44

کارآفرینی را با یک چرخ خیاطی هدیه ای شروع کردم

  • کد خبر : 30361
  • 26 جولای 2018 - 11:43
کارآفرینی را با یک چرخ خیاطی هدیه ای شروع کردم

گفت و گویی با یکی از بانوان کار آفرین موفق کشور

یکی از مباحث مورد توجه کشور های پیشرفته اقتصادی ، بنگاه های اقتصادی کوچک است. مشاغلی که با هزینه ها و نیروهای انسانی محدود، می تواند شروعی برای فعالیت های کلان تولیدی باشد. ارائه مشاوره و تسهیلات به مشاغل تولیدی زود بازده از طرف دولت ها می تواند علاوه بر فعال تر کردن اقتصاد خانواده ها ، به چرخه تولید داخلی ، از بین بردن معضل بیکاری و جلوگیری از واردات خیل عظیمی از محصولات کمک کند.

در همین زمینه بهزاد بهاری راد خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین گفت و گویی با یکی از کار آفرینان زن کشور که به تازگی پا در این عرصه گذاشته اند ، انجام داده اند که در این نوشتار می خوانید.

خانم عاطفه حسن زاده فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه هستند. ایشان فعالیت خود را در زمینه خیاطی به عنوان یک علاقه شخصی شروع کرده و اکنون بصورت یک کارآفرین کوچک مستقل فعالیت می کند.

چرا به دنبال رشته تخصصی خود نرفتید؟

با عرض سلام ، من از زمان دبیرستان به خیاطی علاقه داشتم اما به اصرار خانواده ام که همه تحصیل کرده بودند به دنبال رشته دیگری رفتم. در سال 86 فارغ التحصیل شدم و مثل همه فارغ التحصیل ها به دنبال کار گشتم ، اما در رشته خودم شغل مناسبی پیدا نکردم. اول به عنوان منشی در شرکتی استخدام شدم و کم کم با پیشرفت هایی که داشتم به عنوان کارمند فروش و سپس مدیر فروش فعالیت کردم.

وی افزود : پس از به دنیا آمدن فرزندم دیگر امکان کار در شرکت را نداشتم و همچنین بی کار ماندن در خانه بسیار برایم سخت بود. به پیشنهاد و تشویق همسرم به کلاس خیاطی نزد یکی از اقوام رفتم. در شروع کار حتی چرخ خیاطی هم نداشتم و مادربزرگم که شوق یادگیری مرا دیده بود یک چرخ خیاطی به من هدیه داد. یک چرخ سردوزی هم بصورت قسطی تهیه کردم و خیاطی را شروع کردم.

بازار کارتان را چگونه به دست آوردید؟

مهندس حسن زاده گفت: در ابتدا برای دخترم لباس کودکانه می دوختم ، کم کم اطرافیان و دوستان هم از کارهای من استقبال کردند و سفارش کار گرفتم. سفارش ها به جایی رسید که دیگر شب ها هک خیاطی می کردم تا به موقع کارهای مردم را تحویل دهم. شروع به تبلیغات در شبکه های اجتماعی کردم که تاثیر بسزایی در فروش و شهرت کارهای من داشت ، اما با فیلتر شدن آن ها ضرر های زیادی داشتیم.

از چه زمانی تصمیم به فعالیت حرفه ای تر کردید؟

خانم حسن زاده گفت : چند نفر از خانم هایی که عمدتا از دوستانم بودند برای طراحی و دوخت لباس ها به کمک من آمدند. وقتی احساس کردیم که کار در منزل جواب گو نیست ، این کارگاه را برای ادامه کار تهیه کردیم.

ایشان یادآور شد : در اینجا 7 نفر بطور مستقیم در حال کار هستند که 3 نفر شان سرپرست خانوار هستند. افرادی هم برای فروش محصولاتمان به طور غیر مستقیم در حال فعالیت هستند. اکثر محصولات ما را لباس کودکان تشکیل می دهند .اما در زمینه لباس زنانه ، صنایع دستی ، لوازم تزئینی پارچه ای و عروسک نیز فعالیت داریم.

مشکلات یک کارآفرین برای شروع به کار چیست؟

همکاری نکردن مسئولان در زمینه در اختیار قرار دادن محل کار ، معرفی به بازارهای فروش و ارائه تسهیلات با سود کم از مشکلات ما بوده و هست. همچنین ورود بی رویه البسه و محصولات چینی به بازار با قیمت های کمتر ، حتی بعضا با برند داخلی ، از دیگر مشکلات صنف خیاطان و کارآفرینان این حوزه است.

حسن زاده خاطر نشان کرد : ما با تجربه ای که کسب نموده ایم آمادگی کار با تولید انبوه را داریم . در صورتی که مسئولان با کارآفرین ها همکاری کنند. این کارآفرین ها امکان اشتغال زایی برای تعداد قابل توجهی از بی کاران کشور را دارند.

این کارآفرین تاکید کرد : من بعنوان کارآفرین در نظر دارم کارم را توسعه داده و از خانم های سرپرست خانواده که بیشتر به استقلال اقتصادی نیاز دارند استفاده کنم.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi