4

10 خودروی پر سرعت دنیا

  • کد خبر : 28974
  • 30 ژوئن 2018 - 11:58
10 خودروی پر سرعت دنیا

10 خودروی پر سرعت دنیا

در دنیایی که سرعت رکن اصلی پیشرفت محسوب می شود ، خودرو ها نیز هر روز سریعتر و چالاک تر می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین: وقتی بوگاتی ویرون توانست سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را رد کند کمتر کسی فکر می کرد که خودروسازهای دیگری هم بتوانند به این رویا دست پیدا کنند. حال با سریع ترین خودروهای جهان در سال 2018 آشنا شویم :

1-ونوم F5

تیونر معروف آمریکایی آقای هنسی پس از معرفی مدل Venom GT که رقیب سر سخت هایپر ماشین هایی مثل بوگاتی و کوئنیگزگ بود ،دست به تولید خودرویی منحصر به فرد به نام هنسی F5 زده است.

شتاب و سرعتی که شرکت هنسی برای این مدل اعلام کرده بود کاملا غیر قابل باور بود، چون بزرگترین سوپر اسپرت سازان با تمام نیروی مهندسی خود نیز در آرزوی رسیدن به این ارقام هستند.

ونوم جدید با موتور پر قدرت 8 سیلندر 7.4 لیتری با دو توربوچارجر بزرگ می تواند 1600 اسب بخار نیرو تولید کند و این هیولای 1338 کیلوگرمی را به سرعت شگفت انگیز 485 کیلومتر بر ساعت برساند.

شتاب 0 تا 400 کیلومتر و دوباره به 0 ونوم F5 کمتزر از 30 ثانیه است .

2-کوئنیگزگ آگرا RS

شاید بتوان خودروی ابر اسپرت جدید کوئنیگزگ را در این لیست در مقام اول قرار داد چون هنسی هنوز اعداد و ارقام گفته شده را در تست های رسمی انجام نداده است . اما شاید مدال نقره ی سریعترین خودروی جهان هم افتخار بزرگی برای آگرا RS باشد.

مدل جدید آگرا که با کمتر شدن وزن ، حدود 40 اسب بخار قویتر شدن و بالاتر بردن دور موتور مجاز نسبت به مدل ONE1  میتواند به سرعت 447 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این اتومبیل 1160 اسب بخار قدرت دارد.

3-ونوم GT

آقای هنسی بعد سال ها تیونینگ خودروهای پر قدرتی مثل دوج وایپر ، شورلت کوروت و فورد GT  دست به ساخت مدلی اختصاصی به نام منوم GT زد که به عنوان رقیبی برای سریعترین خودروی وقت دنیا یعنی بوگاتی ویرون معرفی شد. در یک تست رسمی در سال 4014 این ابر خودرو توانست به سرعت 434 کیلومتر دست پیدا کند. ونوم این سرعت را مرهون وزن خیلی کمتر نسبت به ویرون و شاسی و بدنه ی کاملا دگرگون شده ی لوتوس الیزه بود.

ونومGT  میتواند 0 تا 100 کیلومتر را در 2.7 ثانیه و 0 تا 300 کیلومتر در ساعت را در 13.63 ثانیه طی کند و همچنین در  مسیر یک مایل به سرعت 407 کیلومتر در ساعت برسد.

4- بوگاتی شیرون

کمپانی فرانسوی بوگاتی که یکی از چندین زیر مجموعه ی فولگس واگن است در سال 2016 چیرون را به عنوان جایگزینی شایسته برای مدل ویرون معرفی کرد.  هرچند این مدل مانند ویرون انقلابی در صنعت خودرو سازی نبود ، اما توانست بسیاری از رکورد ها را در بین ابر خودروهای جهان از آن خود کند. قیمت این سوپر اتومبیل 2.6 میلیون دلار است که البته اگر فقط به تعدادی از قابلیت های مهندسی آن توجه کنید قانع میشوید که ارزش همچین قیمتی را دارد.

موتور W16  با حجم 8 لیتر و 4 توربوچارجر میتواند این غول 2 تنی را با در زمان کمتر از 2.5 ثانیه به 100 کیلومتر و در نهایت به سرعت محدود شده ی 420 کیلومتر بر ساعت برساند. سیستم خنک‌کننده موتور می‌تواند ۷۹۸ لیتر خنک کننده را در هر دقیقه پمپ کند. شیرون ۱۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با تمام قدرت میتواند در ۹ دقیقه ۶۰ کیلومتر را می‌پیماید، ولی بعد ۹ دقیقه بنزین تمام می‌کند.در هر دقیقه 60 هزار لیتر هوا به درو موتور پمپاژ میشود .10 رادیاتور 800 لیتر آب را در دقیقه به موتور میرسانند.4 هفته زمان فقط برای آماده کردن بدنه ی فبر کربنی شیرون صرف می شود.

5-بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

بعد از رونمایی ونوم هنسی که رکوردهای بوگاتی را از آن گرفت، این کمپانی دست به تولید مدل خاصی از ویرون به نام سوپر اسپرت زد . این مدل با 200 اسب بخار افزایش قدرت به 1200 اسب بخار رسید. (شایان ذکر است که گفته میشود این اقدام بوگاتی اندکی نیز تحت تاثیر تقویت ویرون توسط تیونر خوش نام ایرانی یعنی کوروش منصوری بوده که توانست مهندسی ترین موتور قدرتمند دنیا را 100 اسب بخار تقویت کرده و به 1100 اسب بخار تبدیل کند.این مدل خاص VINCERO  نام گرفت و الماسی در گاراژ بزرگترین کلکسیونرهای خودرو در جهان است.) .بوگاتی ویرون سوپر اسپرت با 1200 اسب بخار و بدنه ای آیرودینامیکتر از مدل ویرن توانست به سرعت 431 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

6- شلبی سوپرکار ULTIMATE AERO  (SSC)

این خودروی 650 هزار دلاری با قیمتی بسیار پایینتر (حتی 1 چهارم) از رقبا توانسته به جمع خودروهای با سرعت بالای 400 کیلومتر بر ساعت برسد.

آئرو اولتیمات با ظاهری موشک مانند و موتور 8 سیلندر 6.3 لیتری خود ،که گفته میشود از روی شورلت کوروت برداشته شده است ، میتواند سرعت 412 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این سرعت به لطف 1287 اسب بخار ناقابل که با تغذیه ی موتور با دو توربوچارجر صورت میگیرد، امکان پذیر است.

شرکت شلبی مدا جدید سوپر اسپرت خود به نام تواتارا را رونمایی کرده است اما هنوز هیچ تست رسمی از آن پخش نشده است. . شنیده ها حاکی از آن است که این ابر اتومبیل جدید با موتور 6.9 لیتری میتواند به سرعت 444 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

7- تسلا رودستر

شاید تنها خبری که امسال دنیای سوپر اسپرت ها را به چالش کشید، رسیدن خبرهای از اعداد ارقام تست های این کوچولوی برقی باشد. اعجوبه ی آمریکایی و مدیر شرکت تسلا آقای ایلان ماسک این هیولای بی صدا را برای ثایت کردن قدرت موتورهای برقی معرفی کرد.

خودرویی با شتاب صفر تا 100  تنها 1.9 ثانیه و 10 هزار نیوتون متر گشتاور (گشتاور بوگاتی شیرون 1600 نیوتون متر است) .  تسلا رودستر دارای سه پیشرانه ی برقی است که یکی در جلو و دو عدد در عقب خودرو تعبیه شده اند. جالبترین موضوع در مورد این ابر خودروی برقی، قیمت 250 هزار دلاری آن است که یک دهم رقبای بنزینی و فوق لوکس خودش است. این خودروی برقی با یک بار شارژ 1000 کیلومتر را می پیماید و همچنین میتواند به سرعت باور نکردنی 402 کیلومتر در ساعت برسد.

8- سالین S7 TT

کمپانی سوپر اسپرت ساز سالین سال هاست که با مشکل کمبود بودجه مواجه است به صورتی که حتی چند شاسی سالین را بصورت خام فروخت ،این خودرو ساز مدل سالین S7توین توربو را با موتور قدرتمند 750 اسب بخاری تولید کرد و توانست رکورد سرعتی 399 کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کند .این خودرو توسط تیونرهای بزگ تا 2000 اسب بخار تقویت شده است.

سالین  یکی از مدعیان مسابقات 24 ساعته ی لمانز بود و 12 پیروزی را در این مسابقات به دست آورده است.

مدل S7 LM آخرین نمونه از سالین در سال 2007بود که قدرت موتور آن با پکیج Competition  به 1000 اسب بخار می رسید.

9-لیکان هایپراسپرت

لبنانی ها هم از دور سوپر اسپرت سازی عقب نمانده اند و با معرفی لیکان اولین کشور عربی بودند که یک ابر خودرو را تولید کردند. خودروی بسیار زیبای لیکان که با حضور در فیلم سریع و خشن 7 به دنیا شناسانده شد، تولید شرکت WMOTORS  است. این خودروی 3.4 میلیون دلاری میتواند به سرعت 395 کیلومتر بر ساعت برسد. علت بالا بودن قیمت این خودرو آپشن‌های آن است ، یکی از این آپشن‌ها چراغهای جلوی این خودرو می‌باشد که از تیتانیوم با لبه هایی از الماس ساخته شده است. البته خریدار می‌تواند آن را با جواهراتی مانند یاقوت، الماس، الماس زرد، و یاقوت کبود تغییر دهد.

این هیولای بیروتی از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی تیونینگ شده توسط راف (RUF)  با حجم ۴ لیتر  و دو توربوشارژر استفاده می‌کند که قدرت موتور را به 900 اسب بخار میرساند. گیربکس دو کلاچه به همراه دیفرانسیل لغزش محدود شتاب 0 تا 100 کیلومتر 2.7 ثانیه را برای لیکان به همراه آورده است.

10- مک لارن F1

و اما می رسیم به مکلارن F1 اسطوره ای ،شاهکار مهندسی تیم آقای گوردون موری بزرگ .

این اتومبیل بی نظیر بین سال های 1993 تا 1997 تولید شده و تنها 64 دستگاه از این جواهر بی همتا وجود دارد. آخرین قیمت گذاری روی یکی از این مک لارن F1 ها چیزی حدود 20 میلیون دلار است که البته با توجه به قابلیت ها و اصالت این سوپر خودرو قابل قبول است.

مک لارن F1 هنوز هم بعد از دو دهه سریعترین اتومبیل تنفس طبیعب جهان است . موتور قدرتمند 12 سیلندر با حجم 6.1 لیتر که از بی ام دبلیو گرفته شده که میتواند 621 اسب بخار نیرو تولید کند. این ماشین با همین مقدار اسب بخار به سرعت باور نکردنی 382 کیلومتر بر ساعت میرسد (در سال 2018 هنوز بسیاری از سوپر اسپرت ها با قدرت های بالاتر مک لارن F1 از مرز 350 کیلومتر بر ساعت عبور نکرده اند).

از موارد جالب در این سوپر اسپرت میتوان به سه نفره بودن کابین اشاره کرد، به این صورت که راننده در مرکز و دو صندلی در پشت راننده قرار می گیرد و این مساله تقسیم وزن مک لارن را در پیست بی نهایت بهبود می بخشد .

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi