2

چگونه طرح کسب و کار خود را متمایز کنیم ؟

  • کد خبر : 26745
  • 06 اردیبهشت 1397 - 10:33
چگونه طرح کسب و کار خود را متمایز کنیم ؟

چگونه طرح کسب و کار خود را متمایز کنیم؟

یکی از اولین گام‌های طراحی یک کسب و کار، مشخص کردن بازار هدف و توضیح این است که چرا مشتریان می‌خواهند از شما خرید کنند؟

برای مثال، آیا بازاری که به آن خدمات می‌دهید بهترین بازار برای محصول یا خدمات شماست؟ آیا منافع کار کردن با کسب و کار شما برای سایرین شفاف و مشخص است و آیا آن‌ها با نیازهای مشتری‌ها هماهنگ‌اند؟ اگر نسبت به پاسخ این سؤالات نامطمئن هستید یک گام به عقب بازگردید و اساس طرح کسب و کار خود را بازبینی‌کنید.

نکات زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا آن‌چه کسب و کارتان برای ارائه دارد را روشن کنید، برای آن  بازار هدفی مناسب شناسایی کنید و یا برای خود یک بازار ویژه (Niche) ایجاد کنید.

درباره‌ی آنچه برای ارائه آورده‌اید شفاف و واضح باشید!

از خود بپرسید: ورای محصول یا خدمات اولیه، واقعاً در حال فروش چه چیزی هستید؟ به این مثال توجه کنید: شهر شما احتمالاً رستوران‌های زیادی دارد که همگی محصول اصلی یک رستوران، یعنی غذا، می‌فروشند. اما هر یک نیاز یا مشتری متفاوتی را هدف قرار داده‌است.

یکی ممکن است فست‌فود و دیگری از آشپزخانه‌ای روستایی پیتزا بفروشد، و شاید رستوران غذای دریایی مجللی هم که در کباب کردن غذاهای دریایی بر روی چوب تخصص دارد وجود داشته‌باشد. همه‌ی این رستوران‌ها غذا می‌فروشند، اما هر یک طیف خاصی از مشتری با نیازهای متفاوت و منحصر به فرد را هدف قرار داده‌است. در واقع، آنچه آن‌ها می‌فروشند ترکیبی از محصول، ارزش، محیط و تجربه‌ی برند است.

زمان شروع یک کسب و کار اطمینان حاصل کنید که آن‌چه کسب و کارتان را ویژه و متفاوت می‌کند، درک کرده‌اید. محصول یا خدمات شما چه نیازی را برآورده می‌کند؟ چه مزایا و عوامل متمایزکننده‌ای کمک می‌کنند که کسب و کار شما از بقیه متفاوت باشد؟

همه کاره و هیچ کاره نشوید؛ استراتژی را یاد بگیرید!

تعریف آن‌چه می‌فروشید مهم است. نباید همه‌کاره و هیچ‌کاره شوید؛ می‌تواند تأثیری منفی بر رشد کسب و کارتان بگذارد. در قالب کسب و کار کوچک، معمولاً استراتژیِ بهتر آن است که محصولات یا خدمات خود را به بازارهای ویژه‌ی قابل مدیریت تقسیم کنید. بخش‌های کوچک می‌توانند محصولات یا خدمات تخصصی که برای گروهی خاص از خریداران بالقوه جذاب است ارائه دهند.

بازار ویژه‌ی خود را شناسایی کنید!

ایجاد یک بازار ویژه برای کسب و کار لازمه‌ی موفقیت است. معمولاً مالکین کسب و کارها می‌توانند براساس دانش بازار خود یک بازار ویژه را شناسایی کنند. اما نظرسنجی از مشتریان بالقوه برای کشف نیازهای برآورده نشده هم می‌تواند مفید باشد. طی روند تحقیق خود، موارد زیر را شناسایی کنید:

– رقبای شما در چه بخش‌هایی خود را به خوبی تثبیت کرده‌اند؟

– چه قسمت‌هایی از بازار از سوی رقبایتان مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌است؟

– فرصت‌های بالقوه برای کسب و کار شما کدام است؟

منبع: روزآفرین

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=26745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi