4

جذب مشتری بدون هزینه برای تبلیغات

  • کد خبر : 26535
  • 04 اردیبهشت 1397 - 14:43
جذب مشتری بدون هزینه برای تبلیغات

جذب مشتری بدون هزینه برای تبلیغات

وقتی که کسب‌وکاری را شروع می‌کنیم و یا به دنبال راه‌هایی برای جذب مشتری و توسعه‌ی کسب‌‌وکارمان هستیم، اولین کاری به ذهن ما می‌رسد تبلیغات است؛ آفلاین و آنلاین. اما گاهی اوقات نمی‌توان از آن استفاده کرد، خصوصا زمانی‌که شما بودجه‌ی کافی در اختیار ندارید و می‌خواهید مقدار زیادی از بودجه‌ی خود را صرف توسعه و بهبود محصولات‌تان کنید. اما نگران نباشید برای جذب مشتری راهکارهایی علاوه بر تبلیغات حتی با هزینه‌های بسیار کمتر هم وجود دارد.

وبلاگ‌نویسی و بازاریابی محتوایی را شروع کنید

شروع وبلاگ‌‌نویسی و اشتراک‌گذاری دانش‌تان با کاربران می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد.

  • کشف و توسعه‌ی روابط با مشتریان
  • توضیح محصولات و دریافت بازخوردهای مفید و فوری
  • معرفی خود به عنوان رهبر فکری
  • افزایش قابلیت جستجوی آنلاین

اگر شما وقت کافی برای انجام بازاریابی محتوایی داشته باشید، علی‌رغم جذب مشتری هیچ هزینه‌ای برای شما در پی نخواهد داشت. با این حال، شما مجبور هستید زمانی را برای آموزش این کار صرف کنید. اما مطمئن باشید اگر از راهکارهای درستی استفاده کنید، به سادگی خواهید توانست به بازار هدف خود دست پیدا کنید.

رسانه‌های اجتماعی؛ جستجوهای هوشمند و بحث در گروه‌ها

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی نیز همانند وبلاگ‌نویسی می‌تواند نتایج بسیار پرباری را از نظر جذب مشتری برای شما به ارمغان بیاورد. خصوصا اگر کسب‌وکار شما از جذابیت کافی برای عموم برخوردار باشد، فورا می‌توانید در ذهن آن‌ها جای بگیرید. به یاد داشته باشید که پست‌های ساده، زیبا و به یادماندنی را به اشتراک بگذارید تا مابین سیل عظیم پست‌های شبکه‌های اجتماعی دفن نشود.

اما ویژگی دیگر رسانه‌های اجتماعی امکان جستجوی کلمات کلیدی مختلف و دیدن بحث‌هایی است که در مورد آن موضوع صورت گرفته است. یکی از کارهای اساسی شما باید دنبال کردن هشتگ‌های مربوط به کسب‌وکارتان باشد، توییت‌ها را بخوانید، بحث‌ها را دنبال کنید و در گروه‌های تلگرامی عضو شوید. هر موقع احساس کردید که گفته‌های شما می‌توانید به بحث‌ها کمک کند از صحبت کردن دریغ نکنید.

در رسانه‌های اجتماعی همواره به یاد داشته باشید که هدف نهایی شما کمک کردن به دیگران است، نه فروش!

بازاریابی ایمیلی

امروزه افراد حرفه‌ای ایمیل‌های خود را حداقل یک‌بار در روز چک می‌کنند. علاوه بر این، ایمیل به یک ابزار بسیار حرفه‌ای تبدیل شده است و استفاده از آن برای همکاری می‌تواند حرفه‌ای بودن شما را نشان دهد و علاقه‌مندان بیشتری به سمت کسب‌وکار شما جذب شوند.

البته این ابزار برای هر کسب‌وکاری مناسب نیستند، شما باید کسب‌وکار خود را تجزیه‌وتحلیل کرده و در صورت دستیابی به مشتریان هدف به آن‌ها ایمیل بزنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت طراحی وب داشته باشید، می‌توانید همه‌ی آن‌هایی را که حدس می‌زنید در حال توسعه‌ی یک ایده هستند از لینکدین پیدا کرده و با یک پیشنهاد عالی همکاری با وی را شروع کنید.

اما این کار بسیار سختی است، شما باید دقت زیادی در پیدا کردن مشتریان هدف داشته باشید، ایمیل‌هایی شخصی‌سازی شده  ارسال کنید و نتایجی که دریافت می‌کنید را تجزیه و تحلیل کنید.

ارائه نمونه محصول و یا استفاده‌ی رایگان سی روزه

ارائه‌ی نمونه محصول در آگاهی مخاطب از محصول شما فوق‌العاده اثربخش است. مخاطب یک نمونه از محصول شما را خواهد داشت و برای مدت محدودی از آن استفاده خواهد کرد و در طی این مدت متوجه خواهد شد که محصول شما خدمت بسیار ارزشمندی را برای وی ارائه می‌کند، بنابراین بعد از اتمام آن با کمال میل به خرید محصول شما خواهد پرداخت و به احتمال زیاد یکی از مشتریان وفادار شما خواهد بود.

اگر محصول شما یک محصول نرم‌افزاری است، شما می‌توانید از دسترسی‌های روی وب با محدودیت زمانی استفاده کنید که به آن‌ها Free Trial گفته می‌شود.

حضور در کنفرانس‌‌ها و رویدادهای محلی

این روزها در هر شهری که باشید، به صورت هفتگی رویدادهای بسیاری در حال برگزاری می‌باشند. شما می‌توانید در این رویدادها حضور پیدا کنید و به ترویج محصول یا خدمات خود بپردازید. هم‌چنین اگر امکان‌پذیر باشد، به عنوان سخنران در رویدادها حضور پیدا کنید و در مورد صنعت خود و مشکلی که با محصول شما برطرف شده است، صحبت کنید.

برای یافتن رویدادهای محلی خود می‌توانید از سامانه‌های اطلاع‌رسانی رویدادها استفاده کنید. با برگزارکننده‌های آن‌ها صحبت کنید و در صورتی‌که امکان‌پذیر بود برای سخنرانی آماده شوید.

بازاریابی تاثیرگذاران را برای جذب مشتری فراموش نکنید

تحقیقات نشان می‌دهند ۹۲٪ از مردم به توصیه‌‌های دیگران بیشتر از سایر انواع بازاریابی اعتماد می‌کنند.

با توسعه و پیشرفت رسانه‌های اجتماعی نفوذ افراد متخصص بر روی دنبال‌کنندگان‌شان بسیار زیاد شده است. اگر شما یک محصول و یا ایده‌ی فوق‌العاده داشته باشید، افراد تاثیرگذار می‌توانند نقش بسیار بزرگی در تبلیغ شما داشته باشند.

جلب رضایت تاثیرگذاران کار بسیار سختی نیست. اگر بتوانید یک محصول و یا خدمت متفاوت ارائه کنید و هم‌چنین قادر به توضیح آن باشید، تاثیرگذاران از حمایت شما دریغ نخواهند کرد.

یکی از ویژگی‌هایی راهکارهایی که ارائه کردیم اینست که اگر شما به صورت مداوم آن‌ها را پیگیری کنید، هم‌چنان به رشد دست خواهید یافت و اکثر مشتریان فعلی‌تان هم‌چنان به شما وفادار خواهند ماند. زیرا خاصیت اصلی این راهکارها تعامل و ارتباط با مخاطب است، نه فقط جلب توجه او.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که مشاهده می‌کنید راهکارهای بسیار زیادی برای جذب مشتری بدون تبلیغات و هزینه وجود دارد، اما پیش‌نیاز همه‌ی این‌ها ارائه‌ی یک محصول باارزش و نوآورانه است. اگر شما محصولی مشابه با سایر محصولات بازار ارائه کنید، مطمئنا هیچ بازخورد مناسبی عایدتان نخواهد شد. بنابراین، در درجه‌ی اول و قبل از شروع به جذب مشتری مطمئن شوید که محصول شما حداقل یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای‌تان دارد و هم‌چنین این مزیت رقابتی برای مشتری هدف‌تان ارزشمند است.

سپس کسب‌وکار خود را بررسی کنید و از بین راهکارهای ارائه شده، متناسب‌ترین راهکار را برای افزایش تعداد مشتریان خود به کار گیرید.

منبع: آی بازاریابی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=26535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi