شرکت خودروسازی فولکس واگن فروش خودرو در ایران را با همکاری ماموت خودرو در ماه اوت شروع خواهد کرد.
خودروهای فولکس تیگوان و پاسات قرار است تحت قراردادی که با شرکت ماموت خودرو به امضا رسیده به ایران صادر شود. بنابراین قرارداد برند فولکس واگن مجددا به ایران بازخواهد گشت و به طور سیستماتیک به توسعه بیشتر پتانسیل بازار جهانی خود خواهد پرداخت.
گروه خصوصی ماموت خودرو که واردکننده رسمی محصولات اسکانیا(یکی از زیربرندهای فولکس واگن) است، ورود آخرین مدل های محصولات فولکس به بازار خودرو ایران را آغاز و در مرحله اول از طریق هشت نمایندگی که در تهران متمرکز هستند، عرضه خواهد کرد. آندرس ساندت ینسن مدیر پروژه بازار ایران در گروه فولکس واگن گفت: برند فولکس واگن از طریق بازگشت به ایران یک جای خالی دیگر در نقشه خودرویی جهانی را پر میکند. بنابراین ما به دنبال تقویت هرچه بیشتر حضور بینالمللی خود هستیم. در عین حال ما قصد داریم جدیدترین مدلهای خود با برترین قابلیتها را به مشتریان عرضه کنیم.
مهرزاد فردوس مدیرعامل و عضو هیأت مدیره گروه ماموت درباره قرارداد با فولکس واگن گفت: بازار خودرو ایران در حال سپری کردن تغییراتی بر اساس انتظارات مشتریان است. راحتی، زیستسازگار بودن، ایمنی، مصرف سوخت و سرویسهای حمل و نقل مدرن روز به روز برای ایرانیان اهمیت بیشتری پیدا میکنند. این امر به بازنگری در صنعت خودرو و در نتیجه یک تغییر به سمت خودروهای مدرن تر و راهکارهای حمل و نقل منجر شده است. ماموت خودرو بسیار خرسند است که به عنوان شریک فولکس واگن در ایران بخشی از این روند تحول باشد.
آندرس سانت ینسن مدیر پروژه بازار ایران نیز دراین باره می گوید: با بازگشت فولکس واگن به ایران و ارائه آخرین مدل های محصولات فولکس به مشتریان ایرانی به همراه ویژگی های متمایز، روابط بین المللی خود را بیشتر از قبل تقویت می کنیم.
واردات دو مدل خودروی تیگوان و پاسات به ایران بیانگر تداوم سنت دیرینه برای فولکس واگن در ایران است.
با امضای قراردادی که بین فولکسواگن و شرکت ماموت صورت گرفت، به زودی عرضه پرفروش ترین سدان میدسایز اروپا در ایران آغاز خواهد شد؛ ساخته ای که به تعریف فولکس واگن،خودرویی است در کلاس لوکس، بدون هزینههای یک خودرو لوکس. سدان و استیشن سایز متوسط خانوادگی فولکس واگن حال با فناوری های پیشرفته ای از جمله صفحه نمایش TFT 12.3 اینچی پشت فرمان، Head-UP Display قابل توسعه، سیستم اطلاعات و سرگرمی سرنشینان عقب، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عبور عابر پیاده از جلو و همیار حمل تریلر عرضه می شود.
محتملترین گزینه فنی برای پاسات در بازار ایران پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۷۰ اسببخار است که قدرتی مشابه پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفسطبیعی این خودرو تولید میکند. پاسات با اتکا به این پیشرانه و مجموعه قابل توجه امکانات احتمالاً با قیمتی کمتر از تیگوان اما همچنان فراتر از ۲۰۰ میلیونتومان به بازار عرضه خواهد شد.
پس از فروش بیش از ۲.۶ میلیون دستگاه در هشت سال، فولکسواگن بالاخره در سال ۲۰۱۵ نسل دوم تیگوان، کراساوور کامپکت محبوب خود را سختجان تر، زُمُختچهره تر، مدرن تر و در کل، بهتر از هر زمان دیگری معرفی کرد و حال، به فاصله دو سال، این خودرو آلمانی در پی امضای قرارداد فولکسواگن با ماموت، آماده ورود رسمی به بازار کشورمان می شود.
چهره به مراتب مدرن تر با ژستی شبیهتر به یک شاسیبلند واقعی که اتفاقاً از نیمرُخ، بیشباهت به نسل جدید بامو X5 هم نیست، تنها ظاهر ماجراست؛ تیگوان در نسل دوم، سوار بر پلتفرم مدولار MQB، به ترتیب ۶۰ میلی متر کشیده و ۳۰میلی متر پهنتر شده و فاصله بین دو محور آن نیز با افزایش ۷۷ واحدی به نسبت نسل قبل، به ۲.۶۸۱ میلی متر رسیده که نتیجه آن، فضای بیشتر کابین، مخصوصاً برای سرنشینان عقب بوده، فضای بار هم با افزایش ۱۴۵ واحدی، به ۶۱۵ لیتر رسیده است که در صورت خواباندن ردیف عقب صندلی ها، تا ۱.۶۶۵ لیتر هم می رسد و با وجود این ابعاد بزرگتر، دست کم تا ۵۰ کیلوگرم سبک تر نیز شده است. در کابین ساده اما مدرن و کاربردمحور تیگوان ۲۰۱۷، آنچه که بیشتر جلب نظر می کند، ارائه HeadUP-Display (سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو)، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی فعال در نقش صفحه نشانگر های پُشت فرمان و صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی با نویگیشن ماهواره ای، قابلیت نمایش آنی وضعیت ترافیک و رابط کاربری اندروید و iOS در مجهز ترین تریم هاست. تیگوان احتمالاً از نظر قیمتی با کراساوورهای متوسط ژاپنی بازار به رقابت خواهد پرداخت.
منبع: عصر خودرو
گردآوریشده توسط پایگاه دانستنی آنلاین