4

چگونه خود را برند دوستدار محیط زیست نشان دهیم؟

  • کد خبر : 27847
  • 23 اردیبهشت 1397 - 11:38
چگونه خود را برند دوستدار محیط زیست نشان دهیم؟

چگونه خود را برند دوستدار محیط زیست نشان دهیم؟

شناخته شدن به عنوان برندی که دوستدار محیط زیست است، کار آسانی نیست. خصوصا زمانی که برندهای بسیاری خود را به عنوان حامیان محیط زیست معرفی می کنند و در شبکه ­های اجتماعی و رسانه­ های سنتی کلی بابت این قضیه سر و صدا به راه می ­اندازند، و با اینکه عملکرد آنها به واقع متناسب و مرتبط با محیط زیست نیست، اما این رویکرد را در استراتژی بازاریابی خود جای داده اند.

بهترین و اخلاقی ­ترین راه برای آنکه برندتان با موفقیت به عنوان حامی محیط زیست پیشرفت کند، آن است که واقعا به یک دوستدار محیط زیست تبدیل شوید.

در ادامه چند نکته قابل اجرا مطرح می ­شود که با انجام آنها می ­توانید رد آسیب­ های محیط زیستی خود را پاک کنید و تلاش ­های دوستدار محیط زیستی خود را به مخاطبان­ تان نشان دهید و برندسازی خود را بر این اساس پایه ریزی کنید.

 برای تبدیل شدن به برند دوستدار محیط زیست از مواد پایدار استفاده کنید

اولین قدم جهت تبدیل شدن به کسب و کاری که دوستدار محیط زیست باشد، آن است که تاثیرات  مربوط به مصرف انرژی، که شرکت شما به جا می گذارد، را تحلیل کنید. با محصولات و خدماتی که ارائه می ­دهید آغاز کنید، مانند تامین کنندگانی که با آنها کار می ­کنید، بسته بندی که مورد استفاده قرار می ­دهید، کارایی فضای کاری ­تان، و رفت آمد روزانه ­ی کارکنان شما برای رسیدن به محل کار

استفاده از مواد پایدار و برگشت پذیر اولین گام اساسی جهت احراز برندتان به عنوان هویت دوستدار محیط زیست، ­می ­باشد. بنابراین سوالات زیر را از خود بپرسید، این سوالات به شما کمک می ­کند قدم­ های مورد نیاز در این مسیر را تعیین کنید و اثرات منفی که به محیط زیست وارد می ­کنید را کاهش دهید.

آیا محصول پلاستیکی است؟ اگر اینطور است، اطمینان حاصل کنید که قابل بازیافت باشند، و اگر ممکن است آنها را از محصولات بازیافتی بسازید و با نماد باز یافتی مناسب نشانه گذاری کنید. در وبسایت خود بخشی را ایجاد کنید که در مورد دلیل استفاده­ ی شما از این مواد صحبت کند. انجام اینکار علاوه بر آنکه به مردم نشان می­ دهد برای محیط زیست چه کار کرده ­اید، جنبه­ ی آموزشی هم برای آنها دارد تا بدانند چگونه با محیط زیست رفتار کنند.

آیا کارکنان شما انفرادی کار می ­کنند و بیشتر مواقع از تلفن و کامپیوتر استفاده می­ کنند؟ اگر مدل کسب و کار شما به همکاری و مشارکت مداوم نیازی ندارد، اجازه ­ی دور کاری به کارکنانتان، در روزهای خاص یا حتی تمام وقت، را نیز در نظر بگیرید. اینکار رفت و آمد آنها را کاهش داده و به شما کمک می ­کند هزینه های تهویه و انرژی را ذخیره کنید. بر حسب تجربه اجازه­ ی دورکاری به کارکنان منجر به بهبود روحیه و کارایی کارکنان می­ شود.

آیا محصولات شما از چوب ساخته شده اند؟ اگر اینطور است، اطمینان حاصل کنید که از منابع پایداری تهیه شوند. همچنین به دنبال چوب ­هایی باشید که دارای گواهی هستند، که به شما اطمینان دهد چوبی که مورد استفاده قرار می ­دهید از مکان مناسبی بریده و قطع شده و وضعیت آنها پایدار خواهد ماند و برای جایگزینی آنها فکر شده است.

آیا ساختمان شما متناسب با استاندارد رایج انرژی است ؟ به گواهینامه ­هایی مانند LEED نگاهی بیاندازید و ببینید برای تحقق استاندادرهای این چنینی چه کارهایی را می توانید انجام دهید و به این صورت برند دوستدار محیط زیست خود را ارتقاء دهید. حتی اگر نتوانید تمام ملزومات این قبیل استانداردها را رعایت کنید حداقل می ­توانید بهبودی در فعالیت ­های خود حاصل کنید و کم کم آثار منفی محیط زیستی خود را کاهش دهید. و با کاهش مصرف انرژی می­ توانید مقداری از پول آن را برای خود ذخیره کنید.

آیا بسته بندی شما قابلیت بهبود یافتن یا حذف شدن را دارد؟ اگر از بسته بندی ­های پلاستیکی استفاده می ­کنید، مردم را تشویق به بازیابی آنها کنید. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که اصلا به بسته بندی احتیاج دارید یا خیر. اگر محصول شما به گونه ­ای است که نمی ­توان آن را بدون بسته بندی عرضه کرد، بهتر است از بسته بندی­ هایی که قابلیت استفاده­ ی مجدد دارند استفاده کنید، مانند مقواهای نازک که بهتر از پلاستیک های مصرفی است که به سادگی از کار افتاده شده و دور انداخته می ­شود. ظروف شیشه ­ای که قابلیت مصرف دوباره را دارد را در نظر داشته باشید. برای آنکه برند حامی محیط زیست شوید راه­ های جدیدی را امتحان کنید و به دنبال راهکارها و پیشنهاداتی باشید که بسته بندی های مورد استفاده قابلیت بازیابی و ارائه ­ی پیشنهادی مجدد برای مصرف را داشته باشد.

برند دوستدار محیط زیست

بازیابی و اهدا گامی جهت ایجاد برند دوستدار محیط زیست

وقتی زمان به روزرسانی تجهیزات یا تمیز کردن محل کار می ­رسد، این هدف را برای خود قرار دهید که اجناسی که به طبیعت باز می­ گردانید را به حداقل برسانید.

به دنبال مدارس و سازمان ­هایی که نیاز به کامپیوتر، پرینتر و سایر تکنولوژی ­ها دارند بگردید. اگر کارکرد های آنها به واقع الکترونیکی بود از خدمات بازیابی الکترونیکی استفاده کنید، از این طریق اطمینان حاصل می ­کنید که مواد مضر در انبارها و مخازن نخواهد بود و وارد چرخه ­ی محیط زیست و تامین آب نمی­ شوند.

جهت افزایش کارایی برند دوستدار محیط زیست خود سایرین را دعوت کنید تا در انجام این تلاش ها به شما ملحق شوند

بهترین راه برای آنکه مردم را از تلاش ­های محیط زیستی خود باخبر کنید، آن است که از آنها بخواهید به شما ملحق شوند. با تعامل با کارکنان خود مصرف انرژی را کاهش دهید. در مکان­ های مختلف نشان ­هایی قرار دهید که آنها را تشویق کند چراغ ­های اضافی را خاموش کنند و در صورت ممکن از نور طبیعی استفاده کنند. به بازیابی و تفکیک زباله ادامه دهید و دستور کار آنها را نیز به کارکنان خود بگویید که بدانند هر کدام از انواع زباله را در کدام سطل آشغال باید بریزند.

برای آنکه مشتریان را نیز با خود همراه سازید، از بازاریابی محتوا استفاده کنید. از آنها بخواهید بسته بندی محصولات شما را بازیابی کنند. آنها را از دلیل و چرایی عملکرد فعلی خود آگاه کنید. میزبان درختکاری سالانه یا روز بازیابی الکترونیک شوید. جامعه را  مجاب کنید در تلاش­ های عمومی تعامل داشته باشند.

همچنین می ­توانید با سایر شرکت ­ها برای رویداد های حمایت از محیط زیست همکاری کنید، یا با هم کار کنید تا خروجی مصرف انرژی خود را کاهش دهید. برای مثال اگر مقواه ای نازک اضافه دارید آنها را به شرکتی که برای بسته بندی به آن نیاز دارد بدهید و با هم همکاری کنید. یا اگر شیشه ­های بسیاری در محل کار شما اضافه آمده هنرمندان و سازمان­ های زیادی هستند که از آنها دوباره استفاده می­ کنند و آنها را بازیابی می ­کنند.

مواردی که عنوان شد قدم­ های ابتدایی تبدیل شدن به برند دوستدار محیط است. و برای تحقق این امر باید عزم راسخ داشته باشید و همواره به محیط زیست توجه کنید.

منبع: beloved.marketing

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi