2

ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به نوشتن

  • کد خبر : 28006
  • 15 می 2018 - 16:23
ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به نوشتن

ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به نوشتن

مطمئناً بسیاری از شما تاکنون نیاز داشته‌اید که در زمان کم، کارهای زیادی را انجام دهید و مطالب بسیاری را آماده کنید.

بنابراین نیاز است با استفاده از یک سری ترفندها، سرعت خود را در نوشتن بالا ببرید. در اینجا ۵ فن هوشمندانه‌ بیان خواهیم کرد که متخصصان روابط عمومی و روزنامه‌نگاران برای افزایش سرعت خود بکار می‌برند:

 ۱) وانمود کنید که درحال رفتن به مسافرت هستید

آیا تا بحال تأثیر زیاد رفتن به مسافرت را در سرعت کارهای خود متوجه شده‌اید؟ وقتی می‌خواهید به مسافرت بروید تمام سعی خود را می‌کنید که تمامی یادداشت‌ها و نامه‌های خود را در مدت زمانی بسیار کم به اتمام رسانید.

بخشی از این می‌بایست با قانون پارکینسون انجام شده باشد – طول زمان انجام کارها با توجه به مدت زمانی که در دسترس شماست، افزایش می‌یابد. هنگامی که شما برنامه‌ی مسافرت در پیش‌رو دارید، زمان کمی برای انجام کارهایتان خواهید داشت. اما شما می‌توانید از قانون پارکینسون با تجسم اینکه برنامه‌ای در آینده‌ی نزدیک دارید، بهره جویید. بیشتر ما اکثر اوقات تلاش می‌کنیم کار را به بهترین شکل انجام دهیم، و این کار را در مدت زمان بیشتری انجام می‌دهیم تا کیفیت کارمان بالا رود، اما در حقیقت برعکس است ما آن کار را زمانی به بهترین شکل انجام می‌دهیم که در کوتاه مدت انجامش دهیم و تمرکز بیشتری در این زمان کوتاه خواهیم داشت، پس از آن می‌توانیم آن را اصلاح کنیم. اگر می‌خواهید یک خبر رسمی بنویسید، به خودتان ۲۰ دقیقه فرصت دهید تا آن را پیش‌نویس کنید. سپس، ۴۰ دقیقه‌ی دیگر فرصت دهید تا آن را ویرایش کنید.

۲) در زودترین زمان در روز بنویسید

اگر شما یک موضوع نسبتاً دشوار در دستور انجام کار برای نوشتن دارید، اراده‌ی قوی‌ای می‌طلبد که آن را به پایان برسانید. دانشمندان علوم اعصاب امروزه می‌دانند که اراده‌ی قوی یک منبع طبیعی است که در انتهای هر روز خالی می‌شود. شما هر روز صبح خود را با بیشترین مقدار آن آغاز می‌کنید و تصمیم‌های بزرگی نیز می‌گیرید. هنگامی که در طول روز دچار دغدغه‌های روزمره می‌شوید انرژی شما نیز افت می‌کند، پس بهتر است در زودترین زمان هر روز کار خود را شروع کنید و هرچه سریع‌تر به پایان رسانید.

۳) از تکنیک پومودورو استفاده کنید

بیشتر ما در طول انجام کار به خودمان اجازه می‌دهیم که کارهای خود را قطع کنیم. این کار ممکن است به دلایل مختلفی همچون زنگ خوردن تلفن، خسته شدن از کار و یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد. از انجام این امور دست بکشید و راه بهتری برای مدیریت زمان و کار خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که از پومودورو استفاده کنید که توسط یک مخترع ایتالیایی پیشنهاد شد. پومودورو ترفندی است که طی آن شما هر 25 دقیقه یک بار دست از کار می‌کشید و 5 دقیقه به خود استراحت داده و به کارهای جنبی می‌رسید. این ترفند کمک زیادی در سرعت بخشیدن به نوشتن شما خواهد کرد.

۴) هنگامی که مشغول نوشتن هستید، ویرایش نکنید

اغلب نویسندگان جمله‌ی ابتدایی‌شان تاثیرگذار و خوب است. به این دلیل که بارها و بارها آن را ویرایش می‌کنند. شما نیز احتمالاً این کار را انجام می‌دهید، یک جمله می‌نویسید و سپس آن را ویرایش می‌کنید. هنگامی که جمله‌ی دوم را می‌نویسید، دوباره از اول شروع به خواندن می‌کنید و هر دو جمله‌ی خود را ویرایش می‌کنید.

اما این کار با نوشتن جمله‌های بیشتر زمان زیادی از شما خواهد گرفت. بهتر است هنگامی که مشغول نوشتن هستید، فقط و فقط تمرکز خود را روی نوشتن بگذارید و به هیچ وجه آن را ویرایش نکنید، پس از اینکه با سرعت نوشته‌ی خود را پیش‌نویس کردید، زمان طولانی‌تری برای ویرایش نوشته‌تان به خود بدهید. ممکن است این کار نوعی عادت‌شکنی برای شما باشد و سخت به نظر برسد، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

۵) یک نقشه‌ی ذهنی بسازید.

بسیاری از ما در مدرسه‌ها در یک چارچوب ذهنی برای نگارش قرار گرفته‌ایم که اغلب زمان زیادی نیز از ما می‌گیرد. به جای این کار، بهتر است از نقشه‌ی ذهنی استفاده کنید که به دسته بندی معروف است. این تکنیک جالب قسمت خلاق ذهن را بیدار می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد که سریع‌تر و آسانتر بنویسید.

منبع: اخبار رسمی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi