2

چگونه خودم را بازاریابی کنم ؟

  • کد خبر : 27010
  • 09 اردیبهشت 1397 - 14:52
چگونه خودم را بازاریابی کنم ؟

چگونه خودم را بازاریابی کنم ؟

در اغلب کسب‌وکارها مالک کسب‌وکار و خود کسب کار درواقع باهم یکی بوده و جدا از هم نیستند. بنابراین، زمانی که در حال بازاریابی برای کسب‌وکار خودتان هستید، درواقع در حال بازاریابی خودتان هستید – اما این کار برای همه ساده نیست. در ادامه چند نکته و پیشنهاد را برای فروش بهتر خودتان و کسب‌وکار خودتان ارائه می‌کنم.

هرقدر کسب‌وکار شما کوچک‌تر باشد، میزان هم‌معنا بودن و یکی بودن کسب‌وکار با خودتان بیشتر و بیشتر می‌شود. بسیاری از مردم ممکن است اصلاً نام کسب‌وکار شمارا ندانند و تنها خود شما با بشناسند و به همین دلیل شما باید به‌خوبی بدانید که چگونه “خودتان” را بفروشید. همچنان که رشد می‌کنید، ممکن است کسب‌وکار شما از شخص شما جداشده و برای خودش هویتی مستقل کسب کند، اما فعلاً شما هستید و همه‌چیز به شما وابسته است.

در اینجا باید توضیح کوتاهی را به شما بدهم که البته به‌خوبی می‌دانم منظورم را متوجه می‌شوید –  برخی از مردم هستند که مهارت خیلی خوبی در صحبت کردن دارند. خوب ارتباط برقرار می‌کنند و از گروه و جمعی به گروه و جمع دیگری وارد می‌شوند، و در هر یک از این گروه‌ها داستان و ماجرایی برای تعریف کردن دارند و به‌اصطلاح محدودیتی در صحبت کردن و گرم کردن فضا ندارند، خودشان را به‌خوبی مطرح و معرفی می‌کنند و این‌گونه به نظر می‌رسد که همواره با حجم عظیم و بی‌پایانی از کسب‌وکار مواجه هستند. شاید شخصیت شما خیلی این‌گونه نباشد، اما لازمه موفقیت این است که قدری شبیه به این افراد شوید. البته منظور من سوق دادن شما به سمت شخصیتی نیست که اصلاً شباهتی به آن ندارید، اما در این زمینه مهارت‌هایی وجود دارد که برای موفقیت خودتان به آن‌ها نیاز دارید.

اعتمادبه‌نفس!

اعتمادبه‌نفس داشتن اولین و مهم‌ترین قدم در موفقیت در فروش خودتان است. اعتمادبه‌نفس داشتن ازنظر حرفه‌ای بسیار جذاب بوده و همواره باید به یاد داشته باشید که اگر به خود و توانایی‌های خودتان هم اعتماد کافی ندارید، باز باید ظاهر خود را حفظ کنید. در این راه باید با تمرین بیشتر و بیشتر سعی کنید بر این مهارت تسلط پیدا کنید و البته باید توجه داشته باشید که تفاوت بسیار زیادی بین اعتمادبه‌نفس داشتن و ازخودراضی بودن وجود دارد.

اصرار و پافشاری!

به یاد داشته باشید که هر فرصتی در دنیای بیرون می‌بینید، افراد بسیار زیادی وجود دارند که برای به دست آوردن آن تلاش و بسیار زیادی از خود به خرج می‌دهند، حتی اگر شما شاهد آن نباشید. به‌عبارت‌دیگر یعنی هر مشتری که شما به دنبال به دست آوردن و داشتن تعامل تجاری با وی هستید، مطمئناً توسط افراد دیگری هم پیگیری شده‌اند. شغل شما پیگیری است – حتی اگر تا حدودی مزاحمت ایجاد کنید. به ارسال ایمیل‌ها ادامه دهید، همین‌طور پیام‌های متنی موبایل؛ همواره ارتباط خود را با مشتری هدف به‌صورت محترمانه حفظ کنید، حتی اگر در حال حاضر آمادگی خرید از شمارا نداشته باشند، در آینده و زمانی دیگر حتماً به شما فکر خواهند کرد!

نداشتن رفتاری کسل‌کننده!

حتی اگر از مهارت کافی برای نشان دادن خودتان در محیط‌ها و موقعیت‌های اجتماعی برخوردار نیستید، بازهم باید راهی برای منحصربه‌فرد نشان دادن خودتان پیدا کنید. به درون‌گرا بودن خودتان افتخار کنید – مشکلی در این نوع شخصیت وجود ندارد اما داشتن چنین شخصیتی لزوماً به شما مجوزی مبنی بر کناره‌گیری نمی‌دهد. افرادی که خودشان را در جمع معرفی نمی‌کنند و به چشم نمی‌آیند، موفق به فروش خودشان نمی‌شوند، چراکه جلب‌توجه نمی‌کنند.

البته محصول و خدمت شما هم باید منحصربه‌فرد باشد. اینکه شما یک طراح وب‌سایت هستید خیلی خوب و باارزش است، اما باید ببینید چه چیزی موجب منحصربه‌فرد بودن شما می‌شود؟ اگر منحصربه‌فرد نباشید، پس از مدتی کسل‌کننده می‌شوید و نباید این‌گونه جلوه کنید.

یک‌راه‌حل ارائه کنید

مشتریان شما آن‌قدر باهوش هستند که خودشان بتوانند مشکلات را تشخیص دهند. چیزی که آن‌ها نیاز دارند، کسی است که به عمق مشکل نفوذ کند و راه‌حلی برای آن ارائه کند. نه راه‌حلی ممکن، بلکه راه‌حلی قطعی!

همواره چیزی بالاتر و بهتر از رقیب خود برای ارائه و معرفی داشته باشید. یک گزارش با جزئیات کامل ارائه کنید، نشان دهید که به مشکل آن‌ها فکر کرده‌اید، این راه‌حل را بدون دریافت هزینه ارائه کنید. یعنی خودتان را پیش از حل کردن مشکل و فروختن راه‌حل و محصول خودتان، تبدیل به بخشی از مشکل کنید. مطمئناً مشتری علاقه‌مند به دانستن در مورد شما هست، اما بیشتر از آن علاقه‌مند به دانستن چگونگی حل مشکل توسط شماست.

از پرحرفی خودداری کنید

به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید – که هیچ‌یک از مشتریان شما خواهان شنیدن چیزی در مورد شخص شما نیستند، نمی‌خواهند شمارا به‌عنوان یک حلال مشکل بشناسند یا اینکه توجه بیش‌ازحدی به جزئیات داشته باشند. آن‌ها خصوصیات محصول و خدمت و یا راه‌حل را می‌خواهند، اما وارد شدن بیش‌ازحد به جزئیات اصلاً صحیح نیست و کاربردی برای شما یا برای آن‌ها ندارد. آن‌ها نهایتاً شاید بخواهند بدانند که شما برای چه فرد دیگری که مشکلی مشابه با مشکل آن‌ها داشته کارکرده‌اید و چگونه مشکل وی را حل کرده‌اید!

ارتباط غیرکلامی

حتماً به‌خوبی می‌دانید و پیش از هم شنیده‌اید که چیزی را که به زبان می‌آورید، درواقع تنها بخش کوچکی از چیزی است که درواقع به مخاطب انتقال می‌دهید. درواقع ارتباط غیرکلامی شماست که بیش از چیز دیگری اطلاعاتی را به فرد مقابل شما انتقال می‌دهد. صاف بیاستید، تماس چشمی داشته باشید، دست‌به‌سینه قرار نگیرید، با سرعتی آرام اما تحت کنترل خودتان قدم بردارید، در حین صحبت خیلی دستان خود را تکان ندهید و محکم دست بدهید. این ارتباطات غیرکلامی شما شاید بیش از هر چیز دیگری موجب افزایش فروش نوبت.

مثبت بودن

همه ما در همین جهان زندگی می‌کنیم. توجه داشته باشید که خواه‌وناخواه همه و همه به‌نوعی در رابطه با یک موضوع گله و شکایت دارند، این‌طور نیست؟ خصوصاً شبکه‌های اجتماعی امروزه به منجلابی از شکوه و شکایت تبدیل‌شده و همه ما به‌خوبی حداقل چند نفر را در بین آشنایان می‌شناسیم که به‌راحتی هر نکته منفی موجود در هر چیزی را پیدا می‌کنند.

اما درعین‌حال همه ما به دنبال یافتن افراد مثبت برای توسعه ارتباطات خودمان با آن‌ها هستیم. همه دنبال آن نفس تازه‌ای برای زندگی خودمان هستیم که درواقع خودمان هم آن را نداریم. پس راه‌هایی را برای یافتن افراد مثبت در زندگی خود پیدا کنید. همیشه خنده بر لب داشته باشید، سپاسگزار چیزهایی باشید که در اختیاردارید، در مورد چیزهایی صحبت کنید که از آن‌ها لذت می‌برید و به مشتری خود این را یادآوری کنید که همه‌چیز درنهایت خوب پیش می‌رود. مثبت اندیش بودن منجر به اعتمادبه‌نفس بیشتر و بیشتر می‌شود. تیره‌بخت و ناراحت به نظر نرسید. هیچ‌کس در دنیا به یک نفر دیگر با این ویژگی‌ها در زندگی خودش نیاز ندارد. به یاد داشته باشید که افراد مثبت اندیش همواره با فرصت‌های بیشتری در زندگی خود روبرو می‌شوند.

کلام آخر

بله، پیامی که انتقال می‌دهید باید دقیق و سنجیده باشد، اما فروختن خودتان چیزی فراتر از استفاده از کلمات صحیح است. بلکه کلیات دیگری در این رابطه وجود دارد که در فضا و محیط باید به آن‌ها توجه کرده و مدنظر قرار دهید. اعتمادبه‌نفس داشته باشید، حلال مشکلات باشید و نگاهی مثبت به همه موارد داشته باشید. این‌ها همگی شروع‌کننده‌های خوبی برای داشتن یک رابطه کاری خوب و مناسب است.

منبع: سایت ایده و خلاقیت

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi