0

مفهوم صدای برند

  • کد خبر : 29751
  • 12 جولای 2018 - 8:54
مفهوم صدای برند

مفهوم صدای برند

اصطلاح صدای برند Brand Voice عبارتی است که همه ما فکر می کنیم که آن را درک کرده ایم، اما این اصطلاح زیاد هم شفاف نیست و نمی توان گفت که آهنگ صدای برند از چه تشکیل شده است، اما فقط وقتی آن را می بینیم یا می شنویم، می شناسیم.
برندهای بزرگ مانند افراد دارای هویت هستند. بدین معنا که آنها شخصیت هایی دارند که به شیوه های ویژه بدون اینکه غیر منعطف یا خشک باشند، محکم و استوار باقی میمانند. صدای برند روشی مفید و ویژه برای انتقال شخصیت برند و بیان داستان آن برند است. صدای برند شبیه آهنگ صدای انسان است فقط تعدیل شده است. می توان صدای برند را یک استراتژی شفاهی customize شده در نظر گرفت که شیوه انتقال نظر یک سازمان را تعریف و هدایت می کند.صدای برند یک ابزار استراتژیک برای کمک به هر مدیر در شرکت به منظور بیان داستان برند به شیوه ای کامل و هماهنگ است.
چرا صدای برند دارای اهمیت است؟ چرا برندها به شیوه ای ویژه و مفید برای بیان داستان خود نیاز دارند؟
امروزه مردم در نقاط تماس بیشتری نسبت به قبل با برندها در تعامل هستند. دیگر اینکه، افراد یا بهتر بگوییم مشتری ها راه های بیشتری را برای صحبت در مورد برندها پیدا می کنند، مانند رسانه های اجتماعی یا تالارهای گفت وگو. نهایتا برندهای بیشتری به دنبال چشم ها، گوش ها و پول های مشتریان هستند.

چرا صدای برند مهم است؟

صدای برند به معنای ایجاد یک وجهه انسانی برای برند است. صدای برند به شما اجازه می‌دهد که در فضای تخصصی، جایگاه خود را معرفی و به راحتی از سایر برندها شناخته و متمایز شوید. پایداری صدا و واژگان برند برای تحکیم یک برند در یک منطقه جغرافیایی خاص بسیار حیاتی است و نیز بر برنامه‌های استراتژیک تولید محتوا به‌ صورت موثر عمل شود.

ایجاد صدای برند استراتژیک و قابل مدیریت

images (3)در بازار پر سر و صدای امروز صدای برند استراتژیک و قابل مالکیت تضمین می کند که برند شما به طور شفاف شنیده شده، سریع شناخته شده و به راحتی به یاد آورده شود. بدان معنا که باید تاکتیک های صدای برندی به کار گرفته شوند که برند شما را در فضای رقابتی و در برابر رقبا به جلو ببرند. برخی اوقات، تمایز تنها می تواند از طریق مالکیت سروصدا و غوغا به دست آید. صدای برند متمایز مثل یک طراحی بصری گیرا که در میان آشفتگی های روزمره نظر مردم را به خود جلب می نماید شخصیتی منحصر به فرد از برند ایجاد می نماید و ارتباطات قوی احساسی با کارکنان، سهامداران و مشتریان (ذینفعان) می سازد.

داستان سرایی استراتژیک

download (1)منظور از داستان سرایی استراتژیک، استراتژی برای به کار گرفتن کلمات به منظور ایجاد یک اثر می باشد. برندهای خوب وقتی چیزی می گویند، یک اثر از خود به جای می گذارند. داستان واقعا خوب می تواند زندگی افراد را تغییر دهد و اگر تعداد افراد کافی آن را بشنوند، این داستان می تواند یک منطقه را تغییر دهد.

چطور می توان این نوع تاثیر را حفظ کرد؟ صدای برند باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا از تمامی شرایط و محیط ها، حالت ها و مخاطبان عبور نماید درحالی که در هر نقطه تماس همچنان ارتباط باقی بماند.

در دسترس بودن صدای برند

downloadصدای برند شما همچنین باید در دسترس باشد، برای تمام کسانی که به آن گوش می دهند شفاف بوده و استفاده از آن برای هر کسی در شرکت شما آسان باشد. نهایتا هنگامی که افراد می گویند «یک داستان برای من بگو»، منظورشان این است که «به من الهام ببخش.» این دلیلی است که به واسطه آن برند شما باید الهام بخش و هیجان انگیز باشد. زبان شما باید محرک رفتار شما در بازار و در میان مشتریان و همکاران باشد.
همان طور که زبان شما باید الهام بخش مشتریان باشد، باید الهام بخش پرسنل برای در برداشتن ارزش ها و ویژگی های برند نیز باشد. صدای برند می تواند نقشی حیاتی در جذب و نگهداری مشتریان ایفا کند. مشتریان در عوض بزرگ ترین نماینده های برند شما خواهند بود.

بعنوان مثال شرکت گوگل می گوید؛ «گوگل یک شرکت عادی نیست و ما قصد نداریم که این چنین شرکتی باشیم. در واقع، ما ویژگی هایی را با موفق ترین سازمان های جهان با تمرکز روی نوآوری و رویه های کسب و کار هوشمند به اشتراک می گذاریم، اما هر چه بیشتر رشد می کنیم، متعهد می شویم که احساس یک شرکت کوچک را حفظ کنیم.» این یک زبان ساده و صادقانه است که ما از گوگل انتظار داریم و باعث می شود که مخاطبان بیرونی و درونی از آن پشتیبانی نمایند.

منبع: محیطی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi