1

اقتصاد جهانی در محاصره ریسک‌ها

  • کد خبر : 27023
  • 29 آوریل 2018 - 15:09
اقتصاد جهانی در محاصره ریسک‌ها

? روز پایانی اجلاس بهاره «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» که در واشنگتن آمریکا برگزار می‌شد، با انتشار بیانیه کمیته‌های این اجلاس خاتمه یافت. بر اساس بیانیه «کمیته توسعه»‌ این اجلاس، به‌رغم انتظارات مثبتی که درباره رشد اقتصادی قدرتمند آینده نزدیک وجود دارد، کشورهای درحال توسعه با چالش حفظ سرعت رشد‌ اقتصادی و اطمینان […]

? روز پایانی اجلاس بهاره «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» که در واشنگتن آمریکا برگزار می‌شد، با انتشار بیانیه کمیته‌های این اجلاس خاتمه یافت. بر اساس بیانیه «کمیته توسعه»‌ این اجلاس، به‌رغم انتظارات مثبتی که درباره رشد اقتصادی قدرتمند آینده نزدیک وجود دارد، کشورهای درحال توسعه با چالش حفظ سرعت رشد‌ اقتصادی و اطمینان از رشد باثبات و فراگیر روبه‌رو هستند.

? براساس این بیانیه، به‌رغم تقویت رشد اقتصاد جهانی که ناشی از بهبود سرمایه‌گذاری و تجارت بوده، اما ریسک‌هایی نیز وجود دارد. افزایش آسیب‌پذیری‌های مالی، تشدید تنش‌های تجاری و ژئوپلیتیک و رکورد تاریخی سطح بدهی جهانی از مهم‌ترین ریسک‌هایی است که چشم‌‌انداز رشد اقتصادی جهان را با چالش مواجه خواهد ساخت.

? همچنین به تحلیل «صندوق بین‌المللی پول»، نوسانات شدید و حرکات بی‌نظم نرخ ارز می‌تواند پیامدهای مخربی برای اقتصاد و ثبات مالی به همراه داشته باشد.

منبع: کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi