0

۶ روش برای انگیزه بخشیدن به کارمندان

  • کد خبر : 32948
  • 07 آبان 1397 - 10:56
۶ روش برای انگیزه بخشیدن به کارمندان

در این بخش ۶ روش برای انگیزه بخشیدن به کارمندان را که بازده خوبی در محل کار ندارند، بیان شده است.از جمله این انگیزه ها می توان به تغییرچشم انداز اشاره کرد.

در این بخش ۶ روش برای انگیزه بخشیدن به کارمندان را که بازده خوبی در محل کار ندارند، بیان شده است. از جمله این انگیزه ها می توان به تغییر چشم انداز، خلق چالش های گروهی و … اشاره کرد.احتمالاً شما نیز با این نشانه ها رو به رو شده اید؛ مواقعی که به نظر می رسد تقریباً تمامی افراد حاضر در محل کار متوجه ضرورت کار نیستند، بازدهی به تدریج در حال کاهش یافتن است و نگران هستید که هر لحظه کنترل اعصاب خود را از دست بدهید. نگران نباشید! با اینکه در حال حاضر رخوت و کاهش فعالیت وجود دارد، اما این مسئله موقتی است. اگر نتوانید این سراشیبی کوتاه مدت را مدیریت کنید، کارمندان تان به صورت بلند مدت به آن دچار می شوند. یافتن راه هایی برای ایجاد دوباره مشارکت در نیروی کار بسیار مهم است.

روش های انگیزه بخشیدن به کارمندان

۱٫ چشم انداز را تغییر دهید

گاهی اوقات تغییر چشم انداز تمام چیزی است که برای تحول در تفکر افراد، ایجاد همکاری بیشتر، انگیزه بخشیدن به کارمندان و بهبود بازدهی لازم دارید. افراد را تشویق کنید در قسمت های مختلف محل کار و حتی اگر امکانش وجود دارد در فضای بیرون دفتر کار کنند. معمولاً کمی هوای تازه اندیشه های نوینی را با خود به همراه می آورد.

۲٫ برای انگیزه بخشیدن به کارمندان چالش های گروهی جذاب خلق کنید

یک راه تغییر وضعیت محل کار، مشغول ساختن تیم به انجام چالش هایی جالب و مشارکتی است. این چالش ها می توانند مرتبط یا غیرمرتبط با کار باشند. برای مثال می توانید با تعیین یک هدف کاری مشخص، در تیم تان رقابت ایجاد کنید یا حتی یک مسابقه ورزشی راه بیندازید و در میان کارمندان شادی و خلاقیت به وجود آورید. اگر در ساعات مشخصی از روز بازدهی افت پیدا می کند، آنها را تشویق کنید کمی پیاده روی کنند. حتی می توانید یک میهمانی را به صورت هفتگی برگزار کنید تا برای کارمندان تان کمی هیجان ایجاد کرده باشید.

۳٫ جلسات تک به تک با اعضای تیم تان داشته باشید

کاهش بازدهی را به عنوان نشانه ای برای لزوم انجام جلسات تک به تک به حساب آورید. این کار نه تنها در شناسایی عوامل کاهنده به شما کمک می کند، بلکه آنها را مجبور می سازد راجع به وضعیت فعلی و آینده شغلی شان دقیق تر فکر کنند. آنچه را موجب انگیزه بخشیدن به کارمندان می شود، بیابید، نظرشان را درباره فرهنگ و نحوه مدیریت شرکت جویا شوید و زمانی را به گفت وگو درباره حقوق و مزایای موردنظرشان اختصاص دهید.

۴٫ مشکلات شناخته شده، هرچند کوچک را حل و فصل کنید

یکی از عوامل مهمی که بازدهی و رضایت شغلی و انگیزه بخشیدن به کارمندان را هدف قرار می دهد، ناتوانی کارفرما در توجه به مشکلات شناخته شده است. آیا همه کارمندان از یک سیاست کاری مشخص شکایت دارند؟ آیا از محکم بسته شدن در که مخل کار همه است شاکی هستند؟ به عنوان یک کارفرما وظیفه شما شنیدن و رفع مواردی است که در حیطه توانایی تان قرار دارد.
برای همه مشکلات راه حلی فوری وجود ندارد، اما اذعان به وجود مشکل، فضا ی ذهنی بیشتری برای پیشروی به اعضای تیم می دهد.

۵٫ میزبان سفری تفریحی یا گردهمایی خارج از محل کار باشید

تیم تان را برای یک یا دو روز به طور کامل از محل کار خارج کنید. این روزها گزینه های بسیاری برای سفرهای تفریحی و گردهمایی های خارج از محل کار در دسترس هستند و عذری برای اجتناب از انجام شان وجود ندارد. مزایای اجرای چنین برنامه هایی آشنایی افراد تیم های مختلف با یکدیگر و ایجاد نوعی «شروع تازه» برای کل تیم و انگیزه بخشیدن به کارمندان است.

۶٫ میزبان سخنرانان و دیگر میهمانان جذاب باشید

از یک سخنران مهم بخواهید مطلبی را آموزش دهد، سخنرانی الهام بخشی ایراد و یا برنامه های سرگرم کننده ای اجرا کند تا اعضای تیم به هیجان بیایند. این شخص می تواند مرتبط با صنعت کاری شما و یا کاملاً غیرمرتبط باشد. برای مثال می تواند یک کمدین، هنرمند اجرا محور یا یک نویسنده باشد که اهمیت فرهنگی جالب توجهی دارد. مسئله مهم این است که چنین اجراهایی برای تیم تان سرگرم کننده باشد و در آنها ایجاد هیجان کند. شما تلاطم می خواهید، نه فرصتی برای خوابیدن!

منبع: فرصت امروز

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi