1

8 عمل ساده ای که باعث آبروریزی در محل کار می شود

  • کد خبر : 14002
  • 31 می 2017 - 13:41
8 عمل ساده ای که باعث آبروریزی در محل کار می شود

شهرت حرفه‌ای هر فرد در محل کار اهمیت بسیاری دارد؛ شهرت (یا همان آبروی شغلی خودمان) همان چیزی است که باعث می‌شود افراد دوست داشته باشند با شما کار کنند، در این نوشتار برای آشنایی با روش‌هایی که باعث آبروریزی در محل کار می شود با ما همراه باشید!

شهرت حرفه‌ای هر فرد در محل کار اهمیت بسیاری دارد؛ شهرت (یا همان آبروی شغلی خودمان) همان چیزی است که باعث می‌شود افراد دوست داشته باشند با شما کار کنند، شما را استخدام کنند و به عنوان همکار به شما احترام بگذارند. شهرت همان حاشیه‌ی امنیت شما است که در زمان نیاز برایتان کار پیدا می‌کند و شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که دارای حق انتخاب باشید نه این که مجبور به ماندن در شرایط بد یا چنگ زدن به اولین فرصت پیش آمده باشید. در این نوشتار برای آشنایی با روش‌هایی که باعث آبروریزی در محل کار می شود با ما همراه باشید!

تخریب این منبع بسیار با ارزش کار ساده‌ای است و به تلاش چندانی نیاز ندارد. در زیر هشت روش ساده برای خراب کردن شهرتتان را مرور کنید:

اعمالی که باعث آبروریزی در محل کار می شود

 

۱- قبول کردن یک پیشنهاد کاری و سپس انصراف از آن

بعضی از افراد پس از این که به یک پیشنهاد کاری بله گفتند هم چنان به گشتن و مصاحبه دادن ادامه می‌هند تا شاید کار بهتری پیدا کنند. آن‌ها با این کار هزینه‌ی گزافی پرداخت می‌کنند زیرا به عنوان فردی شناخته می‌شوند که حرفشان حرف نیست و به سرعت جا می‌زنند و اصولاً خیلی از افراد در بیش از یک شرکت از شرکت‌هایی که شما در آن‌ها به دنبال کار هستید حضور دارند. تصور کنید شما شدیداً به دنبال کاری هستید و یکی از افراد تصمیم‌گیرنده، همان فردی است که قبلاً برای شرکتی که از آن انصراف داده‌اید کار می کرده است. شما واقعاً دوست ندارید چنین جمله‌ای را هنگام مصاحبه بشنوید: «فلانی در شرکت ما استخدام شد ولی درست قبل از شروع کار کنار کشید.»

۲- بدتر از آن، شروع یک کار و ترک آن به خاطر یک کار دیگر پس از مدتی کوتاه

این که کارتان بسیار نامناسب باشد و یا آنی نباشد که در زمان استخدام به شما گفته شده موضوع دیگری است. اما شروع یک کار و سپس ترک فوری آن فقط به خاطر یک کار بهتر، همان بلایی را سرتان می‌آورد که در بالا اشاره کردیم. اما این حتی از آن هم بدتر است زیرا آن شرکت برای آموزش و معرفی شما به مشتریان و غیره، سرمایه‌گذاری مالی و زمانی کرده است.

۳- عصبانی شدن در محل کار

سرخورده شدن گاه به گاه در کار امری عادی است اما اگر صدایتان را بالا ببرید، درها را به هم بکوبید و بر سر دیگران فریاد بزنید، پایتان را از گلیمتان فراتر گذاشته‌اید. کافی است تنها یک‌بار چنین اتفاقی بیفتد تا شما به عنوان یک فرد عصبانی شهرت پیدا کنید که هیچ‌کس حاضر نیست با او کار کند و زدودن این شهرت بد، کار بسیار دشواری است.

۴- دروغ

چه برای پنهان کردن اشتباهتان دروغ بگویید، چه به امید درآمد بهتر درباره‌ی درآمد قبلی‌تان اغراق کنید، در هر صورت اگر دروغتان آشکار شود، شهرتتان نزد هر کسی که از این موضوع مطلع شود، قطعاً به گل خواهد نشست. اعتماد به گفته‌های دیگران در محل کار از اصول است و زمانی که شما نشان دهید که قابل اعتماد نیستید، برقراری رابطه‌های کاری برایتان بسیار دشوار خواهد شد.

۵- خلف وعده

وقتی شما بر سر حرفتان باشید و به وعده‌هایتان عمل کنید، نزد دیگران دارای اعتبار می‌شوید. اگر بگویید فلان گزارش را تا دوشنبه ارسال خواهید کرد یا در مورد حساب جدیدتان جلسه‌ای ترتیب خواهید داد اما آن‌ها را فراموش کنید، اعتبارتان را زیر سؤال برده‌اید و به عنوان فردی غیرقابل اطمینان و متزلزل شهره خواهید شد.

۶- توصیه کردن فردی برای شغلی که مناسب او نیست

وقتی فردی را برای کاری توصیه می‌کنید به این معنی است که ضمانت او را می‌کنید، کار او مورد قبول شما است و خودتان حاضرید با او همکار شوید. اما اگر آن فرد واقعاً چنین نباشد، چیزی شبیه به این جمله را پشت سرتان خواهند گفت: «او فکر می‌کرد کار فلانی خوب است ولی فلانی افتضاح و غیرقابل تحمل است.» به هر حال برداشت شما از کار یک فرد، استانداردها و قضاوت شغلی خودتان را هم نشان می‌دهد.

۷- ترک شغل بدون اطلاع

ترک کار بدون اطلاع قبلی یعنی خراب کردن پل‌های پشت سر با رئیس (و حتی همکارانتان). فاتحه‌ی نامه‌ی رضایت کاری را نیز بخوانید. خوشتان بیاید یا نه، عرف این است که تنها در صورتی که یک دلیل خیلی، خیلی خوب داشته باشید، خروجتان را از ۲ هفته قبل باید اطلاع دهید.

۸- ارسال ایمیل خصومت‌آمیز پس از یک اتفاق ناگوار

به ایمیل کسی در عصبانیت پاسخ داده‌اید؟ از قانون جدید شرکت ناراضی هستید؟ یا پاسخ نامناسبی به ایمیل مردودی در مصاحبه‌ی کاری ارسال کرده‌اید؟ در هر صورت ادامه‌ی کار با این اتفاق کار بسیار سختی است. شما شهرت فردی را پیدا می‌کنید که نمی‌تواند پاسخ آرام و حرفه‌ای به مشکلات بدهد و بیشتر افراد از شما دور خواهند شد.

منبع: زومیت

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=14002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi