جهت اجرا مشخص می کند.

در ۲ ماهی که از سال ۹۷ می گذرد، قرارگاهی در خصوص شعار سال تشکیل شده و تمامی اتاق های اصناف در سطح کشور در جریان این موضوع قرار گرفته اند.

مهم ترین بحث اصناف فرهنگ سازی در اجرای حمایت از کالای ایرانی است.

اگر این فرهنگ سازی به خوبی به خصوص بین خانم ها انجام شود و این موضوع جا بیفتد، که کالاهای ایرانی در منزل مصرف شود، همه جامعه رو به پیشرفت حرکت خواهد کرد، در واقع طلایه داران شعار امسال بانوان هستند، که می توانند آقایان را به این مسیر سوق دهند که کالای ایرانی را خریداری کنند.

کسبه، صدا و سیما و بخش های مختلف که در فرهنگ سازی تاثیر گذار هستند، نیز در این موضوع دخالت دارند.

* این فرهنگ سازی چطور انجام می شود؟

در بخش فرهنگی آموزش اجتماعی را دنبال می کنیم و در بخش های اجتماعی کمک به محرومین و حوادث غیر مترقبه را در دستور کار داریم و در بخش اقتصادی که اصلی ترین کار است، بحث تحقق شعار سال « حمایت از کالای ایرانی» است، را دنبال می کنیم.

بسیج استان ها و شهرستان ها بحث تشویق را در خصوص حمایت از کالای ایرانی دنبال می کند، به طور مثال یکی از شهرستان ها کسبه ای را که کالای ایرانی می فروشد شناسایی می کند و با حضور در نماز جمعه از امام جمعه شهرستان هدیه دریافت می کند، که این روشی است برای تشویق و تبلیغ کالای ایرانی در سطح شهرستان که می تواند فراگیر شود.

در بسیاری از جاهای مختلف کشور با هدیه شاخه گل از کاسب تقدیر می کنند و این کار تبلیغی و به اصطلاح تشویقی می تواند خیلی موثر واقع شود.

* وظیفه قرارگاه حمایت از کالای ایرانی در بسیج اصناف به غیر از فرهنگ سازی چیست؟

شناسایی موانع تولید، موانع توزیع و خلا قانونی از جمله وظایف دیگر قرارگاه است، شعار قرارگاه «هدایت، حمایت و نظارت» ، ما قصد تصدی‌گری نداریم و فعالیت های ما در جهت تسهیل گری است.

* بسیج اصناف چه تعداد عضو در سراسر کشور دارد؟

در کل کشور  از ۳ میلیون واحد صنفی ۶۰۰ هزار نفر بسیجی عضو مستقر ما هستند و بعضا افراد در پایگاه های محلات نیز عضو هستند.

۴۰۰ اتاق اصناف و ۸۰۰۰ اتحادیه صنفی در کشور داریم، که همه این اتاق ها و اتحادیه ها با روحیات بسیجی در جهت رسیدن به اهداف شعار سال تلاش می کنند.

 منبع: مهر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi