1

10 استراتژی برتر برای رشد کسب‌ و‌ کار – بخش اول

  • کد خبر : 27422
  • 16 اردیبهشت 1397 - 14:50
10 استراتژی برتر برای رشد کسب‌ و‌ کار – بخش اول

10 استراتژی برتر برای رشد کسب‌ و‌ کار – بخش اول

استراتژی رشد کسب‌وکار یک راهکار عملی برای دستیابی به رشد در کسب‌و‌کار است

استراتژی یک برنامه عملی (action plan) است که برای دستیابی به یک هدف خاص طراحی می‌شود. استراتژی رشد کسب‌و‌کار یک راهکار عملی برای دستیابی به رشد در کسب‌و‌کار است.

در اینجا برخی از استراتژی‌های رشد که معروف و محبوب هستند ذکر خواهد شد.

 1. تنوع (Diversification)

تنوع، یک استراتژی رشد است که حتما باید به طور صحیح انجام شود. مثلا کارآفرینان می‌توانند در حوزه‌های جدیدی از فعالیت‌ها از لحاظ فناوری یا بازار وارد عمل شوند. این استراتژی به استفاده موثر از منابع شرکت کمک می‌کند و خطرات کسب‌و‌کار را به حداقل می‌رساند.

تنوع موجب رشد در کسب‌و‌کارهای مختلف می‌شود و از طریق کاهش قابل توجه چرخه عملیات، ریسک کلی کسب و کار را کاهش می‌دهد.

مثال:

ورود برند Louis Philippe، یکی از برندهای بسیار خوب پوشاک مادورا، به صنعت کفش.

2. توسعه بازار (Market development)

یک کارآفرین می تواند به دنبال ایجاد یک بازار جدید برای محصولات و خدمات موجود خود باشد. بازار جدید می تواند جغرافیایی (به عنوان مثال صادرات خارجی) یا یک بخشِ بدون استفاده از بازار داخلی باشد. می توان با طراحی مجدد بسته بندی محصول و گسترش کانال های توزیع محصول، یک بازار جدید برای محصولات موجود ایجاد کرد.

مثال:

این استراتژی توسعه بازار (Market development) توسط شرکت‌هایی مانند Godrej، Tata، Kisan به منظور افزایش درآمد استفاده می‌شود.

3. توسعه محصول (Product development)

یک کارآفرین به جای پیدا کردن یک بازار جدید برای محصولات موجود، می‌تواند یک محصول جدید را در بازار فعلی ارائه دهد.

مثال:

معرفی صفحه کلید Qwerty و مشابه با صفحه کلید کامپیوتر توسط شرکت نوکیا. بازار هدف این محصول، جوانان و مدیران هستند که اغلب بیشتر از برقراری تماس، از خدمات چت و ایمیل استفاده می‌کنند.

4. نفوذ در بازار (Market Penetration)

یک کارآفرین از طریق استراتژی نفوذ در بازار می‌تواند درصد بیشتری از سهم بازار را مورد هدف قرار دهد. این نوع استراتژی معمولا به دنبال کسب یک مزیت رقابتی از طریق قیمت‌گذاری، بازاریابی یا سایر طرح‌ها است.

استراتژی نفوذ در بازار به افزایش سهم بازار محصول یا خدمات فعلی در بازار موجود کمک می‌کند. استراتژی نفوذ در بازار می‌تواند با ارائه پیشنهادات فروش، افزایش نیروی فروش، افزایش هزینه‌های توزیع و ارتقاء محصولات اعمال شود که در نهایت با اعمال هزینه‌های بیشتر در حوزه بازاریابی و تبلیغات می تواند میزان فروش را افزایش دهد.

5. سرمایه‌گذاری مشترک (Joint Venture)

در یک سرمایه‌گذاری مشترک، دو یا چند شرکت والد موافقت می‌کنند که سرمایه، فن‌آوری، منابع انسانی، ریسک‌ها و پاداش‌ها را در شکل‌گیری یک نهاد جدید و تحت کنترل مشترک هر دو شرکت، به اشتراک بگذارند. این امر اجازه می‌دهد تا شرکت‌ها به کسب‌و‌کار مربوطه و یا بازارهای جغرافیایی جدید وارد شوند و یا دانش فنی جدیدی کسب کنند. همچنین موجب کاهش ریسک‌ها می‌شود.

مثال‌هایی از سرمایه‌گذاری‌های مشترک عبارتند از:

1. فیات و تاتا موتور: شرکت تاتا موتور و فیات در تولید خودروهای خود یک سرمایه‌گذاری مشترک پرداخته‌اند. بدین طریق که Tata Motors موتورهای دیزلی را برای شرکت فیات خریداری می‌کند و فیات نیز اتومبیل‌های Tata را در اروپا توزیع می‌کند.

2. ماهیندرا و رنو: استراتژی سرمایه‌گذاری مشترک نوعی استراتژی ورود به بازار برای شرکت رنو بود. این سرمایه‌گذاری مشترک باعث تولید خودروهای لوگان رنو در هند شد. رنو اطلاعات بازار را به دست می‌آورد و ماهیندرا یاد می‌گیرد که چگونه اتومبیل های خوب تولید کند و شبکه‌ای از نمایندگی‌های خود را برای سود بیشتر ایجاد کند.

منبع :اخبار رسمی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi