1

5 مهارت ارتباطی ضروری برای مدیران

  • کد خبر : 30909
  • 16 مرداد 1397 - 12:22
5 مهارت ارتباطی ضروری برای مدیران

5 مهارت ارتباطی ضروری برای مدیران

از جمله نشانه های مهم یک مدیر موفق را می توان در مهارت ارتباطی وی با سایرین خلاصه کرد. درواقع شما در راستای مدیریت سایرین نیاز به برقراری ارتباط با آن ها دارید و این امر از جمله عواملی است که بسیاری از مدیران در رابطه با آن با مشکلاتی جدی مواجه هستند.

در این رابطه توجه به این نکته ضروری است که این امر یک مهارت محسوب شده و هر فردی می تواند با تمرین به سطح بالایی از آن دست پیدا کند. با این حال برخی از افراد در این رابطه از استعداد بالاتری برخوردار بوده و این امر نیاز به تمرین بیش تر را کاهش می دهد. به همین خاطر گام نخست در این رابطه این است که خود را با هیچ مدیری مقایسه نکرده و تنها بر روی افزایش سطح توانایی خود متمرکز باشید. در همین راستا و در ادامه به بررسی 5 مهارت ارتباطی ضروری برای مدیران خواهیم پرداخت.

1-زبان بدن را به عنوان یک هنر مهم بیاموزید

زبان بدن یک نشانه درست و راهکاری دیگر برای انتقال احساسات افراد محسوب می شود. در موارد متعددی مشاهده شده است که عدم ارتباط لازم میان کلام و زبان بدن فرد باعث شده است تا از میزان تاثیر جملات وی به شدت کاسته شود.

به همین خاطر لازم است تا اصوا و قواعد آن را فرا گرفته و در موقعیت های مختلف نظیر جلسات و گردهمایی ها، از آن استفاده نمایید. نکته دیگری که باید در این رابطه مورد توجه قرار دهید این است که لحن شما در موقعیت های مختلف تفاوت هایی را دارد و این امر دقیقا نکته ای است که رد رابطه با زبان بدن نیز باید رعایت گردد.

2-موضوعات روز را مدنظر قرار دهید

همواره مشاهده شده است که برخی از مدیران در گفت وگو های خود موضوعات قدیمی را مطرح می نمایند که این امر می تواند نارضایتی کارمندان را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که تمامی مواردی که در گذشته اتفاق افتاده است، مربوط به گذشته بوده و تاکید بیش از حد بر روی آن، وجهه شما را به شدت خدشه دار خواهد نمود. نکته دیگری که در این رابطه باید مدنظر قرار دهید این است که در هنگام گوش دادن به حرف سایرین لازم است تا توجه کافی را از خود نشان دهید.

برای مثال ممکن است ذهن شما درگیر مسائل قدیمی متعددی باشد، با این حال ضروری است تا آن ها را در جایی یادداشت کرده و تنها بر روی کاری که در حال حاضر مشغول آن هستید، متمرکز بمانید. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا کارمندان با تمایل بیش تری به صحبت با شما بپردارند که این خود پایه گذار یک ارتباط عالی خواهد بود.

3-به جزئیات توجه کافی داشته باشید

از جمله مهارت های گوش دادن به حرف دیگران این است که تمرکز خود را نسبت به جزئیات افزایش دهید. این امر شما را در درک بهتر پیام گفته ها کمک خواهد کرد و بیانگر میزان علاقه مندی شما به صحبت های دیگران خواهد بود. برای مثال این امر که موارد مهم را همواره در جایی یادداشت کرده و در گفت وگوی بعدی خود با فرد مذکور از آن ها استفاده کنید، از جمله عواملی محسوب می شود که از تکرار های بی جا جلوگیری خواهد نمود. همچنین این امر به شما کمک خواهد کرد تا پاسخ های دقیق تری را داده و کمتر دچار مشکل شوید.

4-در مکالمات خود هوشمند باشید

منظور از هوشمندی در این بخش این است که همواره روش های نوین و کارآمدتری را امتحان نموده و همواره به دنبال راهکارهای جدیدی باشید. برای مثال ممکن است تشکیل جلسه امری زمان بر و پرهزینه باشد و این امر در حالی است که وجود یک گروه در یک شبکه ارتباطی نیز می تواند به خوبی نیاز شما را برطرف کنید.

همچنین توصیه می شود تا مشورت گرفتن از تیم کاری را به عادت رفتاری خود تبدیل کرده و از تصمیم گیری تک نفره فاصله بگیرید.

5-به احساسات خود و دیگران بها دهید

اگرچه فضای کاری یک محیط رسمی محسوب می شود، با این حال این امر نباید منجر به ارتباطات رسمی و خشک گردد. توجه داشته باشید که افراد زمان زیادی را در محل کار خود سپری می کنند و این امر در صورتی که برای آن ها با احساس راحتی همراه نباشد، می تواند خود فشار زیادی را وارد سازد. به همین خاطر توصیه می شود تا در رفتار با سایرین کاملا انسانی و برپایه احساسات رفتار کرده و مهربان بودن با تیم کاری خود را فراموش نکنید. این اقدام با توجه به این امر که شما الگوی سایر کارمندان محسوب می شوید، در نهایت به فرهنگی در شرکت تبدیل خواهد شد.

منبع: فرصت امروز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi