2

ایده های کسب‌ و کار پاره وقت – بخش اول

  • کد خبر : 23378
  • 19 بهمن 1396 - 8:42
ایده های کسب‌ و کار پاره وقت – بخش اول

ایده های کسب‌ و کار پاره وقت – بخش اول

 آیا تا به حال یک ایده کسب‌ و کار پاره وقت داشته اید و به این فکر کرده‌اید که در کنار شغل اصلی‌تان، یک کار پاره-وقت نیز داشته باشید؟ در این نوشتار چند راه مطمئن و ایده کسب‌ و کار پاره وقت می‌بینید که همین امروز کار پاره-وقت خودتان را شروع کنید.
وب‌سایت بازده: آیا تا به حال یک ایده کسب‌ و کار پاره وقت داشته اید و به این فکر کرده‌اید که در کنار شغل اصلی‌تان، یک کار پاره-وقت نیز داشته باشید؟ آیا می‌خواهید در کنار شغل فعلی‌تان یک کسب‌وکار جانبی داشته باشید؟
یا خیلی ساده در مورد کارآفرینی کنجکاو هستید، و می‌خواهید قبل از ورود به دنیای تجارت تنی به آب بزنید و با شرایط آشنا شوید؟ دلیل‌تان هر چه باشد، در این نوشتار ۲۵ راه مطمئن و ایده کسب‌ و کار پاره وقت می‌بینید که همین امروز کار پاره-وقت خودتان را شروع کنید.
ایده های کسب‌ و کار پاره وقت
۱. عتیقه‌جاتاز گنجینه‌های کهنه پول تازه کسب کنید و با انجام این کار حسابی سرگرم شوید! حراج‌های گاراژی، مزایده‌ی املاک و بازارهای فروش اجناس دست دوم را برای برای خرید مبلمان‌، اسباب‌بازی و لباس‌های عتیقه و دیگر گنجینه‌های گذشتگان جست‌وجو کنید. در فروشگاه‌های تعاونی عتیقه فضایی را اجاره کنید، یا در نمایشگاه‌های هفتگی برای فروش عتیقه‌جات‌تان غرفه بگیرید.

۲. مدرس کامپیوتر

در ویندوز متخصص باشید یا لینوکس، در نشر رومیزی، تحقیقات شبکه، اچ‌تی‌ام‌ال (HTML) یا واژه‌پردازی فرقی نمی‌کند، شما می‌توانید به همه کمک کنید که مهارت‌های کامپیوتری‌شان را افزایش بدهند. کم‌کم خدمات تعلیم کامپیوتر خود را توسط کلاس‌های آموزشی موسسات محلی‌تان که دوره‌های آموزش بزرگسالان ارائه می‌دهند، بهبود بدهید.

۳. زیورآلات دست‌ساز و سفارشی و لوازم جانبی

از استعدادهای خلاقانه‌تان برای طراحی زیورآلات سفارشی و لوازم جانبی استفاده کنید. خواه از نقره‌ی استرلینگ یا فلزات بازیافت شده استفاده کنید، خواه از خاک رس یا کاغذ فشرده، برای فروش گوشواره‌ها، سنجاق سینه و سر، دستبند، گردنبند و سگک کمربند در نمایشگاه‌های هنری، صنایع دستی و بوتیک‌های تعطیلات بازاری وجود دارد. این ایده کسب‌ و کار پاره وقت با هنر شما کاملا جور درمی آید.

۴. خدمات نظافت و تخلیه‌ی گاراژ و اتاق زیر شیروانی

هیچ کس دوست ندارد تعطیلات آخر هفته‌ی خود را برای تمیز کردن گاراژ، اتاق زیر شیروانی یا آلونک داخل باغ صرف کند – این کار حسابی آدم را کثیف می‌کند و وقت‌گیر است، و تازه هنگامی که کارمان به پایان برسد، هنوز هم کار بیرون بردن آن همه آت و آشغال‌های دور ریختنی باقی مانده‌است.

اما اگر وقت صرف کردن برای کار فیزیکی برای‌تان اشکالی ندارد، خدمات تمیز کردن و تخلیه می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. شما معمولا می‌توانید چند شیء قدیمی در میان زباله‌هایی پیدا کنید که آدم‌ها از خدای‌شان هست که آنها را دور بریزند، و می‌توانید با استفاده از بطری‌های بازیافتی، روزنامه‌ها و اشیاء فلزی که دیگر استفاده نمی‌شوند، به درآمدتان اضافه کنید. شما به یک وانت نیاز خواهید داشت یا وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری که بتواند هر چیزی را از چدن تا الوارهای قدیمی حمل کند.

۵. تعمیرکار

هر چیزی که خراب شود، شما می‌توانید تعمیرش کنید. تلفن همراه‌تان هر لحظه زنگ خواهد خورد و صاحب‌خانه‌ها، شهروندان سالخورده و کسانی که نمی‌خواهند خودشان کار تعمیر وسایل خراب شده را انجام بدهند مدام با شما تماس خواهند گرفت.

در نشریه‌ی فروشگاه‌ها (ورقه‌ای که نام و نشانی و آگهی مغازه‌های محل را روی آن چاپ می‌کنند- مترجم) و روی تابلوهای اعلانات تبلیغ کنید، و برگه‌های آگهی‌تان را در دفاتر املاک و مستغلات بگذارید. سپس تعمیر همه چیز را شروع کنید از شیر آبی که چه می‌کند تا پنجره‌های شکسته. با این ایده کسب‌ و کار پاره وقت حتی می تواند در محله تان کلی مشهور شوید.
ایده های کسب‌ و کار پاره وقت
۶. بازرسی خانهخریدارانی که یک بازرس خانه را برای انجام معاینه‌ی فیزیکی کامل در خانه رویایی‌شان استخدام می‌کنند، دیگر نیاز ندارند که خودشان هم حواس‌شان به گوشه و کنار خانه باشد. شما خانه را جهت یافتن مشکلات ساختاری احتمالی بازرسی می‌کنید و مشتریان را نزد پیمانکاران یا تعمیرکارهایی که می‌توانند تعمیرات را انجام دهند، می‌فرستید. اگر در زمینه‌ی ساخت‌وساز و مجموعه‌ قوانین ساختمان‌های محلی خودتان آگاهی داشته باشید، کسب‌وکارتان حسابی پا می‌گیرد.

۷. رونویسی سوابق پزشکیبه عنوان عضو مهمی از یک تیم پزشکی کار کنید بدون این‌که دفتر کار اصلی‌تان را ترک کنید. تقاضای زیادی وجود دارد از سوی بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، متخصص کایروپرکتیک و دامپزشکانی که برای نوشتن سوابق پزشکی بیمار (یعنی نوشتن دوباره‌ی مطالبی که قبلا تندنویسی شده – مترجم) نیاز به کمک دارند. آموزش در زمینه‌ی اصطلاحات پزشکی و مهارت‌های زبانی کسب‌وکار شما را پویا و پررونق نگه می‌دارد.

۸. خدمات سیار دستگاه‌های سرگرمی خانگی

شما می‌توانید یک روز را اختصاص بدهید به کسانی که استریو، دستگاه سی دی پلیر یا ضبط ویدئویی‌شان کثیف، خراب یا قطع شده‌است و می‌خواهند مثل گذشته کار کند. دوره‌ی آموزش فوت و فن سیم‌کشی و دستگاه‌های الکتریکی را بگذرانید. برگه‌های آگهی‌تان را در خانه‌ها بیندازید و با مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی تماس بگیرید و در مورد خدمات‌تان توضیح بدهید. به این ترتیب کسب‌وکارتان حسابی رونق خواهد گرفت و این ایده کسب‌ و کار پاره وقت برایتان درآمدزا می شود.

ادامه دارد…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi