2

سرنوشت کنکور ۹۸ چه شد ؟

  • کد خبر : 25963
  • 17 آوریل 2018 - 15:50
سرنوشت کنکور ۹۸ چه شد ؟

سرنوشت کنکور ۹۸ چه شد ؟

ماجرای کنکور ۹۸ به یکی از بزرگترین دغدغه‌های فکری این روزهای کنکوری‌ها تبدیل شده، همه به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا کنکور سال ۹۸ برای داوطلبان نظام قدیم هم برگزار میشه یا خیر؟ اگر کنکور ۹۸ فقط و فقط برای داوطلب‌های نظام جدید برگزار بشه، تکلیف ما چیه؟

آیا باید کتاب‌های دوره جدید متوسطه یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم رو مطالعه کنیم؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مدام در حال کلنجار رفتن با خودتون هستید تا جواب این سوالات رو پیدا کنید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی کردیم با زبونی خیلی ساده ماجرا رو برای شما باز کنیم.

نکته: در درجه اول باید خدمت تمام کنکوری‌های ۹۷ عرض کنیم که شما تمام سعی و تلاش خودتون رو بکنید تا در کنکور سراسری سال ۹۷ بهترین نتیجه ممکن رو به دست بیارید و به رشته مورد علاقتون برسید.

گریزی به گذشته نظام آموزشی کشور

از سال ۱۳۴۶ تا سال ۱۳۷۰ سیستم آموزش به این شکل بود که یک فرد در ابتدا ۵ سال ابتدایی و سپس ۳ سال راهنمایی و در آخر ۴ سال دبیرستان رو طی می‌کرد و بعد از طریق کنکور وارد دانشگاه میشد.

در سال ۱۳۷۰ نظام جدیدی جایگزین این نظام شد. کلیت نظام آموزشی جدید به این شکل بود که دوره پیش دانشگاهی رو از دوره دبیرستان جدا می‌کرد. سرنوشت کنکور سال ۸۱ دقیقا مثل کنکور سال ۹۸ شده بود و اما خوشبختانه سازمان سنجش برای هر دو گروه داوطلبان نظام جدید و قدیم سوالات مجزا طراحی کرد و این روند رو تا کنکور ۸۳ هم ادامه داد.

با توجه به توضیحات بالا شما میتونید امیدوار باشید که مثل سال ۸۱ برای کنکور ۹۸ هم دو دسته سوال داشته باشیم. اما به طور کلی باید منتظر بمونیم تا جواب قطعی و نهایی از طریق سازمان سنجش اعلام بشه.

جمع بندی: در درجه اول شما باید تمام تلاشتون رو برای قبولی در رشته مورد علاقتون در کنکور سال ۹۷ انجام بدید، اما اگر به هر دلیل خواستید در کنکور سال ۹۸ شرکت کنید، میتونید امیدوار باشید. امیدواری از این جهت که در کنکور سال ۸۱ هم با توجه به شرایط مشابه با کنکور ۹۸، برای هر دو گروه داوطلب‌های نظام جدید و قدیم سوال طراحی بشه. اما برای مطمئن شدن باید منتظر جواب نهایی سازمان سنجش کشور باشید.

منبع: محصل

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi