1

10 نفر از برترین کارآفرینان اجتماعی تاریخ

  • کد خبر : 28321
  • 02 ژوئن 2018 - 10:28
10 نفر از برترین کارآفرینان اجتماعی تاریخ

10 نفر از برترین کارآفرینان اجتماعی تاریخ

ایجاد کسب و کاری موفق از هر نوعی شایسته تقدیر است، اما برخی از کارآفرینان از ثمرات کارشان بیشتر سود می برند. برخی با در اختیار گذاشتن منابع، فرصت ها، آموزش و هر آنچه ارزشمند است واقعا در جهت کمک به دیگران برآمده اند.

این کارآفرینان اجتماعی که از کاردانی و درک اقتصادی و تجارتی خود بهره می برند که جهان را مکان بهتری کنند از ترکیب مدل کسب و کار سنتی با یک ماموریت اجتماعی مبرم در شیوه هایی که برای دهه ها در ایجاد تغییرات بزرگ در محیط اطراف موثر بوده است کمک گرفته اند.

در اینجا تعدادی از کارآفرینان اجتماعی برتر را معرفی می کنیم. این افراد نشان داده اند کسب و کارهای موفق تنها نباید به خط پایان و سود و زیان توجه کنند. بلکه می توانند به طور آگاهانه از شناخت های محیطی و اجتماعی برخوردار باشند.

۱. بیل درایتون (Bill Drayton) صرفا نمونه ای موفق از کارآفرینان اجتماعی نبود؛ او حقیقتا به تنهایی به تعریف و ارتقای این اصطلاح کمک کرد. درایتون موسس کرسی «معاصر آشوکا: نوآوران برای عموم» (Ashoka: Innovators for the public) است.

این سازمان برای کمک به کارآفرینان اجتماعی و کشف آن ها در سراسر جهان اختصاص داده شده است؛ همچنین درایتون مهارت های کارآفرینی اجتماعی اش را در سازمان های دیگر گسترش داده است. در سال ۲۰۱۰ بنیاد آشوکا ۲۱۴۵ از همراهان خود را از ۷۳ کشور حمایت کرده است. برخی از یاران بنیاد آشوکا مسیر رشد در کسب و کار اجتماعی را ادامه داده و توانسته اند بر جوامع سراسر جهان تاثیرات بزرگی بگذارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi